Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door avalon
#226134
Avalon haar pupjes zijn morgen 2 weken. Ze eten nog bij moeders en die geef ik voornamelijk kvv. Zo nu en dan een bot en een lap pens, of een stuk kip. Maar wat zou ik de pupsels kunnen geven over 2 weken? Mogen ze dan al een stukje pens mee proberen? Ik snap wel dat het klein gemaakt moet worden. Ze zullen ook voornamelijk kvv krijgen. Anders ben ik bang dat ik geen uitgebalanceerde voeding heb. En voor de nieuwe eigenaar die graag brok wil gaan geven, welk merk brok kan ik die het beste adviseren? En moet ik dat dan ook al geven?
Door Ollie
#226136
De pupjes van ons kregen toen ze 3 weken waren tartaar en ook wel rodi en uiteraard ook nog geweekte brokjes want ja wij wisten toen nog niet beter!
Laatst gewijzigd door Ollie op za 18 dec 2004, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#226492
Persoonlijk zou ik ze ALLEEN VersVleesKOMPLEET geven .... (buiten een papmaaltijd om)
Nog niet aparte dingen geven, dat kan later wel als ze ouder zijn en helemaal op Vers staan .........
KOMPLETE voeding is nu het belangrijkste in mijn ogen .....
Tja v.w.b. de brok, ik vind dan Canidae het beste, omdat daar als "graan" alleen witte en bruine rijst in zit.
Als 2e zou ik Farmfood of Prins adviseren.
Ook hoor ik goede berichten van Nutro, maar daar zitten ook weer andere granen in, zoals tarwebloem en maïsgluten.
Door oebaya
#226513
Kijk gewoon hoe goed je pups drinken bij de moeder. Je kan vanaf de 16e dag pap geven (nutrix rijstemeel, ik maakte het aan met puppymelk, die had ik voor eventualiteiten in huis gehaald, maar niet nodig gehad en die moest toch op).
Zelf ben ik echter pas met 21 dagen gaan bijvoeden. De pups dronken prima bij de moeder en groeiden goed.
Toen heb ik het vrij snel gedaan, bordje pap erbij, dan 2 bordjes pap erbij, 3 bordjes pap erbij en toen bordje pap met kvv er door. Geen diarree, dus pap weggelaten en de pups gewoon op kvv. Geen pap meer, de pups dronken zat bij de moeder. Die pap gaf ik als bijvoeding aan de moeder, die had het harder nodig. Na een week kvv, heb ik één maaltijd per dag door brokjes vervangen. Ongeweekt, maar wel puppybrokjes, omdat die kleiner zijn. Nutro en Candidae lijken mij de beste.
Misschien gewoon geluk, maar er heeft hier geen pup diarree gehad.
gr.
Nicolette
Door Ollie
#226538
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik ze ALLEEN VersVleesKOMPLEET geven .... (buiten een papmaaltijd om)
Nog niet aparte dingen geven, dat kan later wel als ze ouder zijn en helemaal op Vers staan .........
KOMPLETE voeding is nu het belangrijkste in mijn ogen .....
Tja v.w.b. de brok, ik vind dan Canidae het beste, omdat daar als "graan" alleen witte en bruine rijst in zit.
Als 2e zou ik Farmfood of Prins adviseren.
Ook hoor ik goede berichten van Nutro, maar daar zitten ook weer andere granen in, zoals tarwebloem en maïsgluten.
[/quote]

De fokker van mijn franse bulldog teefje begon altijd met tartaar! Maar dan dronken de pups nog bij moeders, dus dan kan het ook geen kwaad!

Ik heb mijn pups trouwens dat ook gegeven ondanks dat ze geen moeder hadden, maar ze kregen ook nog gewoon de puppymelk natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Ollie op zo 19 dec 2004, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#226545
[quote="Ollie"]
De fokker van mijn franse bulldog teefje begon altijd met tartaar! Maar dan dronken de pups nog bij moeders, dus dan kan het ook geen kwaad!

Ik heb mijn pups trouwens dat ook gegeven ondanks dat ze geen moeder hadden, maar ze kregen ook nog gewoon de puppymelk natuurlijk!
[/quote]

Toen er nog geen fatsoenlijk kvv was gaven de meeste fokkers tartaar als eerste vaste voeding. Het is dus niet fout oid, alleen niet meer zo van deze tijd.
Door Lizzy
#226546
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik ze ALLEEN VersVleesKOMPLEET geven .... (buiten een papmaaltijd om)
Nog niet aparte dingen geven, dat kan later wel als ze ouder zijn en helemaal op Vers staan .........
KOMPLETE voeding is nu het belangrijkste in mijn ogen .....
Tja v.w.b. de brok, ik vind dan Canidae het beste, omdat daar als "graan" alleen witte en bruine rijst in zit.
Als 2e zou ik Farmfood of Prins adviseren.
Ook hoor ik goede berichten van Nutro, maar daar zitten ook weer andere granen in, zoals tarwebloem en maïsgluten.
[/quote]

Graan hoeft niet tussen " " hoor, rijst = graan ;).

