Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kaszi
#2265357
Wie kent het?

1 van mijn pupkopers had een staaltje bij van dit, is misschien handig om mee te nemen op vakantie of als noodoplossing.

http://www.ziwipeak.com/

De prijs is niet min, 25 euro voor 1 kg!
Door SjaakBF
#2265398
Voor mij is het nieuw. Lijkt me vergelijkbaar met de gedroogde voeding van K9?
Alleen die kon ik niet voeren aan een van mijn honden met allergieën, bevatte rund en ei.

Van dit merk heb ik de ingrediëntenlijst bekeken en zo te zien zou ik dit moeten kunnen voeren bijvoorbeeld tijdens vakanties. Ik wil nog altijd met rugzak en tent op de rug met de honden weg en dan kan zoiets wel heel handig zijn.

Even het topic blijven volgen volgen en kijken wat anderen ervan vinden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2265604
Het is niet gevriesdroogd zoals de K9 natural maar gedroogd vlees met vitamines en minderalen en wat kelp etc. Je hoeft het dus niet met water aan te maken.
Het is aan de prijs maar dat is nu eenmaal zo met echt vlees.
Er zit wel vrij veel gruis ook in de zakjes. Verder prima spul.
Het is natuurlijk geen diepvriesvoer.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2265606
[quote="SjaakBF"]
Voor mij is het nieuw. Lijkt me vergelijkbaar met de gedroogde voeding van K9?
Alleen die kon ik niet voeren aan een van mijn honden met allergieën, bevatte rund en ei.

Van dit merk heb ik de ingrediëntenlijst bekeken en zo te zien zou ik dit moeten kunnen voeren bijvoorbeeld tijdens vakanties. Ik wil nog altijd met rugzak en tent op de rug met de honden weg en dan kan zoiets wel heel handig zijn.

Even het topic blijven volgen volgen en kijken wat anderen ervan vinden.
[/quote]
K9 Natural lam bevat geen rund en ei, volgens mij.
Door nienk
#2265641
@hitam: zou jij iets kunnen zeggen over hoe gevoelige honden reageren op dit soort voeding, in jou ervaring? gevoelige hond, maar niet allergisch voor de ingrediënten. het is immers in zekere zin wel bewerkt vlees. kwestie van uitproberen natuurlijk, maar ben benieuwd of jij er misschien ideeën/ervaringen over hebt?
Door SjaakBF
#2265689
[quote="Hitam"]
K9 Natural lam bevat geen rund en ei, volgens mij.
[/quote]

Ik heb net nog even hoopvol gekeken maar er zit ook in 'verse hele eieren inclusief schaal'.
Jammer!
Door kaszi
#2265863
Er zit ook pens, nieren en hart in, maar van welke oorsprong?
Lam bij de lamsversie? Of is dat Runds?

Zie dat niet vermeld staan.

Het staaltje dat ik kreeg viel ook helemaal uiteen, dus als je een zak van bvb 5 kg hebt denk ik wel dat je van het laatste een papje moet maken, want anders gooi je toch veel weg.
Door tessa
#2266058
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik gebruik het weleens als beloningshapjes 8) voor de woeffies.
[/quote] Ik ook, ze doen er een moord voor ;)
Door kaszi
#2266163
Dat is wel een koopje, normaal kost het 228 Euro als ik het goed begrepen heb.
Door Cindy de Wolf
#2266197
[quote="kaszi"]
Dat is wel een koopje, normaal kost het 228 Euro als ik het goed begrepen heb.
[/quote]

Dat klopt + verzendkst € 17,00. Ik denk dat deze dierenwinkel groot heeft ingekocht en dat het nu (in verhouding) nog beperkt houdbaar is (staat bij juni 2012) maar als je het invriest kan je het denk ik nog lang goed houden. Ik gebruik het als beloning.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2266365
[quote="SjaakBF"]
Ik heb net nog even hoopvol gekeken maar er zit ook in 'verse hele eieren inclusief schaal'.
Jammer!
[/quote]
Ik heb het nog even gechecked en je hebt gelijk. Jammer.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2266369
[quote="nienk"]
@hitam: zou jij iets kunnen zeggen over hoe gevoelige honden reageren op dit soort voeding, in jou ervaring? gevoelige hond, maar niet allergisch voor de ingrediënten. het is immers in zekere zin wel bewerkt vlees. kwestie van uitproberen natuurlijk, maar ben benieuwd of jij er misschien ideeën/ervaringen over hebt?
[/quote]
Met de Ziwi Peak heb ik nog niet zoveel ervaring. Met de K9 natural werkt het erg goed. Tenzij ze allergisch zijn voor een van de ingrediënten. Het wordt goed gegeten en verdragen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door