Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2266517
Ik heb een vriendin die heeft 2 golden dames een daarvan is 11 1/2 jaar zij heet Isa en is helemaal blind al een tijdje, ze is daar gekomen toen ze 1 1/2 tot 2 jaar oud was en had toen al catarac (weet niet of ik het goed typ) er werd door de fokker verteld dat zij niet blind zou worden. Maar dus toch.
Nou wordt ze wat ouder en haar gehoor laat haar ook danig in de steek.
Ze maakt een beetje depresieve indruk, wie weet of er iets bestaat waardoor ze zich weer een beetje happy gaat voelen.
Ze hebben nu echt de indruk van wat heeft die hond nog, maar ze is verder kern gezond loopt eet en drinkt nog prima loopt wel heel traag, maar denk ook dat dat komt door de situatie waarin ze verkeerd.
Mogelijk weet hier iemand raad mee wat je haar kan geven om weer een beetje vrolijk te worden.
#2266529
TTouch zou ik even googlen, het is een manier van soort van masseren, maar ook grondwerk oefeningen en een algemene manier van naar de hond kijken. ik doe dit met Reus om hem te helpen minder te stressen, denk dat het voor de hond die je beschrijft ook zeker een poging waard is! je leert heel anders naar je hond kijken, hem/haar aanvoelen en echt contact maken. voor zowel hond als baas erg prettig!

bloesems of andere vormen van alternatieve/homeopathie middelen lijken me ook zeker een goed idee. waar woont de hond? In amsterdam is een praktijk (zoonatuurlijk.nl) waar en dierenartsen die verstand van die middelen hebben en een TTouch 'therapeut' werkt.
#2266537
Ik kan Jana van dogs and people aanbevelen, zij is assistent geweest bij heel veel van mijn TTouch clinics :)
Bach zit wel in een flesje ;) Daar zijn ongetwijfeld ook genoeg goede therapeuten voor in de buurt, anders zijn er ook wel mensen (zoals ik;) die telefonisch of via de mail consulten kunnen doen...

En eigenlijk is van allebei de methodes het mooie dat ze zorgen dat het dier weer mentaal, emotioneel en fysiek in balans komt en meer bewust van zichzelf/haar lichaam, waarbij TTouch je het via de fysieke hoek benaderd en bij Bach via de emotionele kant, maar het resultaat en doel is eigenlijk hetzelfde, daarom vind ik het zo mooi te combineren!
#2266539
Saille schreef: Ik kan Jana van dogs and people aanbevelen, zij is assistent geweest bij heel veel van mijn TTouch clinics :)
Bach zit wel in een flesje ;) Daar zijn ongetwijfeld ook genoeg goede therapeuten voor in de buurt, anders zijn er ook wel mensen (zoals ik;) die telefonisch of via de mail consulten kunnen doen...

En eigenlijk is van allebei de methodes het mooie dat ze zorgen dat het dier weer mentaal, emotioneel en fysiek in balans komt en meer bewust van zichzelf/haar lichaam, waarbij TTouch je het via de fysieke hoek benaderd en bij Bach via de emotionele kant, maar het resultaat en doel is eigenlijk hetzelfde, daarom vind ik het zo mooi te combineren!
hihi ja dat doe ik dus eigenlijk ook, in direct.
#2266545
Saille schreef: lol, ik had het door, ik denk ik bevestig het nog even ;)
ja weet je, het is natuurlijk alleen positief, maar ik vind het dan toch raar om zo iemands naam op het forum te zetten. dus ik denk, ik geef de website, komen ze vanzelf bij de naam...
#2266548
Maar op de website staan 3 namen als ik me niet vergist, dit scheelt weer gepuzzel om uit te zoeken over wie we het hebben... en het is inderdaad alleen maar positief, ik denk dat in dit soort gevallen het geven van extra naamsbekendheid alleen maar gewaardeerd wordt, zou ik persoonlijk wel hebben in ieder geval...  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door