Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saskia77
#2257153
Hoi,

Sinds afgelopen donderdag krijgen mijn 2 poezen (5 maanden) alleen nog HaaksBarf. Hiervoor kregen ze 's morgens barf en 's avonds brokjes.
Alleen zag ik gister en vandaag witte plekken in de ontlasting. Van beide poezen. Ontlasting door een plastik zakje bestudeerd, en het zit niet alleen aan de buitenkant, maar door en door en het is erg droog.

Ze krijgen 4 smaken vlees (rund/konijn/eend/kip) 1x in de week een kuiken en 1x in de week witvis (deze week talapia filet uit de vriezer) als ochtend of avond maaltijd, dus niet als dagmaaltijd.

Ik kan wel een keer zalm proberen, dat is vetter, maar ik las dat in de diepvries zalm zout zit. (in talapia en andere witvis niet)

De kleur van de ontlasting heeft met lever en gal te maken, maar zouden ze dan juist te vet eten krijgen? (kip en eend achter elkaar, zijn vette worsten en dat hebben ze pas gehad) Dan zou ik beter geen zalm kunnen geven.

Of moet ik meer gaan afwisselen? Met bijvoorbeeld andere merken kvv? Andere dingen om te knagen, kleine hartjes enzo? Kippennekken en vleugels willen ze niet. Ergens deze week ga ik muizen proberen.

Volgende week donderdag worden ze gesteriliseerd en dan hoop ik wel dat voor die tijd de ontlasting weer normaal is.

Heeft iemand zulke grijze delen van ontlasting eerder gezien? En weet de oorzaak?

Groetjes Saskia
Gebruikersavatar
Door koekje
#2257158
Ik heb dit vaker gezien.
Het was toen Sien (bij Ot nooit zo opgemerkt) net op rauw zat. De drollen waren geen poeder of stopverf toen ze eruit kwamen, maar wel zo ongeveer die kleur. Vrij snel was dat weg en nu heeft ze dat zo goed als nooit meer.
De binnenkant van de kat moet zich aanpassen op anders verteren en dingen in hele en natuurlijke vorm. Dat is even wennen.
Je kan er een beetje spiervlees, 1x per week portie vette vis, 2x per week geklutst eitje/kuikentje bijgeven. Goed voor de vacht en goed voor de poeperij.
Door Limpy
#2257199
Saskia77 schreef: Ik kan wel een keer zalm proberen, dat is vetter, maar ik las dat in de diepvries zalm zout zit. (in talapia en andere witvis niet)
Haaksbarf heeft toch ook zalm? Zou je die kunnen geven, zit geen zout in.
Door Saskia77
#2257234
Ja klopt, maar ik bestel nu elke keer een variatie doos en daar zit geen zalm in.
Bij zalm moet ik gelijk 4 kg afnemen. Maar misschien moet ik dat gewoon maar doen.
Blijft toch goed in de vriezer. Even investeren.
Door Limpy
#2257250
Saskia77 schreef: Ja klopt, maar ik bestel nu elke keer een variatie doos en daar zit geen zalm in.
Bij zalm moet ik gelijk 4 kg afnemen. Maar misschien moet ik dat gewoon maar doen.
Blijft toch goed in de vriezer. Even investeren.
Mijn katten hebben heel lang geen vis willen eten toen ze eenmaal overgingen va kvv naar barf.
De HB zalm ging er echter altijd wel goed in dus hebben ze dat een poosje als vis gekregen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door