Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door OddyenSwiffer
#2257871
Hallo allemaal,

Welke samenstellingen olieen/zuivel/groente/ zaden? gebruiken jullie zoal over het verse vlees?
Wat is ongeveer raadzaam om per week te geven?

Dit is op het moment mijn schema, wat ik opnieuw heb uitgewerkt, eerst gaf ik dacht ik te weinig, maar na het lezen van een aantal forum verhalen ben ik gaan twijfelen en wil ik graag jullie mening weten. Het is trouwens voor 3 Briards (franse herders) tussen de 30 en 40 kg wegen)

maandag
omega 3,6 en 9 olie, zeewier en een ei

dinsdag
levertraan olie en groente

woensdag
369 olie zeewier pompoenpitten

donderdag
half teentje knoflook en visolie

vrijdag
zuivel, zeewier, pompoenpitten zeewier en 369 olie

zaterdag
levertraan olie

zondag
groete en visolie

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Andrea en haar doggies
Door Martine-Tom
#2257879
Oh wat veel geef jij erbij..dat doe ik niet hoor.
Af en toe een eitje, wel elke dag zalmolie omdat hij geen vis eet, maar daar zitten de omegatjes in dus dat hoeft er niet ook naast.
Eten de jouwe ook geen vis?

Oh en als hij wat ziekjes is geweest wat spirulina verder niks ;)
Door OddyenSwiffer
#2257889
Hoi hoi,
Mijn honden vinden vis idd niet erg lekker, af en toe krijgen ze wel wat, maar dat word me niet in dank afgenomen.
Dus geef ik ze 2 keer per week visolie erdoor.

Kan zijn dat dit idd erg veel is, maar ik wacht de reacties van anderen ook nog even af. Wil graag een goede betrouwbare samenstelling hebben.
Niet alleen voor de olieen maar ook voor de groente, knoflook, zuivel ed wat ik toevoeg, is dat niet te weinig? en zijn de olieen niet te veel?

Groetjes Andrea
Door Pedro98
#2258174
Hier word niks geen extra olie meer toegevoegd. Aan het begin heb ik wat zalm olie gedaan maar heel weinig. En nu krijgen ze gewoon de zalm van Carnivoer erbij en daar zijn ze gek op.
Door M@rina
#2258449
Ik geef ook helemaal geen olie erbij. Ze eten wel te weinig vis, is niet favoriet hier en dus zit ik wel te overwegen, bij een volgende bestelling een fles zalmolie erbij te bestellen.

Maar dan 2x per week een beetje...
Door Monoxxide
#2258507
Hier eten ze elke vrijdag 2 haringen als extra buiten het menu. Soms bestel ik ook wel eens zalmstreng, dat werk ik dan wel in in het menu.
Buiten dit krijgt Indy dagelijks doils visolie maar dit doe ik enkel als ondersteuning omdat ze een kruisband operatie gehad heeft. Hier krijgt de jongste nu en dan ook wel eens een spuitje van over zijn eten.
Ze eten ook 2x per week een rauw eitje op de spier/vleesbot dagen.
Groenten krijgen ze hier wat de pot schaft al moet ik wel zeggen dat dit niet favoriet is voor hun.
Notenmix neem ik witte amandelen/okkernoten/hazelnoten, even door de cutter met wat bloedvocht, heb deze ook wel eens zo uit de hand gegeven maar dan zie je de dag erna hele amandelnoten er vannachter uitkomen  :P.
Verschrok ook wel even van je lijstje aan olieen en toevoegingen. In de tijd dat ik nog als hoofddeel kvv voerde bleef ik al weg bij de merken die allerlei olieen in hun kvv stopte.
Door Limpy
#2258882
Had altijd begrepen dat honden+katten nix kunnen met omega 6+9 dus waarom geven...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2258942
[quote="OddyenSwiffer"]
Hallo allemaal,

Welke samenstellingen olieen/zuivel/groente/ zaden? gebruiken jullie zoal over het verse vlees?
Wat is ongeveer raadzaam om per week te geven?

Dit is op het moment mijn schema, wat ik opnieuw heb uitgewerkt, eerst gaf ik dacht ik te weinig, maar na het lezen van een aantal forum verhalen ben ik gaan twijfelen en wil ik graag jullie mening weten. Het is trouwens voor 3 Briards (franse herders) tussen de 30 en 40 kg wegen)

maandag
omega 3,6 en 9 olie, zeewier en een ei

3 is goed, 6 zit voldoende in je voer en overdaad schaadt. 9 zijn geen voordelen voor honden van bekend. Zeewier is prima, ik geef dat zo'n 3 x per week een dessertlepel van. Ei is ook prima. eitje of 2 tot 4 per week. Lekker ook voor het vachtje.

dinsdag
levertraan olie en groente

HIer zie ik geen noodzaak voor. Zeker zomers niet. Maar wanneer je een goed samengesteld voer geeft heb je geen levertraanolie nodig. Veel vit. a, die ook overgedoseerd kan worden.

woensdag
369 olie zeewier pompoenpitten

donderdag
half teentje knoflook en visolie

Knoflook goed, visolie goed. Maar als die visolie inhoud dat je 369 een plantaardige is, dan zou ik liever die 369 vervangen door visolie en de 369 doneren aan een ander levend wezen.

vrijdag
zuivel, zeewier, pompoenpitten zeewier en 369 olie

En beetje zuivel kan geen kwaad, maar qua voedingswaarde kan een hond prima zonder. Pompoenpitten zijn overigens ook goed.

zaterdag
levertraan olie

Mag van mij weg, eventueel vervangen door visolie

zondag
groete en visolie

Helemaal goed

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Andrea en haar doggies
[/quote]

:)
Door Linsey
#2263523
Ik geef ze hier allemaal visolie, honing en groenten zeer regelmatig. En dan per hond wat anders. Zo krijgt Dino gedroogde brandnetel en stuifmeelkorrels, Kai wat meer eieren, Lotje primeval gelatinaat.
De honden eten hier 1 dag per week vis, maar krijgen nog wel extra visolie gewoon omdat ik gemerkt heb dat ze het er beter op doen.
Het hangt dus gewoon sterk af van hond tot hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door