Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miesj
#2255027
hier weer een paar Barf vraagjes

we zijn nu 2 weken aan het barfen... daarvoor 2,5 maand kvv en daarvoor...brokken :-X alles gaat goed maar heb toch een paar vraagjes :

danko zijn ontlasting is best hard je ziet dat hij echt goed moet duwen.. (klinkt goor (sorry )  maar soms ziet het eruit alsof het 3 of 4 kleine keutels aan elkaar zijn  ???)kleur is wel goed...
  nu geef ik momenteel 50% vleesbot wou dat gaan verlagen naar 45% en dan 25% spiervlees..
heeft dit nut om nu al te doen of moet zijn maag/darmen/ uitgang gewoon nog ff wennen... 

en hij krijgt nu 2 % van zijn gewicht  (kreeg hij ook met Kvv ) maar begint wat af te vallen.. zou ik 3% gaan voeren of eerst 2,5 % .. 

bedankt voor jullie hulp (alweer)  :thumbup:
Door Limpy
#2255036
Barfdrollen zijn gewoon wat harder, als de kleur en structuur goed zijn zou ik me niet direct zorgen maken.
Hier produceren ze ook van die drolletjes die jij beschrijft.
Kijk het even aan, kun je altijd nog 5% omlaag gaan.

Als hij te snel afvalt idd verhogen met half % en kijken hoe hij het daarop doet.
Door Mevroi Kruim
#2255090
Barfkeutels horen zo te zijn dat je ze eigenlijk met blote handen kunt oprapen  :D er zit vaak wat variatie in naar gelang van wat de hond gegeten heeft, bij veel orgaan zwarter en zachter, bij wat meer bot witter en harder. Die stevige keutels drukken gelijk de anaalklieren leeg.

Mijn honden eten allebei meer dan 3%, Kátur is niet super actief maar verbruikt kennelijk toch nog meer, en Logi is een permanente stuiterbal die tot een kilo per dag wegwerkt bij een gewicht van 16 kilo.
Door Tanna
#2255095
Ik weet precies wat je bedoelt met die keuteltjes aan elkaar, niks raars aan gelukkig. Als ik poep moet opsturen voor de wormencheck heb ik zo'n leuk spateltje, waarmee je dan een beetje poep in het zakje kunt doen.......nou, dat gaat echt niet hoor, ik moet gewoon - plastic handschoentje aan - een stukje poep afbreken! ;D
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2255128
blij om te horen dat het dus niks raars is aan zn keutels ...  :biggrin2: viel me erg op ...
Die stevige keutels drukken gelijk de anaalklieren leeg.
kan het zijn dat hij daarom ook wat meer aan zijn anus likt ??
Als hij te snel afvalt idd verhogen met half % en kijken hoe hij het daarop doet.
denk dat ik dat ook ga doen  , denk niet dat ie dat erg vind...  :biggrin2:
Door smulpaap
#2255137
Tanna schreef: Ik weet precies wat je bedoelt met die keuteltjes aan elkaar, niks raars aan gelukkig. Als ik poep moet opsturen voor de wormencheck heb ik zo'n leuk spateltje, waarmee je dan een beetje poep in het zakje kunt doen.......nou, dat gaat echt niet hoor, ik moet gewoon - plastic handschoentje aan - een stukje poep afbreken! ;D


Je zou het zo kunnen dragen als kralenketting  :biggrin2:

Maar Miesj ik zou het de eerste tijd gewoon even goed in de gaten houden . Ik hield een soort drollendagboek bij in het begin , wat hebben ze gegeten en hoe komt het eruit
Dan ga je vanzelf de soorten , de kleuren , de hardheid herkennen

Zo ben ik eens geschrokken toen ik rode drollen zag , maar nadat ik in mijn drollendagboek had gekeken zag ik dat ze bieten hadden gegeten  :biggrin2:
Door Lizzy
#2255572
Je kunt best 5% minder vleesbot gaan geven. En mijn Dalmaten eten nu 3% a 4% van hun normale lichaamsgewicht hoor, die zouden met 2% omvallen :biggrin2:
Door TMG1961
#2256360
Bekende drollen. Pixie valt bij 2% ook van de graat, die zit ook nog altijd op 3,75% en met de kou die we hadden zelf 4-4,5%
Rode en witte drollen nog niet gehad, wel dat ze na 1 dag wit uitgeslagen waren. Ik geef 40% bot en 35% spiervlees
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2256491
thnx voor jullie advies !

heb danko gister 3% van zijn gewicht gegeven en dan 45% vleesbot ..

hij heeft echt na het eten 2 uur super vast geslapen... echt lekker uitbuiken...
mijn moeder kwam op bezoek ze had hem 2 weken niet gezien... ze vroeg of ik hem had gewassen (niet dus ) want hij was zo heerlijk zacht ... :biggrin2: :biggrin2: en ze vond hem een stuk rustiger... (mijn verklaring... geen buikpijn meer dus meer rust in t lijf )

en alsof danko me wou bedanken kreeg ik vanmorgen de mooiste keutel tot nu toe ...

maar blijf verbaast staan van het verschil sinds we zijn overgestapt... het is gewoon een andere hond...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door