Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cor
#2255220
mijn kat krijgt zins kort rauwvoer,nu is het probleem dat er steeds bloed aan zijn ontlasting zit ook is het erg droog, je kan het zo verkruimelen.heeft iemand ook zo,n ervaring?
hij krijgt konijn,wat die erg lekker vind.kip dat vind die minder en rund haalt die z,n neus voor op.
heb al olie door zijn eten gedaan maar dat help nagenoeg niet.
Door Limpy
#2255259
Klinkt alsof die teveel vleesbot krijgt...
Zet je preciese persentages vleesbot, orgaan en spiervlees eens hier neer zodat we kunnen meekijken en -helpen.
Door cor
#2256004
hij krijgt haaksbarf daar zit 15% bot in. nu heb ik gehoord dat het percentage te hoog is voor mijn kat.kan ik bijv. minder haaksbarf met toevoeging van rundergehakt? (als hij dat tenminste eet want rund vind hij niet zo lekker. ik kan misschien ook stukjes bot uit het voer halen,is wel een heel gedoe maar ja.
en komt hij dan geen calcium te kort?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2256021
Je kan ook ander spiervlees toevoegen. Voeg niet teveel toe, gewoon net genoeg zodat hij wel weer kan kakken.
Geef ook 2x per week ofzo een geklutst eitje of een kuikentje en 1x per week een portie vette vis erbij.
Door cor
#2257157
heb vandaag een beetje gehakt door zijn eten gedaan,en net wat ik dacht hij moet het niet.dan maar iets van kip proberen?
en vis is toch niet zo goed voor een kat?heb dat op de site gelezen. een kuikentje heeft hij pas gehad dat vond hij wel lekker, maar toen geen verandering in de ontlasting gezien.
cor
Door cor
#2257866
ik had dat gelezen dus vandaar, hij heeft een paar keer zalm gehad maar zonder resultaat.
en ik heb ook gelezen dat je van haaksbarf 5 soorten moet voeren wil het compleet zijn,maar als je kat alleen maar konijn,kip (niet zo) en rund(daar ben ik nog mee bezig)eet???en hoe zit dat met al die samonella in kip,wil dat eigenlijk niet te veel geven.mijn hond krijg maar 1 keer per week kip.
als hij de rund niet wil eten of maar een paar hapjes blijft alleen konijn over.dan zit ik nog met het zelfde probleem

gr cor
Door hamada
#2258037
Misschien goed om een ander merk te proberen? Onze honden en katten reageren ook anders op verschillende merken voer.
Hier eten de katten CB, Carnivoer en Rodi. Met prima resultaat, ook qua ontlasting.
Door Krullebol
#2258627
Over salmonella hoef je je niet druk te maken. Katten hebben een zuurder maagmilieu en hebben daar geen last van [wij mensen trouwens ook niet, tenzij je al een verminderde weerstand hebt, kind, zwanger of ouder bent]. Dat kan je gerust vaker dan 1x per week voeren.
Ik zou toch proberen om meer smaakjes er in te krijgen. Eet poes het helemaal niet of maar een paar happen? Paar happen zou voor mij namelijk geen reden zijn om het niet te voeren: vreten wat de pot schaft. Zeker als het in het belang van het beestje is.
Verder zou ik ook andere merken kvv proberen. Sommigen laten zich hangen voor Bibi, anderen voor Carnibest, weer andere voor Haaksbarf, Carnivoer, Bandit, Tinlo [vind ik zelf erg goed] etc.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door