Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gaitkeeper
#22250
Om nog even door te gaan op die kippenekjes van een ander onderwerp...

Is het beter dat er geen vel meer aanzit ? En waarom dan ?
Hoe moet ik kippenekjes inschatten in het menu van mn honden ? (vlees zit er haast niet aan dacht ik ?)

(En graag niet te negatieve reacties op het vel ;): ik ga nu zo 10 kilo nekkies mét vel halen.....en die heb ik besteld dus ze zullen het wel op moeten vreten...ik doe het niet !! :o)
Door sylvia
#22261
Gaitkeeper schreef: Om nog even door te gaan op die kippenekjes van een ander onderwerp...

Is het beter dat er geen vel meer aanzit ? En waarom dan ?
Hoe moet ik kippenekjes inschatten in het menu van mn honden ? (vlees zit er haast niet aan dacht ik ?)

(En graag niet te negatieve reacties op het vel ;): ik ga nu zo 10 kilo nekkies mét vel halen.....en die heb ik besteld dus ze zullen het wel op moeten vreten...ik doe het niet !! :o)
OOOOO ander weet ik wel iemand die ze wil eten,mijn zwager is er gek op :-X :-X :-X :-X
Gelukkig moet mijn man er ook niet aan denken,anders vonden de honden de baas in de pot ;D
Door Lizzy
#22265
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Misschien omdat er in het vel veel vet zit? Ik heb ze ook wel eens met vel en ik geef ze gewoon hoor. Niks aan het handje.
Groetjes, Lizzy
Door Angelique
#22280
Lizzy schreef: Ik weet het eerlijk gezegd niet. Misschien omdat er in het vel veel vet zit? Ik heb ze ook wel eens met vel en ik geef ze gewoon hoor. Niks aan het handje.
Groetjes, Lizzy
Das volgens mij ook het minpuntje, dat ze zo vet zijn, verder zie ik ook geen probleem in een kippenekkevel:-)
Door Gaitkeeper
#22303
Nou...ik heb ze net opgehaald....me vel en zónder kop :)
Gelukkig wel moek zeggen.

Had er nauurlijk helemaal niet bij stilgestaan dat ze in porties verdeeld moesten worden omdat er anders 10 kilo vastgevroren kippenekjes in de vriezer zouden zitten....maar goed, samen met mijn moeder de nekjes keurig in zakjes verdeeld en in de vriezer gedouwd.
Er zit aardig wat vlees omheen.

Toen ik ze opgehaald had moest ik eerst langs de paarden om die eten te geven enz...
De honden gaan natuurlijk altijd mee. Terug moeten de honden altijd eerst in de auto omdat er dan nog even stroom op de draden moet worden gezet.
Dus honden in de auto...achterin....kippenekjes voorin......hmmm....

Je raadt het al : ik kom weer richting auto en zit die pleine pup met opgetrokken rug te schransen op die voorstoel, kop in de plastic zak....
Ik slaak een gil en hij duikt schuldig naar de achterkant met een nek bungelend uit zijn bekkie... ;D :o
Zou je hem toch ...... .... opvreten :P ;D.
Een echte barfer !

En toen ze er een paar mochten hebben was het dan ook hap-slok-weg....dat kauwen leren wordt nog een hele toer vooral voor die kleine...mijn vingers zijn niet veilig !
Door ~anna~
#22475
Mijn broer geeft als hij hij kippenboulion maakt de vellen van de gekookte kip aan zijn hond ik wist nooit dat je het ook rauw kon geven.En dat terwijl ik al vers gaf aan mijn hond.Ik dacht dan ook in het begin dat Energique
een bepaalde bewerking onderging.Maar het word gewoon vers ingevroren.
Door Nelly
#22657
balou schreef: Mijn broer geeft als hij hij kippenboulion maakt de vellen van de gekookte kip aan zijn hond ik wist nooit dat je het ook rauw kon geven.En dat terwijl ik al vers gaf aan mijn hond.Ik dacht dan ook in het begin dat Energique
een bepaalde bewerking onderging.Maar het word gewoon vers ingevroren.
Beste meid, wij geven hier alles RAUW!!! ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door