Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#226375
Kuma is erg zielig. Ze heeft nl een dubbele oorontsteking. Hoe ze dat nu weer opgelopen heeft is me een raadsel. Ze had echt hele dikke oorschelpen gekregen en die waren dus vrij zwaar en haar rechtopstaande herderoortjes zijn gaan kiepen. Nu zijn we drie dagen zalven verder en haar oorschelpen zijn weer flink geslonken en de ontsteking verminderd duidelijk (maar nog niet helemaal over). Maaarrrr haar oortjes zijn (nog?) niet weer gaan staan zoals het hoort. Gebeurt dit nog vanzelf? Zo niet wat kan ik eraan doen dat ze weer gaan staan? Het is geen gezicht zo, ze lijkt wel een golden retriever.. >:( Verder is het een klein gevecht om haar oren te zalven en dus ook wat geklieder en om haar oren heen is het een smeerboel... :( Heeft iemand een goede tip om die haren eromheen weer schoon en niet plakkerig meer te krijgen. Met een oorontsteking wassen lijkt me niet zo verstandig nl.
Laatst gewijzigd door Helen op zo 19 dec 2004, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#226381
Helen schreef: Kuma is erg zielig. Ze heeft nl een dubbele oorontsteking. Hoe ze dat nu weer opgelopen heeft is me een raadsel. Ze had echt hele dikke oorschelpen gekregen en die waren dus vrij zwaar en haar rechtopstaande herderoortjes zijn gaan kiepen. Nu zijn we drie dagen zalven verder en haar oorschelpen zijn weer flink geslonken en de ontsteking verminderd duidelijk (maar nog niet helemaal over). Maaarrrr haar oortjes zijn (nog?) niet weer gaan staan zoals het hoort. Gebeurt dit nog vanzelf? Zo niet wat kan ik eraan doen dat ze weer gaan staan? Het is geen gezicht zo, ze lijkt wel een golden retriever.. >:( Verder is het een klein gevecht om haar oren te zalven en dus ook wat geklieder en om haar oren heen is het een smeerboel... :( Heeft iemand een goede tip om die haren eromheen weer schoon en niet plakkerig meer te krijgen. Met een oorontsteking wassen lijkt me niet zo verstandig nl.
Maak je geen zorgen, de oren gaan vanzelf weer staan... ;)
Door Helen
#226382
Ordell schreef: Maak je geen zorgen, de oren gaan vanzelf weer staan... ;)
oooh, echt gelukkig. Ik zat al in de piepzak, heb ik weer een herder met kiepoortjes....
Gebruikersavatar
Door chooky
#226388
Helen schreef: oooh, echt gelukkig. Ik zat al in de piepzak, heb ik weer een herder met kiepoortjes....
Heb je er wel foto's van? Is later leuk om naar te kijken. Wij hebben ook nog foto's van Chooky met flappies
Door gonny
#226389
over die oren of die staan of niet zou ik me nu ff niet zo druk maken... ;)je kunt misschien met van die babybillenlappen rond de oren schoonmaken?
Door Ordell
#226394
Helen schreef: oooh, echt gelukkig. Ik zat al in de piepzak, heb ik weer een herder met kiepoortjes....
Niets is erger dan een herder met flaporen... 8) ;)
Door karin2
#226421
ik heb een herder met kiepoortjes (kruising mechelaar -brak) en zijn oortjes zijn hééél schattig :P
hij kan ze ook in alle richtingen bewegen en onafhankelijk van elkaar :D
is veel intressanter dan die rechtopstaande oren (pf zo saai) :P
Door gonny
#226424
karin2 schreef: ik heb een herder met kiepoortjes (kruising mechelaar -brak) en zijn oortjes zijn hééél schattig :P
hij kan ze ook in alle richtingen bewegen en onafhankelijk van elkaar :D
is veel intressanter dan die rechtopstaande oren (pf zo saai) :P
;D ;D ;D ;)
Door Helen
#226427
karin2 schreef: sorry kon het ff niet laten :-[
Ach ja, smaken verschillen. Ik heb een terrier met kiepoortjes en bij mijn herder wil ik ze graag rechtopstaand houden ;D
Door karin2
#226437
Haha ja ik begrijp je hoor ;)
ik wilde graag een duitse herder (ben nu ook voor rottie's gevallen )maar mijn ex wou er geen geld aan uitgeven hads een klasgenootje van mijn dochter toch wel een nestje thuis :D moeder mechelse herder ,en vader brak :D :D
en ik in het gedacht : aaah is het geen duits dan maar een mechelse :-\
krijg ik toch wel het piepkuiken uit de nest dat meer op een mislukte labrador lijkt :-\(vraag maar aan jol :P)
heb er 2 dagen voor nodig gehad om eraan gewend te raken :o maar nu vind ik hem verschrikkelijk lief (is ondertussen 7 jaar bij mij )
vandaar dat ik het niet kon laten om op die oortjes te reageren ;)
maar ik snap je wel hoor : een herder is op zijn allermooist met die rechtopstaande oren :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#226446
Helen schreef: Kuma is erg zielig. Ze heeft nl een dubbele oorontsteking. Hoe ze dat nu weer opgelopen heeft is me een raadsel. Ze had echt hele dikke oorschelpen gekregen en die waren dus vrij zwaar en haar rechtopstaande herderoortjes zijn gaan kiepen. Nu zijn we drie dagen zalven verder en haar oorschelpen zijn weer flink geslonken en de ontsteking verminderd duidelijk (maar nog niet helemaal over). Maaarrrr haar oortjes zijn (nog?) niet weer gaan staan zoals het hoort. Gebeurt dit nog vanzelf? Zo niet wat kan ik eraan doen dat ze weer gaan staan? Het is geen gezicht zo, ze lijkt wel een golden retriever.. >:( Verder is het een klein gevecht om haar oren te zalven en dus ook wat geklieder en om haar oren heen is het een smeerboel... :( Heeft iemand een goede tip om die haren eromheen weer schoon en niet plakkerig meer te krijgen. Met een oorontsteking wassen lijkt me niet zo verstandig nl.
Zodra die onsteking over is en ze zich weer goed voelt komt die stand van de oren wel weer goed.

