Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2263672
Darky heeft sinds enkele maanden een bultje op de kop, ongeveer een cm boven zijn oog.
Lijkt net een teek qua vorm, alleen is dat het zeker weten niet.
Op zich groeit het niet tot amper, maar zit wel boven op zn kop dus je voelt het elke keer met knuffelen.

Nu is mijn dilemma wel of niet weg laten halen.
Het is nu nog klein, dus zou misschien plaatselijk verdoofd kunnen worden. Hoeft er ook weinig gehecht te worden.
Als het groter wordt, dan is er wel meer huid nodig en boven op zn kop zit hij nu niet echt ruim in zijn vel. Dus lastiger met hechten, moet dan sowieso onder volledige narcose....
#2263944
Ik zou met de DA overleggen. Eventueel eerst een dunne naald biopt laten doen, om te kijken wat het is. Dat geeft je mogelijk een beter idee of je het kunt laten zitten of dat je het beter weg kunt halen. Als je weet wat het is, kun je waarschijnlijk ook meer zeggen over de groeisnelheid van het ding.
#2264851
Ik zou het even na laten kijken en inderdaad als het lukt een biopt laten nemen. Ik heb een nare ervaring met zo'n bultje, net onder Dubhe's oog wat ik heb laten weghalen (de bult....niet het oog). Je kunt de plek nog zien op de foto hieronder.
Laatst gewijzigd door K&D op di 21 feb 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2264864
Lizzy schreef: Ik zou met de DA overleggen. Eventueel eerst een dunne naald biopt laten doen, om te kijken wat het is. Dat geeft je mogelijk een beter idee of je het kunt laten zitten of dat je het beter weg kunt halen. Als je weet wat het is, kun je waarschijnlijk ook meer zeggen over de groeisnelheid van het ding.
Yep idd . Wij hebben het met Milo gehad , vetbult op een lastige plek voorpootje . Vetbult ging toch groeien en hij kreeg dus last met lopen . Dus we hadden ook zoiets van nu maar laten verwijderen . Anders krijg je toch te maken met een groter snijvlak , het zich vasthechten aan .... etc . Het was op dat moment een eenvoudige ingreep en Milo was er zo weer van genezen . Het baasje was toen geloof ik ook al dik 12 , en dat wil je natuurlijk ook niet langer onder (ev ) narcose hebben dan nodig is .
#2265875
Dan gaan we toch maar een afspraak maken met de DA.
Eerst morgen even ziekenhuis afwachten, dan krijgen we waarschijnlijk startsein voor ICSI, dus worden het even 2-3 hele drukke weken.
Het is vanaf het moment van ontdekken tot nu niet heel erg gegroeid, dus durf het nog wel even een paar weekjes uit te stellen. Gaat het echt groeien, dan moeten we maar ff een momentje tussendoor pakken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door