Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jannekevz
#2256530
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit Forum dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Janneke en samen met mijn vriend ben ik het trotse baasje van onze Franse bulldogs Flow en Phoebe.

Omdat Flow een allergie voor meelmijt heeft krijgt ze KVV en als snack alleen gedroogd vlees of vis (Phoebe heeft geen allergie oid maar krijgt hetzelfde te eten als Flow) Nu heb ik sinds vorige week een droogmachine om zelf snacks voor ze te maken, ik wil dat ze zoveel mogelijk "pure" dingen eten zonder toegevoegde troep.

Ik heb al kippenhartjes gedroogd (met groot succes want ze vinden het lekker) en nu ligt er kipfilet te drogen. Ik wil ook graag vis drogen. Welke vis is het meest geschikt hiervoor? En hoe lang bedraagt de droogtijd hiervan?

Alvast bedankt voor de tips!
Door Lizzy
#2256538
Jannekevz schreef: Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit Forum dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Janneke en samen met mijn vriend ben ik het trotse baasje van onze Franse bulldogs Flow en Phoebe.

Omdat Flow een allergie voor meelmijt heeft krijgt ze KVV en als snack alleen gedroogd vlees of vis (Phoebe heeft geen allergie oid maar krijgt hetzelfde te eten als Flow) Nu heb ik sinds vorige week een droogmachine om zelf snacks voor ze te maken, ik wil dat ze zoveel mogelijk "pure" dingen eten zonder toegevoegde troep.

Ik heb al kippenhartjes gedroogd (met groot succes want ze vinden het lekker) en nu ligt er kipfilet te drogen. Ik wil ook graag vis drogen. Welke vis is het meest geschikt hiervoor? En hoe lang bedraagt de droogtijd hiervan?

Alvast bedankt voor de tips!
Welkom op Barfplaats!
Ik vind zelf vette vis niet erg goed gaan. Dat blijft gewoon te vet. Ja, de honden vinden het heerlijk maar jij zelf loopt met het vet tot aan je ellebogen :biggrin2:. Ik vind wit vis dus het beste gaan. Kabeljauw, wijting, schelvis, koolvis, dat soort vissen. Die vinden ze ook wel lekker. Minder lekker dan bijv. vette zalm maar ja, da's dan een soort van pech voor ze, zalm vinden ze heerlijk maar is echt baggervet.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2256685
Ik droog tegenwoordig ook spiering en ansjovis, droogtijd is kort en je hoeft er zelf niets aan te doen  :)

Verder droog ik met name spiervlees (paard, rund, hert, konijn, kip) of long
Door plant
#2256688
Hoi .
Welkom :)

Ik droog zelf nooit vis , dus helaas geen tips .....
Wat ik veel droog is long. Daar zit bijna geen voeding in. Dus kun je ze dat veel als beloning geven ,zonder dat ze er dik van worden.En je kunt het vaak gratis krijgen :biggrin2: Dat is mooi meegenomen.
Door Barbaravh
#2256694
Ik heb eens  koolvis gedroogd, die had ik in de Makro gekocht, waren zo'n vierkante blokjes, in de Aldi vind je die ook.
Die gingen goed om te drogen en vallen hier heel erg in de smaak. Als je ze halfbevroren snijdt, heb je op 2sec gedaan!
Door Jannekevz
#2256711
Super bedankt voor de tips allemaal! Ik ga de koolvis eens proberen. Monique, die ansjovis is dat gewoon uit een blikje? En waar haal je spiering, gewoon bij de visboer?  Sorry voor mijn misschien "domme" vragen maar als ik iets doe wil ik t graag goed doen :)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2256746
Jannekevz schreef: Super bedankt voor de tips allemaal! Ik ga de koolvis eens proberen. Monique, die ansjovis is dat gewoon uit een blikje? En waar haal je spiering, gewoon bij de visboer? Sorry voor mijn misschien "domme" vragen maar als ik iets doe wil ik t graag goed doen :)
De visjes haal ik altijd op de markt bij de viskraam, gewoon als heel visje zonder toevoegingen (zout/olie)  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door