Die zalf is vaak zo vet dat wassen toch de enige optie is. Zolang je nog aan het zalven bent heeft het wassen dus geen nut. Je zou kunnen proberen om er een dot maizena in de wrijven en dit naderhand (na een paar minuten)weer eruit te borstelen. Als de ontsteking weg is dan dat gedeelte even goed wassen met iets wat goed ontvet (afwasmiddel oid) Zorg er dan wel voor dat de binnenkant oren droog blijven door een een flinke dot vette watten in te proppen. Gebruik geen gewone watten, want die absorberen het water allleen maar.
Door Helen
#226474
Angelique schreef: Zodra die onsteking over is en ze zich weer goed voelt komt die stand van de oren wel weer goed.

Die zalf is vaak zo vet dat wassen toch de enige optie is. Zolang je nog aan het zalven bent heeft het wassen dus geen nut. Je zou kunnen proberen om er een dot maizena in de wrijven en dit naderhand (na een paar minuten)weer eruit te borstelen. Als de ontsteking weg is dan dat gedeelte even goed wassen met iets wat goed ontvet (afwasmiddel oid) Zorg er dan wel voor dat de binnenkant oren droog blijven door een een flinke dot vette watten in te proppen. Gebruik geen gewone watten, want die absorberen het water allleen maar.
Mm toch maar wassen dus over een paar dagen. Ok doen we. Bedankt voor de tips!!
Volgens mij gaat een van haar oortjes al ietsje minder kiepen :D Nou ja, kan ook wishful thinking zijn..
Door Helen
#226498
Nou vraag ik me eigenlijk af. Als de oorontsteking over is (ik hoop binnenkort, we moeten nog 4 dagen zalven met auribiotic). Moet ik het daarna een tijdje schoonmaken met een oorcleaner of het bijhouden of zo? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het nog een keer gebeurd. Ik vind het sowieso raar, want haar oren waren brandschoon....Heeft schoonmaken met cleaner dan wel zin als preventie?

En ik vraag me ook af hoe snel je verbetering hoort te zien bij oorontsteking. Dit is de derde zalfdag en de enige verbetering is dat de oortjes niet meer zo dik zijn, maar ze zijn dus nog steeds warm en rood. Ze zijn alleen wat koeler als ze buiten geweest is... :(
Laatst gewijzigd door Helen op zo 19 dec 2004, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door