Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2254675
Mijn hond houd niet van groente.

Ik moet van alles uithalen om het erin te krijgen.
Samen met wat pens of door ei of yoghurt gemengd gaat het er nog wel in als het niet teveel is en er geen sterke geur afkomt, maar zodra hij groente heeft gegeten hoor ik zijn darmen rommelen.
Als hij s'morgens groentemix (zelfgemaakt en bewust geen fruit en weinig kool erdoor) heeft gekregen wil hij s'avonds niets meer hebben.
Niet gek want je hoort het gerommel van een afstand en zijn buik lijkt opgeblazen.

Ik heb geprobeerd om het verspreid over een week te geven (3 x per week), elke dag in een kleine hoeveelheid om de darmen zo minder te belasten maar het blijft hetzelfde.
Als ik de half verteerde groente uit een pens geef heeft hij er wel veel minder last van maar het blijft borrelen en rommelen.

Zo langzamerhand neig ik om de groente maar helemaal weg te laten.

Wat vinden jullie?
Door Ramses1
#2254690
Uhm, nee eerlijk gezegd niet.
Ik maak een flinke hoeveelheid groentemix in de blender en vries dat dan in porties in.
Ik eet zelf zelden gekookte groente (roerbak van alles door elkaar).
Zal ik alles voor de groentemix eerst eens kort koken en dan in de blender gooien? Bedoel je dat?
Door Ramses1
#2254693
Die van ons krijgen helemaal geen groente meer
Laat je de groente gewoon helemaal weg? Geef je wel de half verteerde pens inhoud?
Geef je dan iets meer bot/orgaan of spiervlees of zo om toch aan 100% te komen?
omdat Danka het gewoon niet verdraagt...
Wat zijn bij Danka de problemen?
#2254743
Ramses1 schreef: Uhm, nee eerlijk gezegd niet.
Ik maak een flinke hoeveelheid groentemix in de blender en vries dat dan in porties in.
Ik eet zelf zelden gekookte groente (roerbak van alles door elkaar).
Zal ik alles voor de groentemix eerst eens kort koken en dan in de blender gooien? Bedoel je dat?
Ja, dat zou ik eerst nog proberen.
Het kan ook nog zijn dat ze slecht tegen bepaalde groentes kan of die echt niet lekker vindt, die zou je dan weg kunnen laten.

En idd, als ze het vierkant vertikt en je krijgt het niet voor elkaar dan maar zonder.
Door Ramses1
#2254926
Tja, met veel trukjes krijg ik het er vaak wel voor een groot gedeelte in maar het borrelt en rommelt daarna zo erg daarbinnen.

Ik ga eens proberen de groente eerst licht te koken en maar eens zien hoe dat gaat.
Bedankt.
Door smulpaap
#2254937
Wat ik hier in het begin heb gedaan is de groenten per soort voeren , en dus ook per soort maken ,invriezen etc . Dat heb ik na verloop van tijd langzaam aan uitgebreid tot een groentenmix . Ik geef het altijd bij het spiervlees . meng het er ruim voor tijd al goed doorheen
Door Ramses1
#2255063
Dat is ook een goed idee, eerst per soort.
Ik wil graag groente voeren maar als hij steeds borrels en opgezette darmen heeft dan stop ik er liever mee.
Maar eerst nog even deze tips uitproberen.
Door Barf
#2255418
Ramses1 schreef: Dat is ook een goed idee, eerst per soort.
Ik wil graag groente voeren maar als hij steeds borrels en opgezette darmen heeft dan stop ik er liever mee.
Maar eerst nog even deze tips uitproberen.
en met hele kleine portietjes beginnen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door