Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimmeke
#2256847
Wat vinden jullie het makkelijkst om de portie's in te verpakken om in te vriezen?
Zakjes lijkt me niet altijd even handig maar bakjes dan ook weer niet... Gaat om porties van ongeveer 500gr
Wat gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2256886
Hetty 1 schreef: Melkpakken.  ;)

In een 1,5 liter pak kun je 3 x 500 gram spiervlees kwijt.
DAT is een goed idee! Die kun je strak tegen elkaar zetten, en als je eens je halve vriezer uit moet pakken om bij het onderste vlees te komen, dan past het er daarna ook weer gewoon in  :D
(heb nu al een paar keer gehad dat ik onderin iets moest pakken en daarna een uur bezig was om het er allemaal weer in te puzzelen... :-X)
Door eliza4u
#2256917
Ik doe alles in diepvrieszakken van een kilo. Daarna gaat het per soort in een grote plastic zak (die Carnibest ook heeft). En zo de vriezer in. Ik kan zo per zak er uit pakken wat ik nodig heb.
Door Barbaravh
#2257004
pearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
Kan me het ook niet inbeelden. Of jullie hebben heel andere melkpakken dan in België.
Ikzelf gebruik zakjes.
Door <Karen>
#2257027
pearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
Ik doe een aantal porties in een melkpak, dus iedere portie in een zakje. Dan hoeft het pak helemaal niet dicht  ;)
Door Miranda 1
#2257261
Ik heb die tip ook gekregen van Hetty en het is echt super.

Idd porties in zakjes doen. Deze zakjes in een sap of melkpak doen. Ik heb sappakken en heb daar de bovenkant vanaf gehaald. De zakjes haal je er makkelijk uit. En het scheelt zoveel loze ruimte.
Door MJoze
#2257380
Ik verpak steeds 400 g spiervlees in een zakje, dan doe ik een zakje in een boterkuipje en vries het in. Als alles bevroren is haal ik de zakjes uit de boterkuipjes en dan zijn het gemakkelijk stapelbare pakketjes.

Groetjes, MJ
Gebruikersavatar
Door nova
#2257517
pearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
als je  in alle 4 de hoeken  de vertikale vouw in de pakken wat insnijdt, dan ontstaan er een soort flappen. die kun je dan net als een doos vouwen  :)
Ik sluit ze overigens nier af. Vriesbrand krijg ik nier want zo lang zit het niet in de vriezer  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door