Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#225933
Hoe zat het ook alweer met fruit.....
Moet je een banaan perse pureren? Of kunnen ze het geprakt ook verteren.
Moet je een geschilde peer pureren of kunnen ze partjes geschilde peer ook verteren?
Ik maak eigenlijk geen fruitmixjes meer namelijk, maar wil ze gewoon met ons fruit mee laten delen, dus steeds geschilde partjes.
Of heeft dit qua voedingswaarde geen zin?

Bovendien is het ook nog zo dat Tommie geen gepureerd fruit wil maar wel partjes fruit met smaak verorberd ::)
Door Marion
#226103
.... iemand...? (ik ben niet ongeduldig hoor ::) )
Door avalon
#226113
Ik pureer fruit ook nooit. Van banaan kunnen ze wel dik worden weet ik. Ik heb in de ontlasting nog nooit stukjes terrug gevonden. Niet van peer, appel,banaan of mandarijn in iedergeval. Wel druiven, maar die zijn in grote hh niet goed. Ik denk alleen dat je niet veel aan mij hebt, want ik kan je niet vertellen hoe het qwa voedingswaarde zit.
Door Lizzy
#226121
Ik pureer fruit eigenlijk ook nooit. Ik denk zelf nog steeds dat fruit niet die harde plantencelwaden heeft als groente. Een wolf een fruit ook (als ie fruit eet) zo, ongepureerd. Ik heb nog nooit een stuk onverteerd fruit in de ontlasting gezien!
Door Marion
#226125
oh mooi zo, dus ze kunnen de vitamines wel opnemen uit geschild fruit?
Door avalon
#226127
Ik geef appel en peer ongeschild, wel gewassen.
Door Lizzy
#226296
Marion schreef: oh mooi zo, dus ze kunnen de vitamines wel opnemen uit geschild fruit?
Afhankelijk van het soort fruit, schil ik het wel of niet. Appel en peer schil ik bijv. niet. Kiwi, banaan, manderijn schil ik wel. En volgens mij zijn ze perfect in staat om de vitamines er uit op te nemen.
Door 202spots
#226307
Ik geef ze gepureerd en als 't uitkomt in stukjes.
Appel /peer schil ik ook niet.
Alle fruit waar ik zelf de schil niet van eet,dat haal ik er voor de honden ook af.
perzik haal ik wel af,abrikoos niet,kiwi wel, pruim niet.

Wanneer ik zelf 'n mandarijntje of sinasappel eet dan eten ze ook mee...alleen laten ze 't mootje weer vallen wanneer ik het zo geef....moet eerst effe doorgebroken worden,of ik probeer ze er op te laten bijten,want het sap of vruchtvlees moeten ze eerst zien of proeven voordat ze 't eten...
Tor vreet trouwens ook de hele sinasappels die van de boom vallen...hij haalt wel eerst de schil er af...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door