Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2255897
Vanaf het begin zijn we hier al aan het tobben.
Op brokken enorm veel ontlasting en meer dan het dubbele dan de aanbevolen hoeveelheid voeren gaf nog een mager hondje, maar geen diarree. Ze kon het niet ophouden en had zeker 8x per dag ontlasting. Overgestapt op kvv, geregeld diarree, de ontlasting leek haast hetzelfde als de kvv, alsof het niet veteerd werd. Hier werd gezegd dat dit kon komen doordat kvv snel het maagdarmkanaal passeerd, dus het advies was overstappen op barf. Dit gedaan, maar het scheelt niets. Althans, niet meer continu diarree, maar wel vaak, dan ook soms slijm/ bloed erbij. Diverse antibiotica gegeven, probiotcia, het helpt allemaal maar even. Ze kan ook als de ontlasting normaal is, zelfs kleine drolletjes niet ophouden.
Wormonderzoek gedaan, giardiaonderzoek gedaan, negatief.
De ontlasting is heel erg vet en niet goed verteerd.
Besproken om nu bloed en ontlasting op te gaan sturen op vertering en alvleesklierfunctie(al is ontlasting wel mooi bruin)
Hebben jullie nog ideeen?
Door Mevroi Kruim
#2256035
Pancreas is idd het eerste dat bij mij op komt, alvleesklier dus. Dat heb ik een paar keer bij honden gezien en dit voldoet daar helemaal aan, vooral die vette ontlasting is kenmerkend.

Als het dat is dan is de beste optie zelf samenstellen en verse pancreas toevoegen.
Door Cupcake
#2256406
Gelukkig, de alvleesklier gaat getest worden. De giardia is 2x dubbel getest, dus 2x een snaptest en ook via de 'oude' methode meteen onder de microscoop.
Overal lees je alleen de kenmerkende grijsachtige kleur van de ontlasting bij alvleesklierproblemen en dat is er zeker niet.
Door charmed
#2257108
Cupcake schreef: Gelukkig, de alvleesklier gaat getest worden. De giardia is 2x dubbel getest, dus 2x een snaptest en ook via de 'oude' methode meteen onder de microscoop.
Overal lees je alleen de kenmerkende grijsachtige kleur van de ontlasting bij alvleesklierproblemen en dat is er zeker niet.
De meeste honden hebben een grijsachtige kleur van ontlasting bij Pancreas problemen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal hebben.
Door Cupcake
#2257216
Dat is ook reden dat ook hierop onderzocht gaat worden. Hoop zo dat nu eindelijk gevonden wordt wat er loos is. Aan levenslust en eetlust geen gebrek, maar als ze poept zie je duidelijk dat het pijn doet, zo sneu.
Door sella
#2257265
Mijn overleden Diego had erge pancreasproblemen, maar het was lang niet altijd grijs de ontlasting.
Het was vooral de kenmerkende stank en de contsante diarree en vaak maar deels verteerd voedsel in zijn spuitpoep.
Door Cupcake
#2257537
Dat het stink is geen twijfel over mogelijk, maar ik neem aan dat het een typische lucht is?
Als ik kvv voer en er is geen diarree lijkt de ontlasting ook deels onverteerd, je zou het haast nog een keer voeren, zo lijkt het op dat wat er van voren ingaat. Bij barf heeft ze dat niet, maar dan moet ik wel een groot percentage vleesbot voeren, anders blijft het te dun. Nadeel is dat het laboratorium de alvleesklier testen opspaard, waardoor er een grote kans is dat de uitslag 1/ 1,5 week op zich gaat laten wachten...
Door sella
#2257580
Ja het is een heel erge penetrante beerputlucht.  Dat rare grijze zie je vaker bij brok gevoerde honden. In rauw zit meer ijzer, en dat kleurt makkelijker de ontlasting.
Ik zou eens kijken of je verse pancreas kan krijgen bij het islamcenter of slagerij west. Dan kan je daar wat van bijvoeren, kan je al zien of ze daar het wat beter op doet.
Oh en de boeren zijn ook te snijden zo blijft het hangen en adembenemend.
Als je de pancreas wat meer op de rit hebt, moet je vaak wat minder bot voeren, omdat het anders beton wordt. Voor nu is het een mooi bindmiddel het bot, maar door het merg wat erin zit ook weer extra belastend voor de pancreas.
Je kan zoweizo beginnen met probiotica voeren, dat bevordert ook de werking van de pancreas
Door Cupcake
#2258160
Ik heb begrepen dat het voeren van pancreas aan dieren die geen pancreasproblemen hebben ooko problemen kan geven? Dan zou ik toch beter de uitslag af kunnen wachten? Op nog meer schtijterijproblemen zit ik nml niet echt te wachten en ik gok onze frummel ook niet....
Door sella
#2258175
Als je hele prooidieren voert, of zoiets als any animal zit er ook pancreas in het hele dier. Mijn hond eet hele prooidieren en heeft geen problemen. Hij heeft ook wat verteringsproblemen gehad als jonge pup, en heeft ook pancreas bijgehad tot de stinkende spuit over was en de gore boeren.
Als je hond zeg 30 kg weegt en je geeft haar 25 gram pancreas per dag, moet dat geen problemen geven.
Ik zou nooit zymoral gaan geven als de test positief is. dat poeder kan de maag aantasten en ook de bloedvaten verharden.
Er wordt bij chronische diarree al geadviseerd om carnibest pancreas te proberen.
Maar ik voeg liever wat toe, omdat je meteen weer weg kan laten. Mocht je hond wel positief zijn, dan kan je de hoeveelheid pancreas verhogen.
Door Benjy en Misty
#2259358
Benjy had op brok precies hetzelfde! Ik kon voeren wat ik wilde maar hij kwam niks bij en echt stinkende hopen ontlasting. Ik ben begonnen met Smuldier. Dit ging bij hem wel goed. Later ging ik BARF geven. Dit is een hele tijd goed gegaan maar opeens werd Benjy zonder oorzaak weer terug mager. Ik heb zijn portie uiteindelijk verdubbeld en daar staat hij nog steeds op. Bij hem komt er de laatste tijd ook vaker diarree bij van een hele donker bruine kleur. Hij is op alles getest maar volgens de dierenarts is er niks mis met hem....  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door