Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2263929
Misty van mij walgt van vis of dit nu gemalen is of niet, of dit nu gemengd is met gemalen vleesbot of niet, Uiteraard heb ik diverse soorten vis geprobeerd, ze hangt echt boven haar bak alsof ik haar wil vergiftigen. Maar ik wil wel dat ze haar Omega 3 binnen krijgt, dus zalmolie, no way, de vernieuwde Doils gekocht ivm vleessmaak, no way. Afijn weet er iemand goede visoliecapsules met hoge epa en DHA waardes die NIET naar vis ruiken/smaken.
#2263931
Alle capsules maskeren hooguit de geur en smaak. Royal Green is bijv. met sinaasappelolie, maar aan het eind van de dag zit er natuurlijk gewoon visolie in. Maar wat dacht je van een capsule in d'r keel steken en naar binnen duwen? Of anders: algenolie?
#2263951
Lizzy schreef: Alle capsules maskeren hooguit de geur en smaak. Royal Green is bijv. met sinaasappelolie, maar aan het eind van de dag zit er natuurlijk gewoon visolie in. Maar wat dacht je van een capsule in d'r keel steken en naar binnen duwen? Of anders: algenolie?
Bij visoliecapsules heb ik nog een kans dat ze die wel eet, maar dan moeten ze niet naar vis stinken. Maar de Royal green heeft dus sinaasappel, zijn er nog meerdere bekend waar de geur gemaskeerd is? Algenolie nog niet geprobeert.
#2264079
Ik heb voor mezelf de visolietabletten , Three Max Omega 3, van de Gezondheidswinkel. Die ruiken absoluut niet naar vis.
Per 1000 mg visolie bevat het 18% EPA en 12% DHA,( das misschien niet zoveel) , 10 mg vit. E, en 1,5 mg citroenolie.
Gewonnen uit vette diepzeeevis , niet uit kwekerijen.
#2264949
Wanneer ik de vis of zalmolie capsule door het eten in de bak doe, dan Bo laat de capsule netje in de bak liggen..
Dus voordat ie nu eten krijgt, eerst de bek wijd open, de capsule in z'n keelgat duwen, aai over de gesloten mond en weg is capsule.
#2265006
C@rine schreef: Ja Lizzy dat weet ik, maar is het slim / verstandig om de NMLhealth visolie die ze nu krijgt,  te vervangen door de Algenolie?
Aha, OK, dat begreep ik niet uit je vraag.
Ja, volgens mij kan dat prima. Ik zou, als ik jou was, even een mailtje sturen aan Royal Green om te vragen hoeveel je daar dan van moet geven om aan omega 3 vetzuren hetzelfde te geven als dat je nu doet met de NML health visolie.
#2265275
Nog een vraagje;
En hoe zit het dan met de opname van algenolie, deze is toch ook plantaardig.
En plantaardige olie is voor de hond een zwaardere belasting om op te nemen / om te zetten, dan visolie?
Hoeveel beter is dan algenolie ipv visolie voor een nierpatient
Laatst gewijzigd door C@rine op wo 22 feb 2012, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door