Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2262248
Is hij nu aan het oppeuzelen. Hij heeft er eerst heel lang mee gespeeld, maar nu is hij em serieus op aan het eten. Toch wel lekker zo'n muis zo te zien.  :biggrin2: Het kost hem wel wat moeite, hij gebruikt zelfs zijn poten erbij.  :biggrin2:
Door Limpy
#2262262
Was dat zo´n vliegende muis? Die zijn heeeeel lekker volgens pekke....
Blixa gebruikte in t begin ook altijd dr poten bij ratten en karkassen.

Had wasabi zelf bedacht dat muizen eetbaar zijn?  Hier was het zo dat pekke echt een paar keer bij blixa zat te kijken als zij een rat of muis at voordat bij hem het kwartje viel dat dat eten was, omgekeerd zat blixa eerst bij hem te kijken als pekke een kuiken at.
Door hannabelgje
#2262271
Ik had in de ren drie kuikens en drie muizen gegooid en daar hebben ze eigenlijk heel de middag mee lopen klieren en slepen en nu kwam meneer binnen lopen met muis en heeft hij er binnen een hele poos mee gespeeld. Daarna begon hij eraan te klagen. Toen heeft zich opgesloten in de hondenbench omdat de rest om hem heen ging. Ik heb het deurtje maar dicht gedaan en daar heeft hij in alle rust zijn muis helemaal opgegeten. Knappe knul! Daarna heeft hij zichzelf uitgebreid zitten wassen.
Door Tamomi
#2262288
Ohhh ik ben jaloers! Die van mij krijg ik niet aan de muis. Kuikjes eten er twee van de drie, maar van muis begrijpen ze helemaal niks. Zelfs pinkies laten ze liggen.  :(
Door Limpy
#2262301
Hier zijn er ook maar 2 van de 4 katten die muis lusten, mijn portemonee vind dat niet erg  :biggrin2:
(helaas zijn de muizen in de keukenmuur zo´n 7 jr geleden verhuist na een kill-actie van blixa)
Door fem fatale
#2262535
Tamomi schreef: Ohhh ik ben jaloers! Die van mij krijg ik niet aan de muis.
Ze hebben bij zelfs een aparte muizenmiauw, die wordt ingezet als ze te lang geen muis hebben gehad.
Door hannabelgje
#2262570
Nou de rest heeft geen muis gegeten, alleen de kuikens, er ligt nl nog steeds een muis buiten in de ren. De kuikens zijn wel allemaal weg. Wasabi is dus duidelijk meer van de muizen dan van de kuikens.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2264811
Hier eet Kleintje ze op 10 sec. Niks geen moeite. Volgens haar is het het allerlekkerste dat er is!

Cuzco speelde er eerst alleen mee, en Luis duwde er wat vertwijfeld tegen, maar verder niets.
Toen heb ik de muis in 3 gedeeld (heb ik niet zo vaak meer erna gedaan  ::)) en elk een stukje voorgezet.  Cuzco was meteen mee en vrat zijn stuk heel snel op (Kleintje ook natuurlijk, die pikte zelfs een ander zijn stuk in als ze kon). En zo heb ik er ook bij Luis een keertje een kopje in gekregen . Maar dat was pas de laatste keer dat ik het gegeven had, dus ik weet niet wat hij nu met de rest zou doen.

Het waren namelijk muizen die in de val gelopen waren in huis en ik mocht ze van mijn ma niet in de diepvries bewaren  ::).  Aangezien zo'n muizen niet per drie in de val lopen, moest ik ze dus steeds delen als ik hen allemaal een stukje wou geven.  Alternatief was dat enkel Kleintje muis had, want die is er dus het eerste mee weg en dat vind ik niet eerlijk. En ik had geen zin meer in muizen delen.  De kop eraf valt nog mee, maar de buik doorsnijden is niet iets dat je voor je plezier doet.
De muizen zijn nu trouwens blijkbaar weg in huis... 
Door Limpy
#2264836
Katten denken echt niet in "alles eerlijk delen" hoor.
Als blixa en pekke eens een rat of muis krijgen vind blixa dat zij het recht heeft om als als eerste te eten of pekke zn beestje te jatten als hij niet oplet, so be it....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2264853
Ja, dat weet ik wel. Vandaar dat ik het niet wil.
Kleintje zou altijd met alles gaan lopen en Cuzco wil heus ook wel een stukje. Dat het natuurlijk gedrag is neemt niet weg dat ik het zielig vind voor hem als hij dan op zijn neus moet kijken.
Het ging maar om 1 klein muisje, en daar lust Kleintje er wel meer van. Het is maar een extra'tje, geen maaltijd.  Het is niet kwestie van eerst eten en dat Cuzco dan kan nemen wat er overblijft. Daar zou ik geen probleem mee hebben.  Maar hij krijgt dan gewoon helemaal niets...

En er zijn nu toch geen muizen meer.
Ik zal ze wel eens kopen, voor bij een verjaardag of zo. Want voor in het normale menu vind ik ze wel heel erg duur  :-\
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 21 feb 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door