Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saskia77
#2260484
Nou, mijn 3e vraag ondertussen.

a.s. donderdag worden mijn poezen gesteriliseerd, dan zijn ze 24 weken, 5,5 maand oud.
Ik had gehoopt dat het voor de eerste krolsheid zou zijn, maar helaas, 1 poes is krols geworden. Ik twijfelde want ik vond het een beetje vroeg, maar na 2 dagen schreeuwen, is het vandaag een ontzettende vrijdoos en rolt over de grond. Hopelijk is het met een paar dagen over en kan ze evengoed onder het mes (ik heb gelezen dat sommige dierenartsen liever niet opereren tijdens krolsheid, weet niet hoe mijn dierenarts daar over denkt)

Ze heeft ook al 2x naast de kattenbak geplast. Op het dekbed (jek, maar gelukkig niet op matras!) en vanavond op een handdoek ik de keuken. Ook niet fris.  :(

Hebben jullie dat vaker gezien bij krolse poezen? Is dat een schreeuw om aandacht? Of zit ik straks met een onzinlijke poes? Hoop het niet!
Door El budha
#2260487
Helaas heb ik daar ook ervaring mee gehad.
Onze ragdoll ging zelfs zo ver dat ze terwijl je lag te slapen over je kussen heen wilde plassen.
Dit was alleen tijdens haar krolsheid.
Door Krullebol
#2260493
Komt vaker voor. Is sproeien. En alleen tijdens de krolsheid. Vaak gezien bij poezen die heul erg krols zijn, dus goed dat ze gehakkietakkied wordt!
Ik weet dat sommige DAs niet opereren zo vlak voor/tijdens/na de krolsheid. Maar bij sommige poezen moet dat eenmaal, die zijn kort op elkaar krols. Het hele gebied is meer doorbloed dan normaal en geeft daardoor meer risico's. Maar een beetje DA kan daar wel mee omgaan. Tis zo'n routine ingreep :)
Door Limpy
#2261244
Heb het hier ook 1x gehad met kruising siamese dame dat ze ging wildplassen tijdens krolsheid, accuut laten castreren toen het net over was...
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2262698
Het komt zeker vaker voor dat krolse poezen sproeien en/of plassen naast de bak. Het is nu tijd dat ze een kater wil en hoe doe je dat beter dan je geur uitzetten om hem te laten weten waar je bent? Juist daar werkt je urine uitstekend voor, daarin kan hij waarnemen dat ze krols is en dat het tijd is. Dat is na de krolsheid weer over. Castreren doen dierenartsen niet graag tijdens de krolsheid omdat alles dan meer doorbloed is. Vermoedelijk is de krolsheid donderdag afgenomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door