Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cupcake
#2262612
Omdat we eindelijk achter zijn waarop ons humpie het goed zou moeten gaan doen ben ik op zoek naar de diersoorten en merken KVV die het makkelijkst verteerbaar en meest mager zijn. Verder moeten ze ook glutenvrij zijn. Iemand een idee hoe ik erachter kom welke merken en smaken ik het best kan voeren?
Door nienk
#2262620
wat analyses naast elkaar leggen?

over het algemeen is konijn heel mager, in vergelijking tot andere diersoorten. o.a. Tinlo heeft een kvv puur van konijn. je hoort hier op BP wel relatief vaker dat honden wat moeilijk poepen op Tinlo. mocht die van jou daar 'last' van krijgen is het op te lossen met wat extra spiervlees van het een of ander erbij te geven.
Door M@rina
#2262674
Ik zou ook Tinlo zeggen, ik moet mijn honden daar echt meer van voeren dan van andere kvv's. Bij Tinlo moet je wel diersoorten afwisselen om het compleet te maken dus alleen konijn is niet compleet.
Konijn is heel mager, kip en paard is volgens mij ook mager. Maar dan heb je pas 3 diersoorten.
Tinlo bevat geen granen en geen groente, voor de groente hebben ze een aparte groentemix met opens en boekmaag erin.
Door Cupcake
#2263455
Ik heb nu tinlo paard en dat lijkt goed te gaan. Kip ging eerder niet goed. Konijn ga ik ook proberen. Ik kan lang niet van alle merken analyses vinden en ik vroeg me ook af of je dan dus vanuit kan gaan dat alle merken die bijv een variant met alleen paard hebben, dus ook geschikt zijn?
En welke diersoorten ook mager zijn, er bestaat bijv ook hert, fazant ed...
Door M@rina
#2263462
Alleen paard voeren is wel eenzijdig ook al geef je paard van een ander merk, er zit alleen paard in... Je hond krijgt dan op de lange termijn te korten van bepaalde voedingsstoffen.
Misschien kan je aangeven waar je hond niet tegen kan, dan kunnen we je gerchter advies geven.
Door Cupcake
#2264710
Zo eenzijdig voeren was inderdaad niet de bedoeling. Ik hoopte van verschillende merken verschillende diersoorten te gaan voeren. Ze kan vet niet goed verdragen/ verteren, vandaar. Ik hoopte bijvoorbeeld van het ene merk paard te voeren en het andere hert weer een ander fazant/ konijn ed. Maar bijv van naturis kan ik geen vetpercentage vinden. De darf die ze kreeg was 15%, wat ik nu kan vinden is zo rond de 11%, hopelijk is dat voldoende....
Door M@rina
#2265817
Haaksbarf, Tinlo barfmenu, Alaska, All Animal zijn allemaal kvv's die 1 diersoort per verpakking hebben.

Shaweca en Carnivoer hebben in alle varianten kippenbot zitten en daarnaast dan nog 1 diersoort.

Als je eens op deze website kijkt:
http://www.voerwijzer.com/

Dan kan je zien per kvv wat de vet % is en zijn er linkjes naar de website van het merk zelf. daar kan je dan weer kijken waar het leverbaar is.
Door Cupcake
#2269324
Heb inderdaad nu een combi gemaakt van onderstaande merken en de meest magere smaken, voorlopig gaat het 'fingers crossed' redelijk goed gelukkig. Merk wel heel duidelijk dat ze het knaagwerk van het barfen mist, dus we vullen de kong maar geregeld met kvv en ik moet duidelijk aan de droogmachine....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door