Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#2258805
Een van mijn honden heeft lumbosacraalstenose. Dat wil zeggen dat de overgang van de laatste wervel naar het heiligbeen niet goed is, waardoor hij moeizaam op kan staan en vaak kreupel loopt met zijn rechterachterpoot. Hij is bijna 11 jaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat er aan te doen? Hij krijgt nu doils omega 3, en cosequin ds (een voedingsuplement van o.a. glucosamine) en een homeopathisch middel (Gnaphalium Pentarkan). Daar zijn we nu ruim  2 weken mee bezig maar merken tot nu toe nog geen verbetering.
Heeft iemand zijn hond hier ooit aan laten opereren? Door wie en met welk resultaat?
Gebruikersavatar
Door doranto
#2260631
Dank je Lizzy voor je reactie.
Daar gaat het waarschijnlijk op een gegeven moment wel op uitdraaien denk ik.
Maar eerst wil ik nog wat dingetjes proberen in het alternatieve circuit. De homeopatische druppels die ik van de DA had gekregen, stop ik sinds vandaag even mee. We zijn nu 2 1/2 week bezig maar ik heb het idee dat het alleen maar slechter gaat. Maandag eerst maar even met de DA bellen.
Verder overweeg ik om dr. A van den Bos uit Zeist te benaderen. Hij is eigenlijk een huisarts, die daarnaast nog verschillende richtingen in de alternatieve geneeskunde gestudeerd heeft (o.a. homeopathie, Chineese- en Tibetaanse geneeskunde, en nog een paar). Hij behandeld ook (zij het op afstand) huisdieren.
Is er niemand die deze aandoening ooit heeft laten opereren?
Op internet lees ik trouwens dat je een poos rust moet houden als de hond er last van heeft. Maar de DA adviseerd juist om zoveel mogelijk overal mee door te gaan om de spieren sterk te houden. Ik denk dat ik het beste een beetje er tussen in kan gaan zitten. Wél blijven bewegen maar niet te veel of te zwaar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2262008
Is er iemand die zijn hond voor deze aandoening heeft laten opereren?
En is er ook iemand misschien voor behandeling hiervan bij Leida Visée geweest?
Door sella
#2262080
Mijn hond had ook problemen met de overgang en dat werd lumbaal sacrale instabiliteit genoemd. Die heb ik laten opereren, maar die was nog maar 4 en liep heel slecht en had heel veel pijn. Had ook al wat verstening.
De revalidatie is vrij pittig, je bent 3 maanden zekers zoet, en er was hydro nodig voor de spieropbouw. Een oudere hond zou ik ernstig over mijn bol krabben of ik die daar een plezier mee doe. Ik zou pijnstilling sowieso doen zodat hij geen spiermassa verliest en ondersteuning van Leida, ik ben daar ook altijd met Diego geweest. Zij kan ondersteunen met laser acupunctuur voor de pijnpunten stimulatie en diverse suplementen en kruiden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2262247
Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels Leida een mailtje gestuurd. Tommy heeft regelmatig moeite met overeind komen, maar als hij eenmaal op gang komt gaat het meestal weer wat beter.
Het is op dit moment waarschijnlijk nog net iets te vroeg voor pijnstillers, maar als dat nodig wordt zal ik dat zeker gaan geven. Ik denk inderdaad ook dat hij op zijn leeftijd misschien beter niet meer geopereerd kan worden. Maar ja, het is altijd een moeilijke afweging, want voor de rest is hij nog héél goed. En hij wíl ook alles nog zo graag...Maar ja, dat is bordercollie-eigen. Hij doet alles met zijn koppie. Het is een echte werker!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door