Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door N.B.A.
#2262564
Hoi

ben bezig met een nieuw menu samen te stellen en ahd een vraagje over runderstrot
Valt runderstrot onder vleesbot en kan dit prima naast kippenkarkas,konijnkarkas,eendenrugstuk als 4 de bot soort?
en neem ik best runderstrot met luchtpijp of zonder?

Mvg Jimmy
Door nienk
#2262619
runderstrot wordt hier niet als vleesbot gezien, er zit namelijk geen bot in. van wat ik begrijp (ik voer zelf geen rund)  kan het een leuk extraatje zijn om lekker aan te kluiven, maar gaan sommige honden er wel van aan de dunne.
Door judith1967
#2264689
N.B.A schreef: Hoi

ben bezig met een nieuw menu samen te stellen en ahd een vraagje over runderstrot
Valt runderstrot onder vleesbot en kan dit prima naast kippenkarkas,konijnkarkas,eendenrugstuk als 4 de bot soort?
en neem ik best runderstrot met luchtpijp of zonder?

Mvg Jimmy
Volgens mij valt strot onder kraakbeen
Sommige honden(waaronder de mijne) gaat van het eten van enkel strot aan de dunne)
als ik het weleens geef(zo vaak ik is dat niet)dan geef ik er bot bij en dan gaat het goed1
Gebruikersavatar
Door nova
#2264946
runderstrot is orgaan ;)

Ik voer het niet (meer) .
Ik mocht elke ochtend na het voeren van een strot  , moht ik  een  hoop dunne  poep  ruimen in mn woonkamer.  :-X Strotten  waren wel erg in trek bij de honden  :)
Door robbiekomvoor
#2264948
nova schreef: runderstrot is orgaan ;)

Ik voer het niet (meer) .
Ik mocht elke ochtend na het voeren van een strot  , moht ik  een  hoop dunne  poep  ruimen in mn woonkamer.  :-X Strotten  waren wel erg in trek bij de honden  :)

Orgaan?
Wat is er orgaan aan runderstrot? :-\
Gebruikersavatar
Door Thea
#2265180
Bency krijg er 1 per week en geef het gewoon als vleesbot dus wat orgaan erbij en hij heeft nergens last van gewoon goede poep.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#2265332
Ik reken hier de strot gewoon als vlees en ik geef er idd altijd wel bot bij, om wat slappe ontlasting te voorkomen. Maar ze vinden ze geweldig!!!!!!!
Door Anne in Zweden
#2265343
Runderstrot orgaan?! ???

Ik heb het altijd gevoerd als vleesbot met veel vlees en weinig bot. Normaal gesproken voer ik bij vleesbot extra spiervlees (in de verhouding 50% + 25%), bij runderstrot deed ik echter 25% extra bot. Ging hier altijd goed, nooit honden aan de dunne gehad. (Ben met runderstrot gestopt omdat ik ze niet biologisch of scharrel kan krijgen; als dat wel zo zou zijn, zou ik ze gewoon weer op het menu zetten.)
Door FlatcoatNoa
#2265374
Ik zie het toch ook niet als orgaan. Meestal geef ik het als vlees met wat bot en nog met wat kippennekken erbij. Ontlasting is telkens goed.
Door Nadia
#2265683
Ik reken strot als 'niks' puur als extra. Het is geen orgaan. maar ook geen bot want daar mist het de juiste cacium/fosfor verhouding voor. Maar het bevat wel kraakbeen dus mag geen spiervlees genoemd worden.
Het voegt niet echt iets toe aan je menu. maar ik voer het wel graag, tis een heerlijk kluifwerk.. Dus ik geef het als extra,
Door lianneke
#2265737
Ik reken het als divers, als een aanvulling op een maaltijd, als bijv. de zalmkop een beetje klein uitvalt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2265768
robbiekomvoor schreef:
Orgaan?
Wat is er orgaan aan runderstrot? :-\
wat is er  spiervlees aan?

het is geen bot, en het is  ook niet bedoelt om  het skelet aan elkaar te houden zoals spiervlees.
Blijft orgaan over....

Net als hart,  ook  een spier, maar ook niet bedoeld om het skelet bij elkaar te houden.

Overigens heb ik lang gelden zelf eens gepost hier dat  strot  spiervlees was, en ik kreeg toen ongeveer half BP over me heen dat strot toch echt orgaan was, tenzij in de loop van de tijd de strotten verandert zijn  ::) ::) ::) ::) ::)
Door suzanne 1
#2265775
nova schreef: wat is er  spiervlees aan?

het is geen bot, en het is  ook niet bedoelt om  het skelet aan elkaar te houden zoals spiervlees.
Blijft orgaan over....

Net als hart,  ook  een spier, maar ook niet bedoeld om het skelet bij elkaar te houden.

Overigens heb ik lang gelden zelf eens gepost hier dat  strot  spiervlees was, en ik kreeg toen ongeveer half BP over me heen dat strot toch echt orgaan was, tenzij in de loop van de tijd de strotten verandert zijn  ::) ::) ::) ::) ::)
Strot bestaat uit kraakbeen met vaak wat spiervlees er om heen en soms de luchtpijp er aan vast. Dus geen orgaan. kraakbeen is nl geen orgaan, en het spiervlees wat eraan zit is dus spiervlees.

Je kunt het dus niet als vleesbot rekenen omdat kraakbeen niet het juiste calcium gehalte etc als bot heeft.
Als je het aan je menu toevoegd is en blijft het dus lastig rekenen. Ik geef het gewoon af en toe erbij en bereken het niet mee.
Door Lida. S
#2266287
Ik had laatst strotten met een behoorlijke berg vlees eraan. Ik behandelde dat echt wel als spiervlees, met wat onbelangrijke toevoegingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door