Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2266455
Chendo heeft gisteren Fjurdy overhoop gelopen. Hubbie dacht dat het wel leuk was om ze even te laten rennen samen. Niet dus. Fjurdy kan amper lopen en heeft duidelijk pijn. Ik heb metacam en previcox in huis maar durf dat niet te geven vanwege zijn verhoogde leverwaarden.

Maar zo kan het niet, dus welke pijnstiller zou hij wel mogen hebben? Ik heb hem vanmorge salisprin gegeven maar dit werkt duidelijk niet..  hij kan echt bijna niet vooruit en hijgt van de pijn bij het lopen
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 04 mar 2012, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2266597
Ik ga toch maar ff zo met hem naar de DA. Net een klein stukje uitgelaten en na een 500 meter zie je hem strompelen.

Volgens de DA is elke pijnstiller nu niet goed voor hem ivm zijn lever, maar hij zal toch ff een paar dagen iets moeten hebben, al is het maar in een lage dosering.
#2266758
Net terug van de DA. Fjurdy heeft blijkbaar een flinke smakker gemaakt op zijn rechterzij. Hij gaf pijn aan bij zijn rechterheup en zijn rechterschouder.
Hij heeft nu Temgesic als pijnstiller meegekregen voor 4 dagen. Meer wilde ze niet doen vanwege zijn lever. Hij mag een half tabletje per dag.
Ga zo nog ff zoeken wat het nu precies is. Het zal ook wel grote troep zijn maar mijn ventje met zoveel pijn zien lopen is ook niet alles, terwijl het vantevoren juist zo goed met hem ging zonder pijnstilling.
Verder krijgt hij glucosamine, visolie en groenlipmossel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door