Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#226396
Tara word morgen gesteriliseerd (gecastreerd)????
de DA wou ze tegelijk inenten :-X
voor zover ik begrepen heb is dat geen goed idee ? (zal hem dat dus ook duidelijk maken dat ik dat NIET wil . >:(
zijn er verder nog dingen waar ik hem attent moet op maken ? het gaat over een rottie van 3 jaar oud .
Door karin2
#226403
pffff is hier in belgie hé :-\
en die dierenartsen zijn nog moeilijker te overtuigen :(
ik word waarschijnlijk weer bekeken als iemand die niet weet wat goed is voor haar hond :-X
Door gonny
#226405
is Tara de enige hond in t gezin??? na de operatie een lekker plekje voor haar zoeken dat ze rustig en alleen bij kan komen!! ;)
Door karin2
#226406
en zal nog maar zwijgen over versvleesvoeding ,want van alle dierenartsen en fokkers krijg je te horen : in BROk zit ALLES in :D
ja inderdaad daar zit ALLES in :-X
Door gonny
#226408
karin2 schreef: en zal nog maar zwijgen over versvleesvoeding ,want van alle dierenartsen en fokkers krijg je te horen : in BROk zit ALLES in :D
ja inderdaad daar zit ALLES in :-X
jA DA'S WAAR ER ZIT VANALLES IN.. ;D
Door karin2
#226409
gonny schreef: is Tara de enige hond in t gezin??? na de operatie een lekker plekje voor haar zoeken dat ze rustig en alleen bij kan komen!! ;)
moet haar om 10:00 binnenbrengen en mag haar om 15:30 weer afhalen .
normaal zit ze buiten met mijn reu en haar pup van 8 maanden ,maar na de operatie mag ze lekker binnen en eennbeetje vertroeteld ;)
en gaat lang duren hoor voor ze weer in staat is om buiten te zitten met die bruutzakken ;)
Door gonny
#226410
ja, het is een behoorlijke ingreep hé!!!
nou, sterkte morgen en de komende dagen...
Sindy werd trouwens schijnzwanger na haar sterilisatie...(om die reden werd ze geholpen) :(
Door karin2
#226413
is inderdaad een behoorlijke ingreep :(
ze heeft al een "liefdesnestje" gehad en ik heb daar nog een pup (van 8 maanden :p) van over .
heb spijtig genoeg weinig tijd en geld voor de honden (komt door scheidingsperikelen :-\)
maar vertik het om ze naar een asiel te doen (als er morgen een lief baasje voor hen komt die meer tijd voor hen heeft geef ik ze graag mee ! het erge is : iedereen heeft er commentaar op ,maar als ik dan zeg neem ze mee komen er allerlei excuses !!! >:(
of ze zijn zéér geintreseerd in de rottie (zonder stamboom trouwens) en ze is toch niet gesteriliseerd hé ?
JAWEL dus !!!!!!
ik laat ze nog liever inslapen dan dat er een kweekteef in een puppyfarm van word gemaakt :'(
Door karin2
#226414
gonny schreef: ja, het is een behoorlijke ingreep hé!!!
nou, sterkte morgen en de komende dagen...
Sindy werd trouwens schijnzwanger na haar sterilisatie...(om die reden werd ze geholpen) :(
Tara word niet schijnzwanger maar wel 3 keer per jaar loops :o
zou dat kunnen omdat ze met een reu samenzit ?
Door gonny
#226415
karin2 schreef: is inderdaad een behoorlijke ingreep :(
ze heeft al een "liefdesnestje" gehad en ik heb daar nog een pup (van 8 maanden :p) van over .
heb spijtig genoeg weinig tijd en geld voor de honden (komt door scheidingsperikelen :-\)
maar vertik het om ze naar een asiel te doen (als er morgen een lief baasje voor hen komt die meer tijd voor hen heeft geef ik ze graag mee ! het erge is : iedereen heeft er commentaar op ,maar als ik dan zeg neem ze mee komen er allerlei excuses !!! >:(
of ze zijn zéér geintreseerd in de rottie (zonder stamboom trouwens) en ze is toch niet gesteriliseerd hé ?
JAWEL dus !!!!!!
ik laat ze nog liever inslapen dan dat er een kweekteef in een puppyfarm van word gemaakt :'(
O, daar moet je inderdaad NIET aan denken...
sterkte met alles :-* :-*
Door gonny
#226416
karin2 schreef: Tara word niet schijnzwanger maar wel 3 keer per jaar loops :o
zou dat kunnen omdat ze met een reu samenzit ?
O, dat weet ik niet....er zijn volgens mij teefjes die gewoon wat vaker loops worden, maar of daar een specifieke reden voor is weet ik niet....
Door gonny
#226420
karin2 schreef: thx gonny voor de steun
ben nu ff weer wat rustiger :-*
graag gedaan hoor!! het komt allemaal goed!! :-*
Door Lizzy
#226444
Niet laten enten hoor!! Dat is echt volstrekt onverstandig! De operatie op zich is al heftig genoeg en een enting erbij is echt 'over the top'.

Overigens zou ik haar beslist Recovetsem van VSM geven! (zie bijv. www.puurnatuur.nl)

Succes met haar!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door