Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door renate1982
#2252464
Er zullen vast wel topics hier staan over poep eten, maar ik open toch even een nieuwe (als dat mag).
Ik word een beetje gek van Abby haar gedrag namelijk :-\
Sinds ze op volledig kvv en af en toe wat barf om te knagen zit, eet ze vreselijk veel poep :-[
Hiervoor deed ze het al zo nu en dan, maar nu is het echt erg, ik kan dus niet normaal meer met haar lopen. Ze loopt alleen maar met haar neus over de grond en maar happen en ja om haar nu elke keer kort aan de lijn de hebben is ook niets :-\

Kan ze toch ergens tekort aan hebben??
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2252470
Je zou kunnen kijken of het geven van probiotica o.i.d. (of wat meer pens) helpt tegen het poep eten... Poep eten kan duiden op behoefte aan een betere darmflora...

en misschien mist ze de brokken en als je dan zo'n brokkendrol ruikt met halfverteerde brok is dat voor een nog brokkenverslaafde hond niet te versmaden  :biggrin2: ::)
Door tt-tjes
#2252771
Mijn zus heeft 2 labradors, die vreten de hele wandeling poep. Ze wordt er gek van en denkt er zelfs aan om ze een muilkorf om te doen zodat ze het niet meer kunnen, dus ik lees even mee.
Door smulpaap
#2252938
Noa van mij heeft het net na de overschakeling op eerst kvv en later volledig Barf ook heel erg gedaan . Ik heb Noa ook pro-biotica gegeven de eerste tijd . Na een maand of twee was het afgelopen .

Nu was Noa haar probleem o.a wel erg smerige stinkende slappe ontlasting , bij haar vorige eigenaar kreeg ze een niet al te best merk brok te eten

Welk merk kvv voer je ? Want daarin zit natuurlijk ook wel verschil in kwaliteit .
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2252946
Tsja bij een labrador ligt het meestal niet aan het voer, maar hoe het met Noa zit durf ik niet te zeggen (qua missen voedingswaarden ed)
Hier 2 labjes waarvan 1 echt super veel gevroten heeft en zelfs het bos uitrende omdat meneer mest rook  ::)

Met heel veel trainen en een tijd alleen maar aan de lijn laten lopen hebben we het eruit gekregen (mits we wandelen met honden die het wel doen, dan pakt hij het nog wel eens op die wandeling) en daar lag het absoluut niet aan het missen van bepaalde voedingswaarde....

Succes, want ik weet uit ervaring hoe smerig deze gewoonte is en ben blij dat die van mij het nu (niet meer) doen  :)
Door Lizzy
#2253622
Nee, het heeft niks te maken met een tekort aan voedingsstoffen.
Wat wel kan is dat, door de omschakeling, de zuur/basisch verhouding van het lichaam even helemaal van de rel is. Dat komt, je schakelt een hond van een bijna plantaardige (met een lullig klein beetje vleesmeel) over naar een echte vleesvoeding. Vlees verzuurt. Plantaardig maakt alkalisch. Poept maakt alkalisch. Meestal trek het vanzelf weer weg, als het lijf eenmaal weer uitgebalanceerd is. Je kunt het proces wat ondersteunen door extra plantaardigheden te gegeven, gepureerde rauwe groenten of gekookte groenten. Probiotica erbij is ook prima.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2253789
Dat klinkt idd wel aannemelijk, dank je.
Ze krijgen hier eigenlijk geen groente erbij, nam aan dat dat ook wel in de kvv zat.
Welke probiotica kan ik gaan geven??

Ow enne ze kregen hiervoor eerst Lotgering, daarna vooral kiezebrink met spiervlees en of smuldier (maar dat kregen ze hiervoor ook al).
Ze zitten nu op Lupa en smuldier met af en toe een kipkarkas of eendennek om te knagen. En regelmatig een rauw ei en als tussendoor hun schapenvet bonbon of gedroogte kipfilet.
Door smulpaap
#2253889
Ik ga je deze link even geven , misschien vind je het interessant om door te lezen .

http://www.carnivoer.nl/ 

Om heel eerlijk te zijn zouden merken als Lotgering en Smuldier niet mijn keuze zijn . Als je de tijd neemt om bovenstaande link goed door te lezen ga je denk ik wel begrijpen waarom . Dergelijke merken als Smuldier en Lotgering zijn leuk om misschien eens een keer te geven , maar niet voortdurend . Ikzelf vind een merk als Bandit ook een goede kvv net als Haaksbarf en Darf . Bandit en Darf hebben bv ook een wildvariant , en Carnivoer geloof ik ook .
Door Mevroi Kruim
#2253905
renate1982 schreef: Snap ik, maar helaas is mijn budget heel laag ;) dus het is of goedkope kvv of weer brok.
Dan is barfen wsch beter, dat kan echt heel goedkoop als je er moeite en tijd in wilt steken.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2253909
Helaas heb ik een schrokker, karkassen werkt hij het liefst ineens naar binnen (ook al past dat niet natuurlijk ::)).
Dus dat word hem ook niet. Af en toe krijgen ze het wel.
Door Limbabnees
#2253912
renate1982 schreef: Snap ik, maar helaas is mijn budget heel laag ;) dus het is of goedkope kvv of weer brok.
Smuldier is 400 gram voor 50 of 60 cent.
Per kilo zit je dus op 1.25 Euro.
Een budget zelf samengesteld menu kan ook rond dat bedrag.
Dan maar geen zebra vlees :)
En dat heb je een veel beter menu.

En over dat schrokken, koop een goedkope vleesmolen of een flinke hamer..
Laatst gewijzigd door Limbabnees op za 11 feb 2012, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2253940
Ik zou het proberen met groentemix, sinds ik dat geef is het helemaal over bij Tom.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door