Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
#2253770
Mijn katten hebben regelmatig schilfertjes over hun vacht. Nu zag ik van de week poes meisje vet uit de pan likken en de volgende dag zijn die witte schilfertjes weg. Mijn vraag is dus in welk vlees zit wat meer vet, zodat ik dit aan ze kan geven? Heb al gezocht, maar kom er niet uit. Ze krijgen op het moment tinlo kvv voer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2253771
Eend, geit, vette vis.
Je zou ze ook 1x per week een portie vette vis erbij kunnen geven. Of ei/kuiken, dat is ook goed voor de vacht.
Door denise1968
#2253772
Ik heb ze net verse zalmfilet gegeven, maar dit gaat er niet in! Sardientjes gaat ook tegen heug en meug. Krijg de indruk dat mijn katten geen vis eters zijn. Toen ze kitten waren ging dit allemaal een stuk eenvoudiger :-)))) Een kuikentje ga ik niet trekken. In kip zit niet veel vet volgens mij toch? Weet niet zo gauw waar ik eend vandaan moet halen. Hoe bedoel je dat met een ei?
Laatst gewijzigd door denise1968 op za 11 feb 2012, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fem fatale
#2253857
koekje schreef: Ei breken en klutsen en dat aan de kat geven.
even uitproberen hoor, ik geef ei hardhandig in een bakje, en dan maken ze hem zelf verder open en leeg en eten ze en passant ook wat eierschaal. Katten hebben er iets meer moeite mee dan fretten, maar ondertussen kunnen ze het wel. (2 van de 3 dan, de derde eet pertinent geen ei en kuikentjes, maar gelukkig eet ze wel vis).
Door denise1968
#2255942
Ondertussen heb ik alles in huis meer van de verwarming afgehaald en wat ramen op kiertjes gezet. Met dat weer alles onder nul was het hier zo koud dus dan zet je ook niet snel een raam open. Het ziet er alweer beter uit. Wat gaat dat toch snel bij katten zeg. Bedankt voor de tips neem ze allemaal even mee.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door