Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#225520
Ik heb brokken gekocht, ik baal er zelf ook van maar sinds we Bumper hebben ( morgen 1 week ) is zijn ontlasting niet goed geweest met Bibi.
We hebben hem woensdag kip met rijst gegeven en de DA iets tegen de diarree en gisteren was het over.
Gisteren 2 keer kip met rijst en 2 keer Bibi gegeven.
We hebben er gekookt water over heen gegooid, en vanochtend was het weer zo dun als water, het spoot eruit. Bumper en Bibi zijn volgens mij geen goede combinatie.
Ik heb nu nutro choice large breed gekocht en ik hoop dat hij daar een beetje tot rust van komt.
Als hij een paar dagen goede ontlasting heef probeer ik wel heel langzaam om hem over te laten gaan naat vlees.
Hij zat me net aan te kijken na zijn eerste bak brokken met een blik van baas wanneer komt het lekkers.
Ik baal er ook van maar het moet maar even zo.

I'll be back
Door danielle1980
#225528
ikzelf had t met minx ook bijna opgegeven,
tot ze hier tegen me zeiden nou jij bent ook overtuigt van wat je geeft.
ik heb 3 maanden doorgezet.
en minx deed t er perfect op.

je zal toch echt wat langer moeten proberen hoor.

mijn pupjes 12 weken zijn nu ook steeds aan de diarree,
heel erg kl*te,
maar ben ervan overtuigt dat t niet door vlees komt maar door virus dat gewoon overal heerst.
en als de 1 over is begint de ander weer.

toch zou ik geen brok geven en raad je ook aan het gewoon even aan te kijken,
misschien moet je nog even wat langer vlees kokend geven.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 17 dec 2004, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#225530
Jij heb makkelijk praten, ik heb hier een pup van net 9 weken waar het uit spuit, en als ik hem 1 dag rijst met kip geef dan is er niets aan de hand.
Dan ga je als je je verstand gebruikt toch niet door met het geven van het voer waarvan hij aan de diarree gaat.
Door Lizzy
#225534
[quote="wimk"]
Jij heb makkelijk praten, ik heb hier een pup van net 9 weken waar het uit spuit, en als ik hem 1 dag rijst met kip geef dan is er niets aan de hand.
Dan ga je als je je verstand gebruikt toch niet door met het geven van het voer waarvan hij aan de diarree gaat.
[/quote]

Nee, Danielle heeft helemaal niet makkelijk praten Wim. Vind jij het werkelijk verstandig om, na het proberen van 1 merk, direct te grijpen naar brokken? Mmmm, ben dan benieuwd hoe erg je achter het fenomeen vers gestaan hebt in de first place. Niet erg, denk ik. Ja, het is heel vervelend dat die kleine diarree heeft. Maar volgens mij heb je de afgelopen dagen tamelijk wat adviezen gekregen die je ook had besluiten te doen opvolgen ipv een zak brokken te kopen.....
Gebruikersavatar
Door Binno
#225536
Jammer. Ik had liever gehoord dat je op een ander merk versvlees zou overgestapt zijn dan op brok :-\ Met een beetje geduld zou het echt wel goedgekomen zijn. Ga niet steeds weer andere dingen proberen, maar laat zijn darmpjes tot rust komen.
Geef hem liever een paar dagen kip en rijst als dat goed gaat, en ga dan langzaam weer wat (ander merk?) versvlees erbij geven en kijk hoe dat gaat. Ik zou zeker de probiotica blijven geven, dat werkt hier altijd goed bij diarree.
Door wimk
#225539
Ik ga ook zeker weer verder met vers.
Maar ik wil de pup graag even wat rust geven.

Hoelang zouden jullie een pup van 9 weken dan laten door lopen met diarree?
Door gonny
#225540
en geef Bumper ook een paar keer per dag Okugest tabletjes van Vogel, die helpen hier als een tierelier.
die zijn tegen misselijkheid en/of diarree!
Laatst gewijzigd door gonny op vr 17 dec 2004, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#225541
Een pup moet toch ook groeien, en volgens mij zit er niet zoveel in kip met rijst vandaar dat ik dit even een paar dagen wil geven om hem op kracht te laten komen,
Door Lizzy
#225542
[quote="Binno"]
Jammer. Ik had liever gehoord dat je op een ander merk versvlees zou overgestapt zijn dan op brok :-\ Met een beetje geduld zou het echt wel goedgekomen zijn. Ga niet steeds weer andere dingen proberen, maar laat zijn darmpjes tot rust komen.
Geef hem liever een paar dagen kip en rijst als dat goed gaat, en ga dan langzaam weer wat (ander merk?) versvlees erbij geven en kijk hoe dat gaat. Ik zou zeker de probiotica blijven geven, dat werkt hier altijd goed bij diarree.

[/quote]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ook in antwoord op je laatste vraag dus. En ik sluit me ook aan bij Gonny (zie ik in mijn ooghoek): geef je pup Okugest (van VSM trouwens).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 dec 2004, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lara
#225544
Mijn ervaringis dat Enerique bij pups het heel goed doet....
Misschien een optie voor tijdelijk?
Vidar heeft het in het begin ook ergggg slecht gedaan op de CB, maar met Energique ging hij als een trein ;)
Door wimk
#225545
Die tabletjes krijgt hij ook, en ik heb hem ook pro biotica gegeven elke dag vanaf maandag, maar de diaree blijft.
Het zal wel aan de bibi liggen en waarschijnlijk doet hij het wel goed op een andere maar ik wil hem even rust geven

Ik wil echt graag vlees geven
Door gonny
#225549
[quote="Lizzy"]
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ook in antwoord op je laatste vraag dus. En ik sluit me ook aan bij Gonny (zie ik in mijn ooghoek): geef je pup Okugest (van VSM trouwens).
[/quote]o, sorry klopt ja van VSM...heb net zelf tabletjes in genomen en die zijn van Vogel sorry!!! :-[ ;)
Door gonny
#225556
[quote="Lizzy"]
Geef toch niks!
[/quote]nou wel als iemand dan naar de winkel gaat..en dan zegt ik wil okugest van vogel!!! ;D ik sta zelf nml ook vaak in de winkel te dubben is het nou van Vogel of van VSM wat ik moet hebben??? ;D ;)
Door Ollie
#225575
Jeetje ja, wel zonde hoor dat je de pup nou op brokken gezet hebt. :-\

Ik zou ook gewoon de energique gaan geven, en kijken hoe die het daar op doet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door