Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TanyaT
#2263014
Hallo!

Ik ben net nieuw op het forum, en ook net nieuw in de wereld van KVV.
Naar aanleiding van mijn vraag op een ander forum hoe ik mijn franse bulldog kon laten afvallen, kreeg ik de tip van KVV en deze site. Ik werd gelijk enthousiast en heb me aangemeld.

Nu mijn vraag: we zijn nu overgegaan van Frolic (heel slecht, ik weet het) en blikvoer (af en toe gekookt hart erbij) naar KVV. Ik heb een menu opgesteld, en vroeg me af wat jullie ervan vinden?

Info over de hond: teefje, franse bulldog. Weegt op het moment 16 kilo, terwijl het 10-12 moet zijn. 4 jaar oud. Nogal lui, ze houdt niet heel erg van bewegen.

Maandag:
’s ochtends 100 gram Smuldier vlees compleet
’s avonds 100 gram Smuldier vlees compleet
Dinsdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier vlees compleet
’s avonds 100 gram Smuldier vlees compleet
Woensdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier hart/Tinlo (in ieder geval iets wat niet compleet is) met rauwe tuinbonen, rauw eitje en komkommer
’s avonds 100 gram Carnibest compleet
Donderdag:
’s ochtends 100 gram Tinlo niet compleet + groenten (nog even uitzoeken wat allemaal)
’s avonds 100 gram Carnibest compleet
Vrijdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier pens compleet
’s avonds 100 gram Smuldier pens compleet
Zaterdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier pens compleet
’s avonds 100 gram Smuldier pens compleet
Zondag:
’s ochtends 100 gram Carnibest of Energique compleet
’s avonds 100 gram Carnibest of Energique compleet met een rauw eitje

Het is het plan om uiteindelijk terug te gaan naar 2 maaltijden die we afwisselen, we moeten nog even kijken of ze Energique lekker vindt. Smuldier moet 2 dagen achter elkaar omdat het maar 2 dagen houdbaar is in de koelkast, anders moeten we het weggooien.

Het uiteindelijk plan is dus om Smuldier compleet pens en compleet vlees af te wisselen met Energique. We zullen dan af en toe ook wat groenten er door heen doen, maar daar orienteer ik me nog in.

Ik hoor graag jullie tips en suggesties!
Door Monoxxide
#2263074
Welkom!

Zou zeker nog ergens een vet visje toevoegen, eventueel van kvv gewicht aftrekken. Op de carnibest/energique of tinlo dag lijkt me best. Hebben mijn bulletjes echt voordeel aan gehad sinds ik dit gaf.
Door fransbulletje
#2263099
Carnibest heeft ook een light variant heb ik ook wel eens mee afgewisseld als ze hier wat te zwaar werden.
Door TanyaT
#2263103
[quote="Monoxxide"]
Welkom!

Zou zeker nog ergens een vet visje toevoegen, eventueel van kvv gewicht aftrekken. Op de carnibest/energique of tinlo dag lijkt me best. Hebben mijn bulletjes echt voordeel aan gehad sinds ik dit gaf.
[/quote]
Kan dat gewoon vis uit blik zijn? Ik las ergens dat sardientjes op waterbasis prima konden? Of heb je een beter idee?
Door Monoxxide
#2263323
Dacht dat hier ook gelezen te hebben ja, water of olijfolie. Ben daar wel niet helemaal zeker van, ik geef verse haring (maatjes). Hier krijgen ze elke week ieder 2 maatjes als extra buiten het menu, Indy heeft ook aanleg om snel dik te worden maar dit ben ik toch zo blijven geven.
Door M@rina
#2263461
Ik zie erg veel smuldier in je menu. Als je portemonee het toelaat zou ik wat meer Tinlo of een soortgelijke kvv geven (darf eko is een complete kvv maar bevat wel een natuurlijke calciumbron en heet geen toevoegingen nodig om het compleet te maken.)

Een visje toevoegen is zeker een goed idee, maar mijn voorkeur zou uit gaan naar verse rauwe vis (panharing, makreel, sardientjes), vis uit blik is gekookt.

