Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door wenche
#2243238
Vandaag met Pip voor het eerst naar acupunctuur geweest..
Pip is altijd te veel onder de indruk van van alles en heel erg onzeker in nieuwe situaties..
Ook reageert ze altijd heel erg overdreven op boze stemmen of bv slaan met de deuren... Wanneer DeeJay op de hondenschool blaft (om niets) kan ik met Pip niks meer beginnen omdat ze denkt dat het voor haar bedoeld is..
Ze heeft met wandelen haar gentleleader om, om rust in dr koppie te hebben (zonder flipt ze compleet in onverwachte situaties, waarmee ze alleen maar weg wil)

Vandaag dus de eerste behandeling gehad. Ze heeft een onbalans tussen hart en nieren (en de punten die daar mee samenwerken/komen) waardoor ze onzeker reageert. Ook lijkt ze een "volwassen" achterhand te hebben, met een "puber" voorhand (de voorhand is smaller dan dat je zou verwachten van een hond van haar leeftijd, in combi met hoe de achterhand is)

Ze heeft nu chinese kruiden gekregen om haar hart en nieren meer in balans te brengen en dus wat zekerder van zichzelf te worden, zodat ze iets minder last heeft van alle prikkels, en zo dus een stabielere hond word...

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met acupunctuur/chinese kruiden in deze situatie?
Door wenche
#2244110
Eerst onderzocht (drukpunten), vervolgens de naalden en aan de hand van het onderzoek en de reactie op de naalden heeft ze de kruiden samengesteld
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2245654
Leuk! Dus die gebruikt acupunctuur als diagnostiek. Dat ben ik ook aan het leren.
Weet je hoe de kruiden heten?
Door wenche
#2245828
Het is een mengsel van "chai hu shu gan ke li" en "tian wang bu xin dang"

De meeste honden (en katten) die daar komen, hebben een doorverwijzing gekregen van de dierenarts, dus daar is al een diagnose gesteld.. Maar de gedragsproblemen, die doet ze grotendeels door diagnostiek via acupunctuur ja.. Daarnaast stelt ze ook heel veel vragen om een zo breed mogelijk beeld te krijgen
Laatst gewijzigd door wenche op vr 03 feb 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2247508
Ok, Chai Hu Shu Gan Tang is om de lever te kalmeren en die andere om de nierenergie naar boven te halen en de hartenergie naar beneden en zo weer balans te creeëren.
Door Nathalie_Aegir
#2264423
Hoi,

Ook ik lees zeer geïnteresserd mee. Merk je al verschil? Heb je de acupuncturist nog een keer bezocht?

Groetjes, Nathalie
Door wenche
#2270811
Ik heb het idee dat de kruiden na 2 weken begonnen in te werken... Merk in zo verre verschil dat ze wat rustiger reageert op vreemde situaties... Ze staat niet meer meteen in hoogste staat van paraatheid.. En ze reageert ook niet meer zo sterk op onze andere hond tijdens de training..

Ik moet voor volgende week weer een afspraak maken... Dan zijn ook de kruiden weer op... Dus kijken wat zij dan verder zegt :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door