Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Envie
#2256064
Wie heeft er hier ervaring met het geven van eten tijdens de wandeling ipv thuis uit de etensbak?
Ik ben bezig om mijn golden meer bij me te laten blijven wanneer we onderweg zijn. Hij heeft de laatste tijd nogal de neiging om heeeel ver vooruit te gaan. En laatst was ik hem dus al kwijt.
Ik heb al eea gelezen over voeren onderweg, en vraag me even af hoe je 900gram kvv in drie porties mee kunt nemen. Wil het verdelen over 3 maaltijden dus 300 gram per keer. Ik heb nog een goed afsluitbare drinkbeker, maar daar past geen 300gr. in  :-\ .
Door charmed
#2256068
Ik voer wel eens onder de wandeling, als het zo uitkomt. Ik doe altijd per portie van een hond in een zakje en dan een plastic bakje eromheen die goed afsluit. Waar alle zakjes ingaan. Als we verre ritten maken gaat de koelbox mee. Met dit weer nog niet echt nodig :)
Door Yvonne K
#2257272
Ik gebruik smeerkaaskuipjes om gedroogd vlees in mee te nemen. Ze sluiten goed af en zijn afwasbaar.
Misschien een optie om meerder kuipjes mee te nemen en in elk kuipje de hoeveelheid voer/beloning die je wilt geven?
Door petralita
#2257384
ik voer heel veel tijdens de wandeling.
afhankelijk van hoeveel ik meeneem, doe ik dat in de jas een bakje of in een heuptas.
Neem ik meer mee en past het niet, gaat het in de rugtas.
Wel neem ik kleine bakjes, de makkelijk in de jaszak passen en makkelijk te openen zijn.
Is is het bakje op dan mik ik em in de tas en pak de volgende.
overigens rek ik het door enthousiast te zijn als ze komen. heb ik meer tijd om het bakje te openen.
maar waarom neem je alles mee en niet de helft van het voer belonen en de helft gewoon in de voerbak?

miss een idee: meestal als ze leren uit zich zelf (dus zonder dat je het vraagt) op je te letten dwalen ze minder ver weg.
misschien een idee om te beginnen met de momenten dat ze uit zichzelf kijkt? dan meteen enthousiast reageren, als ze dan komt heb je meer tijd om een beloning te pakken. uiteindelijk blijven ze vaak dichter in de buurt en heb je minder tijd om een beloning te pakken (maar dat is van latere zorg ;))
Door Envie
#2258673
Beker met schroefdeksel hebben we al in gebruik  :D gejat van de kinderen die toch al groot zijn  ;D ik kan er alleen geen 300gram in kwijt  :( dus ik zoek nog even door  ::)
Door Limbabnees
#2260094
Ik voer niet tijdens een wandeling.
wel nemen we af en toe pauze en ik neem een broodje, zij krijgen dan als ik klaar ben ze wat lekkers (inclusief stukjes van mijn brood).

Als ik de hele dag weg ben, dan bedoel ik echt van 's morgens tot 's laat in de middag dan wordt er wel gevoerd, maar dat komt haast niet voor.
Door Envie
#2260359
Nou, ik heb wat gevonden  :o een grotere beker, 400ml dus t komt goed !!! Daar kan ik vast wel 300gr prutje in kwijt.
Gaan we morgen mee op stap  :P
Door Limbabnees
#2260457
[quote="petralita"]
ik voer heel veel tijdens de wandeling.
afhankelijk van hoeveel ik meeneem, doe ik dat in de jas een bakje of in een heuptas.
Neem ik meer mee en past het niet, gaat het in de rugtas.
Wel neem ik kleine bakjes, de makkelijk in de jaszak passen en makkelijk te openen zijn.
Is is het bakje op dan mik ik em in de tas en pak de volgende.
overigens rek ik het door enthousiast te zijn als ze komen. heb ik meer tijd om het bakje te openen.
maar waarom neem je alles mee en niet de helft van het voer belonen en de helft gewoon in de voerbak?

miss een idee: meestal als ze leren uit zich zelf (dus zonder dat je het vraagt) op je te letten dwalen ze minder ver weg.
misschien een idee om te beginnen met de momenten dat ze uit zichzelf kijkt? dan meteen enthousiast reageren, als ze dan komt heb je meer tijd om een beloning te pakken. uiteindelijk blijven ze vaak dichter in de buurt en heb je minder tijd om een beloning te pakken (maar dat is van latere zorg ;))
[/quote]

Gaan die fretten ook me met de wandel, zou ik mooi vinden als dat zo is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door