Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2259390
Max is gisteren aan zn voorpoot geopereerd, ivm een enge bult die weg moest. Als pijnstiller krijgt hij Rimadyl met maagbeschermer, maar omdat de operatie onder volledige narcose heeft plaats gevonden wil ik graag een reinigingskuurtje geven. Hoeveel dagen moet ik daar dan mee wachten en kan chlorella tegelijk met Rimadyl worden gegeven?
Hij krijgt wel al probiotica erbij.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op zo 26 feb 2012, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2260868
Ik geef de clorella bij het opstaan en het gaan slapen, de pijnstiller indien nodig krijgt hij tussendoor dus dat is geen probleem.
Ik geef opbouwend de dosis en ga door tot een week of 6 na de narcose.
Ik geef standaard al chlorella dus ik hoog het alleen op.
#2261740
Els en Max schreef: Max is gisteren aan zn voorpoot geopereerd, ivm een enge bult die weg moest. Als pijnstiller krijgt hij Rimadyl met maagbeschermer, maar omdat de operatie onder volledige narcose heeft plaats gevonden wil ik graag een reinigingskuurtje geven. Hoeveel dagen moet ik daar dan mee wachten en kan chlorella tegelijk met Rimadyl worden gegeven?
Hij krijgt wel al probiotica erbij.
Ik zou met een echte reinigingskuur wachten totdat je geen pijnstiller meer geeft en de wond helemaal mooi dicht is. Dit vraagt nogal wat van het lichaam en ik zou daar niet gelijk op gaan kuren. Maar, Chlorella is zo mild, dat kun je nu al gaan geven. Begin wel met een hele lage dosis. Ik zou zeggen dat je gewoon maar met 1 tabletje per dag moet beginnen (dag of 2) en dan ophogen naar 2 tabletjes (dag of 2) en dan naar 3 en zo totdat je aan een tablet of 10 a 15 zit (komt niet zo krap, chlorella is supervoeding, niet echt een supplement). Probiotica is ook prima.

Sturen ze het verwijderde "materiaal" op voor onderzoek?
#2266533
Bultje was een goedaardige tumor, er zijn geen kwaadaardige cellen aangetroffen. Het is ontstaan uit een talgklier en open gegaan omdat het vuil eruit moest. Een grote opluchting. Maandag mogen de hechtingen eruit.
#2270016
Geeft niks, dank je wel. :-*

Hij heeft wel een nieuw probleem erbij, na de narcose is hij een stevige verlatings angst aan het ontwikkelen. Ik mag niet meer zonder hem weg, niet meer alleen naar de toilet, douche, slaapkamer ect. Hij schreeuwt en jankt letterlijk de buurt bij elkaar. Ik vraag me af of dit een bijwerking is van de (gas) narcose of dat dit een beginnende dementie is of iets anders.
De laatste tijd staart hij vaak naar de muur, heeft weer last van zn oren, hangt dus enorm aan mij, wil niet alleen thuis zijn, maar ook niet meer bij mijn schoonouders (wat zn 2e thuis is) en er is iets met zn oogjes. Ze staan niet zoals altijd, kan het slecht uitleggen maar ik zou bijna zeggen dat ie depressief is.
Wie herkent dit en heeft hier een oplossing voor?
#2271919
Els en Max schreef: Bultje was een goedaardige tumor, er zijn geen kwaadaardige cellen aangetroffen. Het is ontstaan uit een talgklier en open gegaan omdat het vuil eruit moest. Een grote opluchting. Maandag mogen de hechtingen eruit.
Ik zie 'm nu pas, je topic :-[
Wel heel fijn dat het bultje goedaardig was trouwens, gefeliciteerd!
Zoals ik ook in je andere topic schreef, ik zou toch met deze klachten naar een holistisch DA gaan want ik verdenk ergens toch de narcose. Misschien dat een uitgekiend ontgiftplan of homeopathie hier uitkomst kan bieden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door