Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2258453
Omdat het allemaal niet zo lekker gaat en de ontlasting op kvv iets minder dramatisch is dan op barf, ben ik maar weer overgeschakeld op kvv, zolang er niet duidelijk is wat er loos is.
Verder geef ik helemaal niets anders, maar dat is wel een beetje saai. Merk duidelijk dat er 'knaagbehoefte' is.
Ik heb een nylabone en kong die gevuld wordt met kvv, maar ik wilde eigenlijk kijken of ik spiervlees kan gaan drogen als snack. Gedroogd orgaan geeft diarree en ik heb nog paarden/ zebra en kangoeroevlees liggen (las dat mager vlees beter te drogen is?)
Nu alleen de vraag hoe groot te stukken moeten zijn en wat dan van over blijft? En hoe lang ze gedroogd moeten worden?
Liefst zou ik eerst proberen hoe het bevalt in de oven (of is die lucht niet te harden?) voordat ik een droger aanschaf.
Door Butch
#2258549
In de oven kan ook hoor, het moet gewoon op 50 graden, en dan de ovendeur op een kiertje zodat het vocht kan ontsnappen. Mijn deur blijft niet vanzelf openstaan, maar met een houten spatel ertussen wel.
Het moet wel uuuuuren staan, ik had de laatste keer long en dan was pas droog na vijf uur of zo.
Als het vlees nog half bevroren is, is het makkelijker om te snijden, dus zo dun als je het gesneden krijgt is het beste. De lengte van de plakken maakt niet uit, hoe langer hoe beter omdat je ze dan mooi in porties kan breken.
Het hangt er natuurlijk ook maar vanaf hoe droog je het wilt hebben, maar je moet het gewoon uitproberen.

De lucht met long valt mee hoor, ik denk dat vlees ook niet vies ruikt. Ik zou alleen geen pens gaan drogen in de keuken, dat lijkt me toch wat minder.  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2258566
is er niemand in jouw buurt  waarvan je wat gedroogde ru. lippen kan overnemen om te proberen?
Dat is wel  lekker om op te kauwen, ik geef ze geregeld hier aan pupsel om de kauwbehoeftes  op bot te vieren  ;)
Door millyckk
#2258706
Als het om het kauwen gaat zou ik het niet te dun snijden, het krimpt zeker de helft tot een derde als je het droogt. Paard is zeker geschikt, kip en rund ook, heb het vroeger, voor mijn "drogertjestijd" ook in mijn oven gedaan en het ruikt gewoon naar vlees :D

Zebra en lama heb ik geen ervaring mee, maar als dat mager vlees is zal dat ook  prima te doen zijn!
Door Yvonne K
#2258740
Gedroogde eendvoetjes en kipnekjes zijn ook leuk als snackje.
Mijn ervaring is dat ik het wel flink in huis vind ruiken dus ik droog in de schuur.
Door Cupcake
#2258786
Ik ga het gewoon eens proberen de oven, zien waar het schip strandt. Ik heb stukken van 100 gram ingevroren, eens kijken wat daar van overblijft.
Ik wil met name geen orgaanvlees geven omdat ze, toen ze barf kreeg, meteen schijterij kreeg als de gebruikelijke percentages gaf. Hopelijk is dat met spiervlees niet. Lees ik goed dat je ook kippennekken kan drogen?
Ik ga van het weekend de oven eens een dagje laten werken.
Door Cupcake
#2259839
Die temperatuur geldt neem ik aan zoiezo voor nekken of kan je spiervlees ook beter op zo'n laag mogelijke temperatuur drogen?
Door Limbabnees
#2268898
Cupcake schreef: Ik ga het gewoon eens proberen de oven, zien waar het schip strandt. Ik heb stukken van 100 gram ingevroren, eens kijken wat daar van overblijft.
Ik wil met name geen orgaanvlees geven omdat ze, toen ze barf kreeg, meteen schijterij kreeg als de gebruikelijke percentages gaf. Hopelijk is dat met spiervlees niet. Lees ik goed dat je ook kippennekken kan drogen?
Ik ga van het weekend de oven eens een dagje laten werken.
En hoe zijn de resultaten?
Ik ga ook gebruik maken van de oven.
De energie kosten zijn bij de huur inbegrepen:)

Stukken long lijkt me goed om mee te beginnen.
Ik maak dunne reepjes, gedroogd lijkt me dit goed te knippen in hele kleine stukjes.
Mijn Puppy training begint volgende week :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door