Ik zou nou ook niet durven beweren dat je je ze persee complete versvleesvoeding zou moeten geven! Waarom? Dat hangt er, denk ik, maar van af. Als ik ooit puppies zou fokken, dan komt er hier echt geen compleet versvlees in huis. Ik kan namelijk ook prima maaltijden voor puppies maken. Alleen vereist dat natuurlijk wel wat verdieping.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 dec 2004, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#226549
[quote="Lizzy"]
Graan hoeft niet tussen " " hoor, rijst = graan ;).

Ik zou nou ook niet durven beweren dat je je ze persee complete versvleesvoeding zou moeten geven! Waarom? Dat hangt er, denk ik, maar van af. Als ik ooit puppies zou fokken, dan komt er hier echt geen compleet versvlees in huis. Ik kan namelijk ook prima maaltijden voor puppies maken. Alleen vereist dat natuurlijk wel wat verdieping.


[/quote]

Zeker kun je ook zelf klaarmaken, natuurlijk, maar dat vraagt inderdaad wat verdieping en een goede vleesmolen. Renate stelt de vraag en we weten allemaal dat Renate niet tot weinig zelf klaarmaakt. De antwoorden zijn in dit geval dan ook gericht op Renate haar situatie.

Overigens zou ik geen brokken gaan voeren, als de nieuwe eigenaren brokken willen voeren, dan introduceren ze dat zelf maar.
Door Lizzy
#226552
Angelique schreef: Zeker kun je ook zelf klaarmaken, natuurlijk, maar dat vraagt inderdaad wat verdieping en een goede vleesmolen. Renate stelt de vraag en we weten allemaal dat Renate niet tot weinig zelf klaarmaakt. De antwoorden zijn in dit geval dan ook gericht op Renate haar situatie.

Overigens zou ik geen brokken gaan voeren, als de nieuwe eigenaren brokken willen voeren, dan introduceren ze dat zelf maar.
Ik reageer voornamelijk op deze zin:
Persoonlijk zou ik ze ALLEEN VersVleesKOMPLEET geven .... (buiten een papmaaltijd om). Nog niet aparte dingen geven, dat kan later wel als ze ouder zijn en helemaal op Vers staan KOMPLETE voeding is nu het belangrijkste in mijn ogen

en ik wou daarop toch gezegd hebben dat ik het daar niet mee eens ben. Pups afspenen met zelfsamengestelde voeding kan heel goed.

En ik weet niet of Renate wel of niet af en toe, soms of nooit zelf samenstelt... houd ik allemaal niet bij hoor.... (de vraag stond van orgine ook in de zelf samenstel hoek).
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 dec 2004, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#226560
[quote="Lizzy"]
Ik reageer voornamelijk op deze zin:
en ik wou daarop toch gezegd hebben dat ik het daar niet mee eens ben. Pups afspenen met zelfsamengestelde voeding kan heel goed.


[/quote]

UIteraard, maar laat het dan wel een beetje compleet zijn per dag en niet over een tijdsbestek van 3 weken oid.
Door Ollie
#226563
[quote="Angelique"]
Toen er nog geen fatsoenlijk kvv was gaven de meeste fokkers tartaar als eerste vaste voeding. Het is dus niet fout oid, alleen niet meer zo van deze tijd.
[/quote]

Nee dat zal ook wel niet hoor!

Maar ze fokt ook al een aantal jaren niet meer, maar ik deed dat met die tartaar 5.5 jaar geleden ook, en gaf er later ook rodi bij.
Door tessa
#226665
Ik heb mijn shih tzu pups gespeend met alleen kvv, eerst heb ik een paar dagen rodi compleet (lam/rund) gegeven omdat dit heel fijn gemalen is en er geen botstukjes inzitten, later ben ik energique en carnibest gaan voeren, ik begin zelf wat later met afspenen, zo rond de vierde week, mijn teef heeft altijd zat melk en de pups zijn zo vet dat ze voor die tijd niet naar ander voer talen, met een week of vijf, zes krijgen ze carnibest natuurvoer, gewoon met grove stukken en al, dit gaat prima, bij mijn eerste nest shih tzu's gaf ik voor de vorm nog een paar keer brokken, meer om te kijken of ze het aten maar nu geef ik uitsluitend kvv, ze krijgen als ze weggaan voor een maand kvv mee en als ze daarna toch nog brokken willen voeren dan moeten ze dat zelf maar regelen....
Door K@rin
#226685
[quote="Lizzy"]
Als ik ooit puppies zou fokken, dan komt er hier echt geen compleet versvlees in huis. Ik kan namelijk ook prima maaltijden voor puppies maken. Alleen vereist dat natuurlijk wel wat verdieping.
[/quote]

Jij liever als ik ................. ;)
Moet je 11 puppen rond hebben lopen, die 5x per dag moeten eten .......... ::) ::) ::)
Nee, ik vind het dan veel safer om de pups in ieder geval in het begin een kant en klare versvoeding te geven ...
Door Lizzy
#226688
Wat zij kunnen, kan ik ook hoor. Is niet zo moeilijk. Trouwens, tis ook maar net wat je safe vindt. Ik vind het safe om zelf in de hand te houden wat mijn honden (en dus pups) eten. En om te weten wat ze eten. Zo zie je maar weer, meningen verschillen ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door