Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#2260058
Dat zal per kat verschillen denk ik.
Heb hier wel eens verhalen voorbij zien komen over honden met dubbele hoektanden...
Anders effe je da bellen om na te vragen?

Ik merkte hier eigenlijk nooit zoveel van wisselen afgezien van een poosje mutsen met eten.
(helaas ook nooit melktandjes gevonden)
Door fem fatale
#2260088
Bij fretten schijnt het standaard zo te gaan, maar die hebben me dat ook nooit laten zien.

Ik zou het even afwachten, als de tandjes helemaal volgroeid zijn en de oude zitten er nog, dan is het misschien niet goed, maar anders lijkt het me dat ze er nog wel uitvallen.
Door Saskia77
#2260471
Ik heb niet zo veel ervaring met katten, heb net 2 maanden 2 poezen, maar ik heb hier ook bij 1 poes dubbele hoektanden gezien.
Melktanden vielen er gewoon uit, en nieuwe tand stond al klaar. Ondertussen 3 hoektanden gevonden en 1 kies.
Ik weet niet of ze kunnen blijven zitten, maar ik zou ze af en toe even controleren en even aanzien wat er gebeurd.
Door Krullebol
#2260496
Ja, is normaal.
Ze vallen vanzelf uit. Je ziet ook dat ze nu verschillen in lengte. Als ze dezelfde lengte hebben en na een x aantal weken valt de tand nog niet uit, dan kan je naar de DA om te laten trekken, maar zolang hij er geen last van heeft, zou ik dat bezoekje even sparen. Met 6 maanden zouden ze uitgewisseld moeten zijn [maar verschilt per kat].
Door Hilde__
#2261443
Ricky heeft ook een tijdje dubbele hoektanden gehad. Ik heb toen bijna elke dag gekeken omdat ik een tandje wilde, maar heb het nog gemist want plotseling waren de kleintjes gewoon foetsie  :(
Door Limpy
#2268839
Die heeft dus zn grote-jongens-tandjes!
Heb je nog verloren melktandjes gevonden?
Hier er van de laatste 4 katten geeneen gevonden, errug jammer  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door