Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2257565
Ik weet niet zo goed waar neer te zetten dus wanneer het fout staat graag verplaatsen.

Er zijn in de loop der tijd toch wel wat baasjes die geen vleesbot (meer) durven geven. Nu kwam ik er onlangs achter dat www.natuurlijkrauwvoer.nl 100% gemalen vleesbot op de site heeft staan. Bij een paar staat wel 5% orgaan maar dat is logisch als ik zelf bijvoorbeeld konijnkarkas maal zitten daar vaak ook nog de hartjes, longen en niertjes in. Ze hebben zo ver ik nu weet, kip, eend, konijn, haas, hert en paard. Het staat onder gemalen vlees en dan huismerk en enkelvoudig.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2257600
Cindy de Wolf schreef: Ik weet niet zo goed waar neer te zetten dus wanneer het fout staat graag verplaatsen.

Er zijn in de loop der tijd toch wel wat baasjes die geen vleesbot (meer) durven geven. Nu kwam ik er onlangs achter dat http://www.natuurlijkrauwvoer.nl 100% gemalen vleesbot op de site heeft staan. Bij een paar staat wel 5% orgaan maar dat is logisch als ik zelf bijvoorbeeld konijnkarkas maal zitten daar vaak ook nog de hartjes, longen en niertjes in. Ze hebben zo ver ik nu weet, kip, eend, konijn, haas, hert en paard. Het staat onder gemalen vlees en dan huismerk en enkelvoudig.
Ik ben er echt mega blij mee (maar dat wist je al)  :D :D :D

Sammy kauwt niet goed meer, waardoor ik de laatste paar keer echt angsten heb uitgestaan of het wel goed bleef gaan.
Reden voor mij om haar terug te zetten op KVV, erg jammer want ze is een groot fan van spiervlees  :biggrin2: :P
Nu met de gemalen botten kan ze gewoon weer terug naar barf!!
Door Cindy de Wolf
#2258366
Borke schreef: Waar mengen jullie dat gemalen bot dan mee?
Niet, wordt niet gemengd. Je kan dan alleen wel een barfmenu samenstellen zonder de angst voor vleesbotten of zoals in mijn geval; een hond die gewoon geen vleesbotten eet en 1 die het lastig gaat vinden. Echter ipv dat je de vleesbotten zelf maalt (veel werk met de hoeveelheden die hier doorheen gaan!) ga ik het nu hier kopen en dan krijgen ze er spiervlees en orgaan bij. Dan weet je in ieder geval wat je geeft, ervan uitgaande dat vleesbot ook echt vleesbot is (maar dat haal ik er denk ik nu wel uit, na ruim een jaar zelf malen). Je weet dan in ieder geval welke kwaliteit e.d. spier en orgaanvlees je hond naar binnen werkt.
Door Borke
#2258393
Ik zal mijn vraag verduidelijken: hoe laat je een hond gemalen bot eten, dat is droge poeder? Eten ze dat?
Door Borke
#2258397
Dus ze eten het gewoon...?
Ik vind het wel een idee overigens, want Sofi gaat steeds slechter vleesbot eten en steeds minder diersoorten.
Ik durf bijna niets te kopen voor haar...
Door Cindy de Wolf
#2258410
Borke schreef: Ik zal mijn vraag verduidelijken: hoe laat je een hond gemalen bot eten, dat is droge poeder? Eten ze dat?
pearlsofpassion schreef: Het is gemalen vleesbot. ;)
Het is inderdaad gemalen vleesbot, dus ipv dat je een hele eendennek/kalkoennek/haaskarkas geeft is deze in zijn geheel gemalen. Ziet er daarna uit als gehakt, bij mij (de 3 waar ik dat nu voor doe) eten het zonder problemen.
Borke schreef: Dus ze eten het gewoon...?
Ik vind het wel een idee overigens, want Sofi gaat steeds slechter vleesbot eten en steeds minder diersoorten.
Ik durf bijna niets te kopen voor haar...
21 feb ga ik bij deze toko bestellen, je bent altijd welkom om wat mee te bestellen. Eveneens bestel ik die dag bij Lupa en die heeft gemalen bot erop staan, maar dan moet je echt gaan rekenen want dat is rondom de 85% bot maar wellicht is dat wel een idee als Sofi wel goed spier- en orgaanvlees eet. Hier eten ze in ieder geval 7 soorten gemalen vleesbot met smaak.
Door smulpaap
#2258670
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Cindy , Hier is het nog wel niet zo ver , maar wat nog niet is kan ooit komen met mijn opoe . Ik zit ook weleens in dubio ... of t.z.t een molen aanschaffen of op deze manier en dan zelf ook spier ,orgaan en groenten blijven geven .
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2258720
Cindy de Wolf schreef: Ik weet niet zo goed waar neer te zetten dus wanneer het fout staat graag verplaatsen.

