Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gijsbert
#2259580
Mijn maltezer teefje, over 3 maanden 13 jaar, eet de laatste tijd niet best. Komt dit door haar hoge leeftijd? Af en toe is ze ook erg onrustig of piept ze.
Door MirandaK
#2259617
Misschien heeft ze ergens pijn? Misschien even laten nakijken door een dierenarts?
Door inni
#2259689
Misschien is ze dement aan 't worden en daardoor wat van slag of heeft ze last van haar tanden, heeft ze verder nog tekenen van problemen, diarree, smakken of slikken een tijdje na 't eten??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2259696
Of het aan de leeftijd ligt, weet je pas als je al het andere uitgesloten hebt. En wat betekend dat: aan de leeftijd liggen? Er zit ook steeds een oorzaak achter lijkt me. Die kan wel komen door haar leeftijd, maar dat wil niet zeggen dat er niets aan te doen valt. ;)

Enne, wat heeft deze vraag met Carnibest te maken?  ???  8)
Door Gijsbert
#2259783
Prima, een bezoek aan de dierenarts dus. Overigens is het vlees dat zij krijgt van carnibest.
Door nienk
#2259838
is het piepen en onrustig zijn op een vast moment? bijvoorbeeld na het eten, voor of na een wandeling, etc.?
Door Gijsbert
#2259974
Onrustig is ze vaak overdag als ze met mij op mijn kamer is.
Bij mijn moeder in de keuken is ze rustig.

Het piepen is heel verschillend.
Door nienk
#2260101
[quote="Gijsbert"]
Onrustig is ze vaak overdag als ze met mij op mijn kamer is.
Bij mijn moeder in de keuken is ze rustig.

Het piepen is heel verschillend.
[/quote]

is er recentelijk iets veranderd in haar en/of jouw situatie? bijvoorbeeld qua gezinssamenstelling, huisinrichting, dag besteding, mandje, etc. (hihi, ik vraag niet naar je hele persoonlijke leven hoor, ik stel die vraag omdat het misschien iets is wat jezelf niet opmerkt, maar wat voor haar belangrijk kan zijn. kunnen hele kleine dingetjes zijn! Reus is bijvoorbeeld een tijdje van slag geweest toen ik het e.e.a had verplaatst in huis en hij geschrokken was toen er een stapel boeken op de grond viel.)

het lijkt mij goed om medische oorzaken uit te sluiten, dat ten eerste. ten tweede zou het ook kunnen dat ze met haar ouder worden een beetje in de war begint te raken, wat misschien op te vangen is met homeopatische middelen of bijvoorbeeld een bloesem remedie op maat.
Door Limpy
#2260125
Gezien haar leeftijd is het zeker niet onverstandig een APK bij de da te laten uitvoeren en als daar nix uitkomt eens overwegen wat Nienke al zegt: zijn er kleine dingen in de omgeving of routine verandert...
Voor oudere dieren kan dit echt veel uitmaken ook al is het in jou ogen maar iets kleins (merk ik aan mn bejaarde (lichtelijk demente) kater, die gaat ook sputteren als er iets verandert - hoe subtiel dan ook)
Door Gijsbert
#2260200
Qua mandje is niks veranderd, nou ja, ze ligt op het moment graag opgerold op een kussen achter een stoel.

Boeken vallen bij mij vaak, dus dat is de oorzaak niet.

De dierenarts gaan we zsm. bezoeken.

Echter, moeten we haar wanneer ze niet eet dwingen tot eten?
Door nienk
#2260215
[quote="Gijsbert"]
Qua mandje is niks veranderd, nou ja, ze ligt op het moment graag opgerold op een kussen achter een stoel.

Boeken vallen bij mij vaak, dus dat is de oorzaak niet.

De dierenarts gaan we zsm. bezoeken.

Echter, moeten we haar wanneer ze niet eet dwingen tot eten?
[/quote]

dwingen tot eten zou ik niet doen voordat je weet wat de oorzaak is van het niet willen eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door