Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2254673
Vandaag gaan er voor het eerst konijnenoren in mijn droger  :D
De plukken haar heb ik eraf geknipt en apart gehouden (deze krijgen ze af en toe rauw bij hun maaltijd) en de oren liggen er nu op!
De honden hebben ontzettende interesse in het hok waar de droger aanstaat, dus ben heel benieuwd

Iemand enig idee hoe lang die oren gedroogd moeten worden ?
Door Ramses1
#2254678
De plukken haar heb ik eraf geknipt en apart gehouden (deze krijgen ze af en toe rauw bij hun maaltijd)
Mag ik vragen waarom je plukken haar voert?
Door Martine-Tom
#2254681
Hier liggen ze er een nachtje op, uurtje of 8 en dan zijn ze droog zat...ze kraken iig goed  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2254698
Ramses1 schreef: Mag ik vragen waarom je plukken haar voert?
Omdat ik het zonde vind om weg te gooien en de honden het lekker vinden (buiten dat vind ik het ook wel ok als ruwe vezel  ;))
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2254705
vanaalst schreef: knip ze nooit weg, gaan gewoon zo hoppa op de droger!
een nachtje en dan zijn ze prima!
Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik ze heb weggeknipt ivm ruimtegebrek... Zonder die plukken haar paste het op 1 droger, dus vandaar  ;D
Door Ramses1
#2254708
(buiten dat vind ik het ook wel ok als ruwe vezel  )
Ok, dan snap ik het. Ik heb haar nooit als ruwe vezel bekeken.
Mijn hond heeft problemen met groentes en ik ben geinteresseerd in andere vormen van vezels in de voeding.
Dank je wel.
Door Miranda 1
#2255201
Ik heb vaak konijnenoren gedroogd. Een heerlijk knabbeltje voor mijn hond als ik weg ging. Hij heeft een voedselallergie en ik ben begonnen met konijn.

Alleen is het vrij prijzig, dus nu droog ik konijn hart/long als snackje.

Maar de oren idd 8 uurtjes en ze zijn heerlijk, volgens mijn honden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2256168
Ik heb ook weer een kilo besteld. Oscar vindt ze heerlijk! Ik laat het haar er gewoon aan zitten, maar ik had dan ook geen ruimtegebrek. Vind konijnenoren het leukste om te drogen, leuker dan orgaan of spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2256169
Nou hier zijn de mannen er dol op !!
Het is vooral simpel om te drogen gezien je de oren er zo op kan leggen, niets niet kleinsnijden of iets  ;D

Zit me alleen te bedenken, runderoren zou je toch ook zelf kunnen drogen ? Alleen, hoe kom je aan rauwe runderoren ?  ::)
Door Kizmoo
#2256229
Als extra beloning/snack/tussendoortje/zoethoudertje wil ik wat andere dingen gaan drogen maar

Kan iemand mij vertellen hoeveel konijnenoren er gemiddeld in 500 gram zitten zoals in een zak van Lupa , hoe groot ze zijn in lengte centimeters

Groet Gerrie
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2256262
Kizmoo schreef: Als extra beloning/snack/tussendoortje/zoethoudertje wil ik wat andere dingen gaan drogen maar

Kan iemand mij vertellen hoeveel konijnenoren er gemiddeld in 500 gram zitten zoals in een zak van Lupa , hoe groot ze zijn in lengte centimeters

Groet Gerrie
Ik zal morgen even een foto maken en gaan tellen/meten voor je  ;)
Door Miranda 1
#2256445
Ik heb  ze eventjes niet meer gehad, maar volgens mij zitten er 7 tot 10 oren in. Sommige zijn gewoon heel groot en sommige kleiner.
De grote oren knipte ik door midden als ze gedroogd waren. Ze kregen ze bij mij als snackje als ik weg ging. Want met een Golden en Berner is het wel hap slik weg. Dus ik deelde er eentje voor beide honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door