Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#2240570
Hallo allemaal,

Al geruime tijd is ons maartje alleen zonder haar steun en toeverlaat. Nu sinds de week tussen kerst en oud en nieuw jaar was zij een week bij mijn ouders omdat ik de hele week full time moest werken in diensten van 10 uur per dag.
Dus opvang prima geregeld, Mijn vader loopt werkelijk alle wandelingen die ik ook loop met haar en meer ;-) Dus prima voor elkaar, lekker vers vlees ook geen probleem.
Nu is dat tot dan aan toe prima verlopen. Nu is het enige dat er in die periode een klein probleempje, nou ja probleem incidentje geweest is.
Tijdens een toiletbezoek van mijn vader is zij de hal ingelopen. op Weg naar de keuken ff wat drinken. daar mijn vader klaar was van het toiletbezoek deed hij de deur van het toilet weer open. Nu is de deur van het toilet tegen haar rug aangekomen, altijd al een lastig iets met haar pijnlijke rug.
En deuren waren zowiezo haar favoriet al niet.... Maar nu zijn we nadien nog regelmatig bij mijn ouders geweest en zij mag dan altijd mee. net als vandaag. Maar haar gedrag zeg, niet normaal.
Ze wil niet gaan liggen op haar eigen kussen hier (nog nooit een probleem geweest???) wil niet zonder aan mijn benen gekleeft zittende ergens anders gaan liggen en of zitten en hijgt hierbij alsof ze de halve marathon gefietst heeft???
Hoe kan ik dit gedrag ombuigen?? wie heeft er een idee? aangezien dit het enige opvang adres is waar ik haar kwijt kan en binnen kort ook nog een kindje krijg? WIe of wie zou mij aan de gouden tip kunnen helpen?
Bach bloesem remedie laten maken? zou dat kunnen helpen? IEts anders?? zelfs eten, en das normaal echt geen probleem doe ze nu liever niet? Ik doe zo normaal mogelijk en probeer dit gedrag ook zoveel mogelijk te negeren maar het is wel sneu om dit aan te zien, zeker omdat ik 100% weet dat ze het nog beter hier heeft dan thuis zeg maar ;) Wie kan ons helpen??
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2240707
Ik zou zoiets zelf weer proberen om te buigen met TTouch en Bach (maar dat is nou eenmaal mijn ding, lol) maar ik denk dat je met de hulp van een TTouch Coach of Practitioner evt in combi met Bach wel een heel eind kan komen, helemaal als ze het eerder wel altijd helemaal leuk vond bij je ouders!
Door *Yvje*
#2241069
Bach bloesem zou kunnen werken mits je de juiste bloesems hebt. Dit blijft gokken. Daarom laat ik het uitmeten door iemand die pendelt. Weet je zeker dat je dier krijgt wat het echt nodig heeft. Bij mijn katten heeft het een enorm verschil gemaakt. Met name de bange kat gaat onwijs veel beter!
Door Cizsel
#2256824
Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal, of niet op het kussen willen gaan liggen en eten, alleen bij je ouders gebeurd of ook bij jou thuis?
Want als dit bij jou thuis ook gebeurd, is er misschien wel wat verkeerd geschoten in haar rug, gezien die al erg gevoelig was.
Ik weet niet of je al bij de DA bent geweest, (of iets alternatiefs), maar ik zou even een foto laten maken.

Als dit alleen bij je ouders gebeurd is het een ander verhaal. Je zou iets als een thundershirt kunnen proberen icm met Bach (bijv. Rescue spray of een bloesem laten samenstellen door een homeopaat)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2256867
Cizsel schreef: Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal, of niet op het kussen willen gaan liggen en eten, alleen bij je ouders gebeurd of ook bij jou thuis?
Want als dit bij jou thuis ook gebeurd, is er misschien wel wat verkeerd geschoten in haar rug, gezien die al erg gevoelig was.
Ik weet niet of je al bij de DA bent geweest, (of iets alternatiefs), maar ik zou even een foto laten maken.

Als dit alleen bij je ouders gebeurd is het een ander verhaal. Je zou iets als een thundershirt kunnen proberen icm met Bach (bijv. Rescue spray of een bloesem laten samenstellen door een homeopaat)
Nee, naar een homeopaat ga je als je een homeopathisch middel wil... voor Bach naar een bach bloesem consulent ;-p
Gebruikersavatar
Door essie74
#2257030
Cizsel schreef: Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal, of niet op het kussen willen gaan liggen en eten, alleen bij je ouders gebeurd of ook bij jou thuis?
Want als dit bij jou thuis ook gebeurd, is er misschien wel wat verkeerd geschoten in haar rug, gezien die al erg gevoelig was.
Ik weet niet of je al bij de DA bent geweest, (of iets alternatiefs), maar ik zou even een foto laten maken.

Als dit alleen bij je ouders gebeurd is het een ander verhaal. Je zou iets als een thundershirt kunnen proberen icm met Bach (bijv. Rescue spray of een bloesem laten samenstellen door een homeopaat)
Hoi, sorry voor de late reactie. Dit gebeurt alleen bij mijn ouders thuis. Aan haar rug zou het kunnen liggen, spondolyose + hernia, maar daar is niets aan te doen.
Behalve supplementen e.d.
Ben nu bezig met een bach bloesem samenstelling, nu 1 week en we zijn twee keer op bezoek geweest bij mijn ouders. De eerste keer was een waar drama maar toch een uurtje gebleven.De twee keer is ze zelf weer gaan liggen op een andere plek uiteindelijk en ook nog zonder dat ontzettende hijgen. Dus toch vooruitgang? Thundershirt ga ik nu ook erbij proberen....
Door Cupcake
#2257107
Misschien is inderdaad een bezoekje aan de dierenarts wel verstandig, dan weet je in hoeverre het gedrag voortkomt uit pijn en wellicht (tijdelijk) medicijnen kunnen geven.
Ik heb zelf erge goede ervaring met bachbloesem, maar dit is maar 1 ervaring, geen idee of alle dieren zo goed reageren. Misschien zeker het proberen waard.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door