Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#2252843
Annebel heeft vanmorgen 3 kilo konijnkarkas gegeten (wat we uitgerekend hebben) deze stonden te ontdooien. Ze lijkt wel weer zwanger. Nu mijn vraag ik geef haar vanavond en morgen vroeg denk ik geen eten en dan alleen spiervlees en orgaan of ook weer gewoon bot ik ben bang dat ze verstopt raakt. Is er iets dat het zaakje binnenin wat losser maakt?
Door eelke
#2252868
Ik zou inderdaad nu wat pens geven, en begin van de avond weer een beetje, eind van de avond, en morgenochtend weer. Helemaal niks lijkt mij ook geen goed plan ivm verstopping inderdaad.
Laatst was er een topic over een hond die 5 kg op had, maar dat was spiervlees. Kwa hoeveelheid kunnen ze dus wel wat hebben, maar omdat dit bot is, zou ik pens bij geven.
Gebruikersavatar
Door nova
#2252872
ik zou even  contact opnemen met de DA,  misschien heeft een braakmiddel nog zin?
Bij een verstopping moet ze open, en daar sta je vast niet op te wachten.  :-\
Door Nathascha
#2253088
oeps. idd ff DA bellen.

Mijn Likozi heeft eens 3,5 kilo KVV gegeten. Die heb ik 2 dagen laten vasten. Ze had gewoon echt een heel dikke buik, pas na 2 dagen zag ik dat ze wer 'normaal' was. En ben toen weer gaan voeren.

Maar 3kg karkas...oeps. Is ze erg gevoelig voor botten? Of kan ze normaal ook wel wat hebben?
Door Lizzy
#2253095
Ik liet karkas mooi niet uitkotsen! Ze kotsen met geweld hoor, op zo'n prik. En zoiets weer terug laten gaan door de slokdarm? Ik weet niet hoe kaal het karkas was? Als het erg kaal was, zou ik vandaag nog een paar keer een portie pens geven. En morgen de hele dag niks anders als pens. En dan even kijken hoe het gaat. Pens en niks anders als pens. Pens is een super inpakker. En je hond gaat er ook niet compleet van aan de slinger, want dat moet je ook niet hebben, dat het te snel door het spijsverteringssysteem vliegt.
Door Esther11
#2253224
Het karkas was gelukkig niet erg kaal het waren de konijnkarkassen van Tamara. Ze heeft de hele dag en nu nog liggen slapen ze kan geen boe of bah meer zeggen.
Ik ga voor morgen pens uitleggen en dan maar eens kijken hoe ze het er op doen. Ze verdraagt karkas normaal goed ze heeft altijd goede poep maarja normaal krijgt ze 600 gram per dag en nu 3 kilo dus is wel even wat anders. Tot nu toe houd ze zich wel goed, geen rare dingen gezien gelukkig
Door Esther11
#2253315
Dat heb ik al gedaan en hij is al bijna ontdooit  ;)
Ik slaap vannacht wel op de bank zodat ik haar in de gate kan houden, want haar maag of darmen rommelen goed en ze laat van die lekkere stink scheten  :yucky:
Ze was net wel beledigd dat ze niets te eten kreeg de muts.
Door nanna
#2253507
ja kan me  iets bij voorstellen dat ze beledigd was zouden ze hier ook zijn maar ja zelf schuld ;)
Zou haar ook pens geven heb je genoeg??Morgen ook pens en ff in de gaten houden hoop dat ze vannacht geen dunne krijgt  :-\ :-\
Door TMG1961
#2253583
Zou haar zeker in de gaten houden en zoals gezegd pens geven. Weet niet hoeveel bot ze normaal per dag krijgt, maar denk dat die 3kg toch zeker een 4-5 keer de normale dag hoeveelheid zal zijn. Ik laat de duimen hier draaien dat alles goed komt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door