Er zijn in de loop der tijd toch wel wat baasjes die geen vleesbot (meer) durven geven. Nu kwam ik er onlangs achter dat http://www.natuurlijkrauwvoer.nl 100% gemalen vleesbot op de site heeft staan. Bij een paar staat wel 5% orgaan maar dat is logisch als ik zelf bijvoorbeeld konijnkarkas maal zitten daar vaak ook nog de hartjes, longen en niertjes in. Ze hebben zo ver ik nu weet, kip, eend, konijn, haas, hert en paard. Het staat onder gemalen vlees en dan huismerk en enkelvoudig.
Fazantkarkas hebben ze ook gemalen.
Maar bij de konijn vb kan ik enkel vinden met 75% vlees bij en 20% bot. Dat lijkt mij een heel konijn, geen vleesbot alleen... Je hebt namelijk zo'n 50% vlees over als je van dat bot vleesbot maakt. Daar gaat je spiervlees toevoegen dan...  :-\

Voor de rest wel een interessante site.
Door Borke
#2259079
Kijk ikniet oed?
Nergens op die site zie ik gemalen vleesbot, prijzen weet ik dus ook niet.

Ik zou op zich wel eens een kleine hoeveelheid willen proberen!
Door Cindy de Wolf
#2259155
Borke schreef: Kijk ikniet oed?
Nergens op die site zie ik gemalen vleesbot, prijzen weet ik dus ook niet.

Ik zou op zich wel eens een kleine hoeveelheid willen proberen!
Het staat onder gemalen vlees hond, huismerk NRV en dan enkelvoudig. Hij noemt het alleen geen vleesbot maar kipmix, fazantenmix, gemalen haas, hert en konijn + de bijbehorende prijzen.
pearlsofpassion schreef: Fazantkarkas hebben ze ook gemalen.
Maar bij de konijn vb kan ik enkel vinden met 75% vlees bij en 20% bot. Dat lijkt mij een heel konijn, geen vleesbot alleen... Je hebt namelijk zo'n 50% vlees over als je van dat bot vleesbot maakt. Daar gaat je spiervlees toevoegen dan...  :-\

Voor de rest wel een interessante site.
Volgens mij klopt het wel of ik moet heel blond zijn. Wij rekenen in 50/50, hij rekent in 100% waarvan 20% kaal bot is. Als wij in 50/50 rekenen is ook kaal bot ca 20-25% afhankelijk van wat je maalt. Verders heb ik van hem een mail gehad dat het bevleesde konijnkk betreft.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2259202
Nee, 50/50 is 50% kaal bot. ;)

20% bot is gelijk aan 40% vleesbot. De rest (zo'n 50-60%)  is spier (en een beetje orgaan).

De kippennekken zijn wel zuiver vleesbot als ik het goed gezien heb.
Gebruikersavatar
Door nova
#2259219
Borke schreef: Ik zal mijn vraag verduidelijken: hoe laat je een hond gemalen bot eten, dat is droge poeder? Eten ze dat?
hier kan ik gemalen kipkarkas kopen, het  ziet uit als gehakt.
wrijf je het tussen 2 vingertoppen, dan voelt het aan alsof er zand tussen zit. dat is het gemalen  kippebot.
Voor  honden als Sammy een uitkomst  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door