Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ria
#2264184
Gistermiddag heb ik voor onze westie Sara een flesje zilverwater gekocht, 50ppm.

Omdat om de 3 tot 4 maanden haar oorontsteking terug komt en ik niet steeds AB wil gebruiken. Deze keer had ik dat nog wel gedaan, Otiderm werkt goed tegen de ontsteking veroorzaakt door de stafylokokken bacterie. Nu is de ontsteking over en is mijn bedoeling om preventief met zilverwater in haar oor te druppelen.
Maar welke dosering zou ik dan moeten  aanhouden? En omdat het preventief is, zou dan 2 a 3 keer per week genoeg zijn of kan ik beter elke dag druppelen?

Sara heeft verder totaal geen problemen. Ziet er werkelijk prachtig uit sinds ze op Carnibest zit. Daarom geef ik het zilverwater ook niet inwending, maar rechtstreeks in het oor.

Dus wie o wie kan me meer vertellen over de dosering die ik moet aanhouden?
Door Ria
#2264393
oke, dan ga ik het zo doen. Bedankt voor je antwoord!! En ik neem aan dat deze dosering toch voor langere tijd gegeven kan worden? De rest van haar leven bijvoorbeeld?

Ik heb net voor Sara ook schapenvetbonbons gekocht met zeewier. Dit om haar weerstand op de vijzelen. En onder het motto: baat het niet.... Want volgend de da moet ze ergens (ondanks de Carnibest waar hij een groot voorstander van is) een tekort hebben waardoor de oorontsteking steeds weer de kop opsteekt.
MAARRRRRRR nou lees ik net op internet dat witte hondjes daar oranje van worden, van zeewier dus.... is dat écht waar???
Laatst gewijzigd door Ria op di 21 feb 2012, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2264454
Ria schreef: oke, dan ga ik het zo doen. Bedankt voor je antwoord!! En ik neem aan dat deze dosering toch voor langere tijd gegeven kan worden? De rest van haar leven bijvoorbeeld?

Ja dat kan. Maar stel dat de ontstekingen nu wegblijven, dan zou je in de toekomst de interval kunnen verlagen.

Ik heb net voor Sara ook schapenvetbonbons gekocht met zeewier. Dit om haar weerstand op de vijzelen. En onder het motto: baat het niet.... Want volgend de da moet ze ergens (ondanks de Carnibest waar hij een groot voorstander van is) een tekort hebben waardoor de oorontsteking steeds weer de kop opsteekt.

Nou, dat motto gaat niet op hoor. Het voegt, zeker als je het al vette Carnibest voert niks toe en het bevat ook weer conservering e.d. In ieder geval voegt het niets toe in de strijdt tegen de oorontsteking. Dat je hond ergens een tekort aan heeft vind ik in deze ook wat kul. Terugkerende oorontstekingen hebben vaak een allergie als grondslag en dan is het dus de kunst te vinden waar er op gereageerd wordt. Dat kunnen b.v. ook pollen zijn, of iets in het voer enz. en vlak een entreactie ook niet uit. Maar er zit sowieso al een staffbacterie, dus die steekt blijkbaar de kop op, eens in de zoveel tijd, dus dan is het puzzelen wat de trigger kan zijn hiervoor m.a.w. waardoor wordt de weerstand verlaagt dat de bacterie kan toeslaan. Maar goed, grote kans dat je die trigger nooit vind en ondertussen de bacterie bestrijden met zilverwater is dan een prima alternatief.

MAARRRRRRR nou lees ik net op internet dat witte hondjes daar oranje van worden, van zeewier dus.... is dat écht waar???
Och erm :biggrin2: Zeewier heeft wel de eigenschap om aanwezig pigment op te halen. Heb je dus een op het oog witte hond die eigenlijk genetisch een andere kleur is dan is in theorie (en praktijk) mogelijk dat de vacht andere kleuren gaat laten zien. Voorbeeldtje, bij een Maltezer zal dat b.v. niet gebeuren, maar bij mijn honden kan het wel gebeuren dat onderliggend pigment in de witte delen zichtbaar wordt. Dat uit zich dan niet in een geheel nieuwe aftekening, maar in onderwol die op die locatie grijs is ipv wit. Heb je b.v. een Witte Herder dan kunnen (hoeft niet) de kleurtjes van de gekleurde voorouders zich her en der manifesteren. Bij mijn bouviers die ik vroeger had, nam het de rode gloed weg die ze (meest) zomers over hun vacht hadden liggen.
Door Ria
#2265934
Na wat heen en weer gemail met Biofood waarin ik uitgelegd heb dat ik de zeewierbonbons liever niet meer geef, sturen ze me uit service-oogpunt een doosje bonbons met knoflook :).
Dat kan ik erg waarderen... nu maar hopen dat het helpt om de weerstand van Sara wat op de krikken...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door