Verder zou ik 1 x per dag een grote maaltijd geven en 1x een kleine maaltijd, zo heeft je bulletje toch 1x per dag een voldaan gevoel.
Door TanyaT
#2263718
We hebben vandaag Tinlo gegeven, maar dit viel niet zo goed. Ze heeft de hele avond honger gehad, en begint dan echt alles op straat op te eten terwijl ze dat normaal niet doet.. Ook zijn die worsten niet zo handig met doseren.. Heb het idee dat hier te weinig inzit om haar een vol gevoel te geven ofzo?

Darf eko ken ik nog niet, maar ik heb even gekeken en het is hier nergens in de buurt te verkrijgen..

Is Smuldier niet geschikt om te geven?
Laatst gewijzigd door TanyaT op ma 20 feb 2012, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Monoxxide
#2263876
Smuldier zou hier ook niet de eerste keuze zijn. Als afwisseling om de kosten wat te drukken zou het wel kunnen en het blijft beter dan een brok volgens mij. Darf zou inderdaad wel leuk zijn, zijn schijfjes van 200-250 gram (geef deze hier ook nu en dan). Als hij niet te verkrijgen is heb je geen keus natuurlijk. Als ze te dik is zal ze wel teveel gevoerd zijn en zal ze sowieso gaan mutsen voor eten wanneer je lager gaat.
Door TanyaT
#2263940
Het probleem is dat ze extreem allergisch is, en aan de Prednison zit. Ze krijgt een half tabletje per dag, als we dit minderen gaat ze gelijk haar pootjes openbijten en alles openkrabben..
Iemand zei dat door overgang op KVV het mogelijk was dat de klachten zouden verdwijnen en we konden stoppen met Prednison. Is dit een reële hoop?

Darf gaat dus niet lukken, zijn er nog meer KVV's die niet te duur zijn en makkelijk te doseren? Want die worsten is dus niet handig voor ons.
Door Monoxxide
#2263963
Energique nr4 en duck is ook in schijfjes van 100gr, bij duck ga je wel moeten kijken welke variant zonder granen is. Voor een probleemhondje (vacht en allergie) geeft versvoeding wel dikwijls een goede uitkomst ja, maar zou wel leuk zijn als je weet waarvoor ze nu net allergisch is. Zou sowieso voor een granen en glutenvrije kvv gaan maar je zit wat beperkt met waar je aan kan geraken.

Energique is ook stevig aan de prijs. Is mischien een idee om een klein vriezertje op de kop te tikken en zoeken naar een leverancier die gratis bezorgt in jouw regio? Volgens mij wordt heel Nederland wel overlapt door één of andere leverancier.
Ik ga even een link zoeken van voedingswijzer van iemand hier op forum, daar kun je net zien wat in de kvv's zit en de prijzen.

Dit is de link, hier kun je aanvinken wat je wel of niet in een kvv wilt.
http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Laatst gewijzigd door Monoxxide op di 21 feb 2012, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2264472
Het lijkt mij ook idd beter te weten waarvoor ze ev. allergisch of overgevoelig voor is . Maar je bent in elk geval al op een betere weg beland qua voeding . Frolic is zo ongeveer het slechtste wat je aan een veelal gevoelig ras zoals de Franse Bull kan voeren . Plus dat ze er moddervet van worden en ook vaak lui en geen tot weinig energie (meer ) hebben . Dit komt voort uit de zg ballast wat het lichaam te verwerken heeft . Als jouw hondje dan ook al niet lekker in het vachtje steekt omdat hij jeuk en /of ongemak heeft dan is de cirkel rond . Een hond die niets meer wil , dikker wordt etc .

De worsten hoeven geen probleem te zijn , als je ze na aankoop even licht laat ontdooien en er dan porties van maakt , dan haal je er bv voor twee dagen uit en vriest de rest weer in , dat neemt echt niet zoveel ruimte in beslag .

