Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2260357
Vanmiddag had ik paniekerige ouders aan de lijn, Dame lag gillend en kermend in huis (ze waren een uurtje weggeweest). Het klonk serieus, zelfs vaders drong aan op een bezoek da (voor de duidelijkheid, Dame is van mij, maar woont bij mijn ouders omdat ze door haar zieke knie aangepast moet bewegen en dat in de roedel niet gaat, mijn vader gaat is van het type eerst een paar dagen aanzien).
Da gebeld en ouders uitgelegd hoe ze Dame in de auto konden tillen. Hier Dame overgeheveld in mijn bus zodat ouders ook mee konden naar de da. Daar gilde ze nog steeds in de auto en is ze met brancard naar binnen gereden. Omdat we te vroeg waren moesten we eigenlijk wachten, maar omdat ze zo gilde gingen we voor. Haar hele lijf staat op de foto, bloed is onderzocht en het eindresultaat is dat ze duidelijk veel pijn heeft, niet wil lopen, wel op 4 poten kan staan als je haar erop zet maar als ze zit niet zelf haar achterhand omhoog krijgt en we geen idee hebben wat er aan de hand is. Er zat wel bot in haar maag (maar goed dat vind ik niet verontrustend, ze had rond half een gegeten) en veel ontlasting in de darmen (voor de zekerheid laxeermiddel meegenomen). Baarmoeder was wel goed, dus geen acute baarmoederontsteking. Suiker was iets te hoog (maar niet verontrustend), witte bloedcellen was ik meen wat laag en natrium gehalte was laag (maar het bloedbeeld was niet verontrustend, ik heb hier wel alle waarden liggen).
Zelf denk ik dat ze iets in haar onderrug verdraaid heeft maar dat zie je niet op een foto. Ze heeft injectiepijnstillers gehad, en ze ligt nu hier in huis (ze wilde niet meer met mijn ouders mee, wellicht is ze te moe). Hoop dat we op heel korte termijn bij onze hol da terecht kunnen, die zet ook wervels e.d. recht. En ik duim dat het niet opeens verslechterd. Als ze uitvalverschijnselen krijgt moet ik terug naar de da. Deze denkt overigens zelf ook aan iets in de rug.
Gebruikersavatar
Door kira
#2260369
Draait ze zich net om in de bench gilt ze weer. Dat doet zo'n au bij mij, en ik weet gewoon niet waar het weg komt, poot, rug, ingewanden, staart. Zal zo weer een beetje water naar haar toe brengen.
Door coby.p
#2260594
ach dame
als een newf gilt van de pijn is er echt veel pijn.
zijn toch wel bikkelharde honden,is mijn ervaring.
hoop, dat het iets is wat goed verholpen kan worden,
sterkte meiden, denk aan jullie.
een gillende hond, dat gaat dwars door je ziel
Gebruikersavatar
Door kira
#2260627
De pijnstillers werken. Ze loopt maar wel heel slecht. Dus het vermoeden dat er iets knel of scheef is neemt toe. We houden haar kalm om beschadigingen te voorkomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door