Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chocono
#2259467
Hallo,

Misschien een gezonde tip voor alle medebaffers.

Wij geven sinds kort aan onze drie viervoeters zefgemaakte
snoepjes. We draaien van lamsmix (vlees en botjes) balletjes.
Je bent wel een paar uur bezig met "draaien" maar dan heb je
ook wat. En de honden zijn er GEK op  ;D  Hoe zou dat toch komen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door chocono op vr 17 feb 2012, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paula1976
#2259500
Klinkt lekker maar als het vers is dan lijkt het me wel lastig ivm bewaren en beperkte houdbaarheid.

Zelf geef ik de voorkeur aan gedroogde snacks, ik droog hier vleugeltips, eendenvoetjes en long. En de long is dan heel makkelijk na het drogen in kleine stukjes te knippen voor beloning tijdens wandelen enzo.

Ze doen hier alles voor zo'n lekkere snack!! Wat boffen die barfhondjes toch allemaal!!
Door chocono
#2259502
Bewaren is geen probleem hoor. Een lade vol in de vriezer en wekelijks word er zo een bakje
uitgehaald en in de koelkast geplaatst. Gisteren laatste bakje aangebroken en zag er nog lekker
fris en vers uit. Vanavond word het dus weer ...draaien draaien draaien voor de komende drie
maanden ;D
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2259507
Is dat niet een complete smurrie als je dat (bv in je jaszak) meeneemt op een wandeling ?
Daarom geef ik ook de voorkeur aan gedroogde beloningen, niet klef en geeft geen zooi in je jaszak  :)
Door chocono
#2259520
We geven onze honden alleen maar een snoepje als ze weer thuiskomen.
Grappig om te zien dat ze dan alledrie op een rijtje voor de koelkast gaan
zitten  ;D

Hoe droog jij je snoepjes eigenlijk want dat lijkt ons ook een goed idee voor
onderweg.  :D
Gebruikersavatar
Door nova
#2259550
chocono schreef: We geven onze honden alleen maar een snoepje als ze weer thuiskomen.
Grappig om te zien dat ze dan alledrie op een rijtje voor de koelkast gaan
zitten  ;D

Hoe droog jij je snoepjes eigenlijk want dat lijkt ons ook een goed idee voor
onderweg.  :D

maak even gebruik van de zoekfunctie ;), met de term ' droger' of 'droogautomaat',  of "Bohmann"  dat geeft ook  veel reacties  ::)
Je zult versteld staat van de info die je krijgt  via  BP  :)

Edit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,98035.msg2239961.html#msg2239961
Laatst gewijzigd door nova op vr 17 feb 2012, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2268593
Ik kan mij intens verheugen ;-)

Er komt dit weekend een aantal kilo runderlever. Daar ben ik ff mee bezig, maar heb je ook wat: ik snij het in plakken, kook die, dep die droog, snij het in brokjes en ga die drogen.

Of ik alles in 1 x verwerk weet ik nog niet, maar dan heb ik lekker wat beloninkjes voor onderweg.

Op afzienbare termijn krijg ik (voor het eerst) als alles goedgaat "runderlippen". Met een beetje goede wil lusten ze dat gedroogd ook ;-)

Ik geloof dat ik liever niet meer van die chemische snoepjes geef. Dit keer was dat bij de training alles wat ik nog had... poept me toch die kleine "fluoriserend oranje" vandaag??!!  YUCK

Rest mij nog maar 1 ding: een droger kopen ;-)
Ik doe het nu in de oven en dat gaat ook goed hoor, maar een droger..... lijkt me heerlijk! ;-)

Suzanne
Door Suzanne
#2268611
martine-tom schreef: waarom kook je die eerst?
Omdat ik dan veel sneller klaar ben met drogen en met alleen een oven is dat pure tijdwinst.
Het is dan in feite al gaar en klaar, hoeft alleen maar zodanig droog te worden dat het geen plakkerige zooi wordt in mijn broekzak ;-)

Het is dus eigenlijk gekookte lever die ik geef, maar "ingedroogd" ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2268880
Koken is ook slim om je roosters goed schoon te houden (rauw orgaan zoals lever en nieren kunnen ontzettend plakken aan je roosters zodat je goed moet soppen om die weer schoon te krijgen) Als je het orgaan heel even in kokend water doet en dan droogt blijven je roosters mooi schoon  :biggrin2:
Door Ramses1
#2269146
Koken is ook slim om je roosters goed schoon te houden (rauw orgaan zoals lever en nieren kunnen ontzettend plakken aan je roosters zodat je goed moet soppen om die weer schoon te krijgen) Als je het orgaan heel even in kokend water doet en dan droogt blijven je roosters mooi schoon 
Ik zag op een ander forum dat ze bakpapier gebruikten op de roosters, misschien is dat dan een idee?
Van dit soort tips word ik heel blij. Bedankt.
Door Suzanne
#2269160
Ik heb een kleine oven; magnetronformaat ;-)
Ik leg idd ook bakpapier op de bakplaat en droog de "brokjes" daarop na.

Ik ben nu bezig met het drogen van de lever, het hart en ik doe er kipfilet doorheen (allemaal gedroogd).
Dat mix ik en vries ik in "trainingsporties" in; dan heb ik de komende tijd een verantwoord trainingsmiddeltje.

Op mijn verlanglijstje staat nu een droogmachine; maar ik weet eigenlijk niet of ik daar wel meer in kan drogen tegelijk als in mijn oven?
Anders een droogmachine waar ik meerdere roosters bij kan kopen?

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door