Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#2253795
Ik wil wel eens wat andere kvv's proberen voor mijn honden. We geven nu kiezebrink en cb. Aangezien Prudence nu niet meer afhankelijk is van CB wil ik ook wel eens makkelijker voeren zo af en toe. Omdat we er een paar bij hebben die grote stukken uitspugen en vacht/haar, wil ik graag weten hoe de KVV's er als structuur uitzien of ze grote stukken en of haar/vacht bevatten, want ik zag dat Tinlo paard haar bevatte? Is dat ook zo met de andere Tinlo versies?
Ik ben ook benieuwd hoe dat bij Alaska, Carnivoer en Darf is.
Door Limpy
#2253914
Dacht dat bij tinlo alleen hun premium versies haar bevatten (dus hert + paard)
Qua structuur zijn ze allemaal wel zelfde grofheid ongeveer, andere kvv merken geen ervaring mee.
Door M@rina
#2253917
Niet alle Tinlo versie bevatten haar. Alaska vind ik erg fijn gemalen en carnivoer is net iets minder fijn gemalen.
Darf eko en versvoer (is een eigen merk) zien er ongeveer hetzelfde uit, wel wat brokjes orgaan, maar  verder een soort rul gehakt, geen haar.

Mijn twee honden doen het goed op alle genoemde soorten.

Om de één of andere reden is de lam versie van alle genoemde merken fijn gemalen
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2254153
Je zou ook eens Alaska kunnen proberen. Hier wordt dat erg goed gegeten en het ziet er ook erg goed uit. Ik gebruik de alaska ook om wat meer afwisseling te kunnen bieden. Er is ook Alaska zalm zodat je ook eens vis zou kunnen geven. Het is vrij fijn vermalen en ik heb nooit haar of iets dergelijks in 1 van de varianten aangetroffen
Gebruikersavatar
Door Thea
#2255683
Tammenga zit geen haar in en is niet erg grof gemalen.
En word hier met veel smaak gegeten door een hond die andere kvv's echt niet blieft.
Door smulpaap
#2255928
Ik heb ze in hun kvv periode Carnivoer , Darf en Haaksbarf gevoert . Ik vond Haaksbarf altijd wat papperig , CV en Darf vond ik qua structuur en grofheid beter .
Door Jantina
#2256041
Ik vind naturis ook erg prettig. Fijn gemalen, ook geen vacht oid. Ik voer hier heel tevreden Naturis, Tinlo en soms HaaksBarf en Carnibest Eko. Alaska lusten ze bij mij dan weer niet, en ik moet ook zeggen dat ik alle KVV's met van die groentestukjes erin hier niet hoef te proberen en bij Alaska zitten er echt van die brokken wortel in. Vind het er dan ook meteen als kots uit zien, zo fijn gemalen en dan van die groentebrokjes :-X. Dat vind ik ook het nadeel van HaaksBarf. Ik pak dus graag de enkelvoudige KVV's en doe er dan soms zelf een groenteprutje door.
Door charmed
#2256071
Iedereen bedankt voor jullie ideeën. Ik heb al een paar merken besteld, Darf, Tinlo, Shaweca en Alaska, gewoon om te proberen. IK ben benieuwd wat mijn dames er van vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door