Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#2254594
tja, de titel zegt het eigenlijk al... kan Finidiar (Forte) probleemloos met andere medicatie gegeven worden (in dit geval met predn./but.)
of absorbeert het ook (deels) de werkzame stoffen daarvan?

indien dat laatste het geval is, hoe los je dat dan op, helpt het dan om bvb tussen beiden een paar uur verschil te laten?  :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#2254655
waarschijnlijk wel, maar tot hiertoe stelde het probleem zich niet en had ik daar eerlijk gezegd nog niet echt bij stilgestaan :-[

(haar medicatie voor haar rug is intussen afgebouwd tot één dag geven, twee niet enz.
tot hiertoe nooit diarree (meestal door str*nt vreten tijdens het wandelen :-X) gehad op dezelfde dag als haar medicatie dus tja :-[)

en vermits het zondag is dacht ik... toch eerst even vragen op BP ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#2255659
Binno schreef: kan Finidiar (Forte) probleemloos met andere medicatie gegeven worden (in dit geval met predn./but.)
even nagevraagd, het zou geen probleem zijn om deze middelen te combineren ;)
Door miik
#2255988
Waar je denk ik wel mee moet oppassen is dat Finidiar het maagzuur minder zuur maakt.
Ik gebruikte het vroeger, maar het ging naar mijn idee niet samen met vers vlees voeren omdat je dan juist een zuur maagzuuur nodig hebt.
Dus ik zou wel goed opletten of de vertering goed blijft gaan !
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2256100
Binno schreef: even nagevraagd, het zou geen probleem zijn om deze middelen te combineren ;)
Vanwege het absorberende effect van het bestanddeel kaolin, zou ik het niet gelijktijdig combineren met andere medicatie.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2256173
miik schreef: Waar je denk ik wel mee moet oppassen is dat Finidiar het maagzuur minder zuur maakt.
Ik gebruikte het vroeger, maar het ging naar mijn idee niet samen met vers vlees voeren omdat je dan juist een zuur maagzuuur nodig hebt.
Dus ik zou wel goed opletten of de vertering goed blijft gaan !
doe ik ;)
tot hiertoe (nog) geen verschil gemerkt met de Finidiar, maar ik heb het dan ook nog niet zo vaak gebruikt
ze krijgt wel bijna hoofdzakelijk terug kvv de laatste tijd en nog maar sporadisch het "grotere bot-werk" omdat ze
wel wat problemen kreeg met de vertering daarvan sinds ze op medicatie voor haar rug staat, afin, die indruk heb ik toch althans :-\
Sanyo schreef: Vanwege het absorberende effect van het bestanddeel kaolin, zou ik het niet gelijktijdig combineren met andere medicatie.
ja, vandaar dat ik hier mijn vraag stelde, vind het een beetje raar dat het toch geen probleem zou zijn :g:
voor alle zekerheid ga ik -als ze het toch op dezelfde dag moet nemen- er toch inderdaad maar een halve dag of meer proberen tussen te laten denk ik
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door