Verder ben ik het met Marina eens , een hondje met dergelijke problemen kan je naar mijn idee beter een ander merk kvv gaan voeren . Dus met een natuurlijke calciumbron en geen toevoegingen . Plus vette vis als je hondje dat lust

Verder kan je bv eens overwegen naar een Holistisch Dierenarts te gaan met je hondje . Met Prednison veeg je het probleem a.hw ""onder het kleed ""
Dergelijke d.a kunnen je met dit probleem vaak prima begeleiden en zullen het probleem zeker niet ""onder het kleed vegen ""  Want ook voor de algehele conditie is langdurig Prednison gebruik niet zo fijn voor jouw hondje . Ik weet niet uit welke regio je komt ? Je kan hier op het forum via de zoekfunctie bv al zoeken naar dergelijke Holistisch Dierenartsen
Door M@rina
#2264506
Geef haar 's morgens een grote maaltijd en 's avonds een kleine maaltijd, zo kan je overdag het schooien op straat een beetje voorkomen.

De kans dat ze gaat schooien is sowieso aanwezig omdat je haar wilt laten afvallen en ze dus minder voer gaat krijgen dan ze voorheen kreeg. Als wij op dieet gaan heb je de 1e paar dagen ook snel trek/honger.

Smuldier vind ik kwalitatief een minder goede kvv, maar alles beter dan frolic. HEt bevat geen natuurlijke calciumbron, dus geen genaken botjes en ze voegen synthetische vitamine en mineralen toe om het compleet te maken. van Tinlo moet je 4 á diersoorten voeren om het compleet te maken, Darf eko daar zit a 4 diersoorten in 1 verpakking.

Versvoer heeft ook zo'complete mix: www.versvoer.nl
Waar woon je, dan kan ik je wat gerichter helpen.
Door TanyaT
#2265030
Ik woon vlakbij Den Haag, in Zuid-Holland.

Het probleem is dat ik bij mijn moeder woon, en zij heeft geen zin 'om voor diëtiste te spelen', zoals ze dat zelf zegt. Ze vindt het dus prima om gewoon Energique klaar te zetten (dat is in blokjes), maar elke keer een worst laten ontdooien, snijden etc wil ze niet. Maar als het beter voor Luuna is doe ik het wel gewoon zelf.

Ik hoor graag jullie suggesties!
Door fransbulletje
#2265327
Carnibest heeft ook 500 grams worstjes, wel wat duurder maar makkelijker.

Wij hebben ook een bulldog met allergie problemen gehad op prednisolon. Alleen al de overstap van de hypoallergene brok van de dierenarts naar de Jarco brok ( zonder chemische toevoegingen) gaf al een hele verbetering,het likken aan poten was zo goed als over.
Het zou dus best kunnen dat je bulletje reageert op alle chemische toevoegingen in de Frolic.
Ik wist toen nog niets van kvv maar ik denk dat als ik hem dat had gegeven de prednisolon misschien wel niet meer nodig was geweest.
Door M@rina
#2265810
[quote="TanyaT"]
Ik woon vlakbij Den Haag, in Zuid-Holland.

Het probleem is dat ik bij mijn moeder woon, en zij heeft geen zin 'om voor diëtiste te spelen', zoals ze dat zelf zegt. Ze vindt het dus prima om gewoon Energique klaar te zetten (dat is in blokjes), maar elke keer een worst laten ontdooien, snijden etc wil ze niet. Maar als het beter voor Luuna is doe ik het wel gewoon zelf.

Ik hoor graag jullie suggesties!
[/quote]

Ik woon in Leiden, niet zo ver bij Den haag vandaan en ik besteld bij hondenvoer-natuurlijk en ik haal Tinlo in hoofddorp.
Kijk eens op de website: www.hondenvoer-natuurlijk.
Ze heeft verschillende kvv's, brengt het voor 5 euro bij je thuis als je boven de 75 euro besteld. Prima service, de boel wordt zo bij je binnen gezet.

Als je moeder geen zin heeft om moeilijk te doen kan je ook pakketjes maken. Laat een paar kilorollen een beetje ontdooien, snij ze in vieren en vries ze weer in. Dan kan je die pakjes ontdooien als je moeder je hond eten moet geven.
Darf eko verkoopt ze ook dat zijn het al blokken van 200 tot 250 gram, heel makkelijk in gebruik en redelijk goed van prijs ook.
Carnivoer heeft ook kleine verpakkingen, maar kleinere verpakkingen zijn over het algemeen iets duurder.

Lekker verschillende kvv afwisselen is ook goed voor je hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door