Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#224460
Ben net bij de DA geweest
Nou het was een drama bij de dierenarts.
De man was het er absoluut niet mee eens dat ik hem bibi of wat voor vers vlees dan ook gaf.
Hij kwam met een in mijn ogen zwets verhaal dat de verhoudingen tussen calcium en nog iets totaal niet goed zouden zijn, en dat daardoor veel hd/ed voorkwam.
Ik kreeg zelf nog een 2 zakkies larg breed van science hill me ( wordt ie zeker door gesponsored ).
Ik denk zelf dat de diarree komt door de overdosis pro biotica.
De da heeft wat gegeven tegen de diaree en ontwurmingstabletten.
Ik geef bumper een paar dagen kip en zogauw zijn ontlasting weer goed is wil ik het toch nog een keer met Bibi proberen.

Gr Wim
Door Lizzy
#224463
Ik ben er nog steeds van overtuigt dat de diarree niet van de probiotica is. Maar goed, da's mijn mening....

En tja, qua dierenarts: een andere zoeken misschien? Want iemand die dit soort dingen oppert en je direct brokken in je maag splitst......
Door Peet
#224467
Wat een zwetsverhaal......hd/ed is een erfelijke aandoening....daarmee haalt hij zijn eigen stelling onderuit want 9 van de 10 honden (=ouderparen) eet brok!
Dus dat barf/kvv tot hd/ed leidt is pure onzin!

Ik denk persoonlijk dat het omgekeerde wel waar zou kunnen zijn!

En waarom krijg je een ontwormingsmiddel voor diarree?? ???
Gebruikersavatar
Door Binno
#224506
wimk schreef: De man was het er absoluut niet mee eens dat ik hem bibi of wat voor vers vlees dan ook gaf.
Hij kwam met een in mijn ogen zwets verhaal dat de verhoudingen tussen calcium en nog iets totaal niet goed zouden zijn, en dat daardoor veel hd/ed voorkwam.
De verhoudingen liggen bij kvv beter dan bij de meeste brokken. Versvlees is trouwens sowieso gezonder dan brok, jammer dat vele dierenartsen dat niet willen toegeven. Maar ja, als ze iedereen aan het versvoer hebben, kunnen ze hun brok niet meer verkopen, zijn de honden te gezond en draait de DA-praktijk niet meer zo vlot dus... ::)
Ik denk zelf dat de diarree komt door de overdosis pro biotica.
De da heeft wat gegeven tegen de diaree en ontwurmingstabletten.
Geloof ik ook niks van. Als ze hier een keertje diarree hebben is het zo weer over met probiotica. Het herstelt en versterkt juist de darmflora!
Als ik jou was zou ik daar dus ook niet mee stoppen, want het zou niet de eerste hond zijn die van een ontwormingskuurtje diarree krijgt.
Ik geef bumper een paar dagen kip en zogauw zijn ontlasting weer goed is wil ik het toch nog een keer met Bibi proberen.
Goed dat je je toch niet hebt laten ompraten om weer op brok over te stappen.
Lukt het dan toch niet met Bibi, probeer dan eens een ander merk versvoer, misschien dat jouw hond het daar wel goed op doet.
Veel succes! ;)
Door Jacqueline74
#224652
Gewoon doorgaan met de Bibi. Er heerst op het moment ook heel veel diaree en overgeven. Ook bij honden die op brok staan!!!! Ik hoor hier in de omgeving niks anders. Dus probiotica geven en eventueel Okugest van VSM doet ook wonderen! Beterschap met je hondje.

Jacqueline
Door Marion
#224769
hd/ed is een erfelijke aandoening....
je kan dit ook krijgen door overbelasting en ik denk ook door verkeerde, incomplete voeding. Maar dat kvv verkeerde of incomplete voeding is, is natuurlijk klink klare onzin ::)
Door An
#224811
[quote="Peet"]

Dus dat barf/kvv tot hd/ed leidt is pure onzin!

Ik denk persoonlijk dat het omgekeerde wel waar zou kunnen zijn!
[/quote]

Daar ben ik ook van overtuigd! Als je ziet hoe slunelig pups opgroeien die op brokken staan, dat heb ik echt niet gezien bij Shaggy als pup (die stond toen op Duck).
Door wimk
#224819
Gisteren dus om 3 uur bij de dierenarts geweest en wat denk je, om half 8 ging hij poepen en het was een gewone harde bibi drol.
Hij heeft de hele nacht niet gepoept en vanochtend was het eerste stuk nog behoorlijk hard en het laatste stukje was wat minder hard maar dat was wit.
De dierenarts had hem uit een tube finidiar gegeven.
Volgens mij was die ontlasting vasn gisterenavond gewoon bibi goed.
Bumper heeft gisteren de laatste 2 keer kipfilet gehad met rijst, en dat krijgt hij vandaag ook nog, maar ik ben van plan om er vanmiddag al een klein beetje bibi doorheen te doen, en hem er zo langzaam weer aan te laten wennen.

Groetjes Wim
Door laura
#224823
Mooi Zo! Wat kun je dan blij zijn met een mooie schone drol!

Tosca had vooral in het begin, toen ze nog maar net vers kreeg, soms wittige ontlasting. Volgens mij is dit ook een deel ontgiften.

Succes ermee en hopelijk is alles snel weer ok!
Door Eef+Stippels
#225017
Ik zou direct een andere da zoeken hoor! Wat een geklets zeg.

Lijkt mij niet dat de diaree van de probiotica zou komen, maar ik ben geen da ;)

Heel goed dat je geen brokken gaat geven hoor!
Door tieneke
#225349
Weer een staaltje vakmanschap ::) ::)
Iets tegen de diarree en hoppa nog een ontworming er achteraan... :-X
En maar afgeven op dat versvlees.
Onze vorige Leonberger(toen nog op brokke) begon ook zo,diarree,spuit,tabletjes,bloed,nog meer bloed etc.
Hij heeft een paar jaar met een chronische dikke darm ontsteking rondgelopen.
Tot het zo erg werd dat wij hem wilden laten inslapen,zijn redding was het versvlees.
Na 2 a 3 dagen was zijn poep weer normaal zonder pijn en bloed en al de onnodige spuiten en pillen.
15 maanden lang is zijn ontlasting goed geweest,tot hij stierf.
Bakken geld heeft onze vorige voedingsdeskundige aan ons verdient,onze hond heeft jaren van zijn toch al korte leven moeten inruilen.
Dit alles door die geweldige brokken :-X
Nog een tip:inruilen die vent ;)
Door wimk
#225524
Het gaat redelijk maar na de kip met rijst weer bibi geprobeerd en het was vanochtend weer mis.

Ik baal hier zo van.


Ik heb brokken gekocht sorry maar ik zat met een pup en die had 5 dagen in de week de diaree.
Ik moest wat
Door Lizzy
#225527
[quote="wimk"]
Het gaat redelijk maar na de kip met rijst weer bibi geprobeerd en het was vanochtend weer mis.

Ik baal hier zo van.


Ik heb brokken gekocht sorry maar ik zat met een pup en die had 5 dagen in de week de diaree.
Ik moest wat

[/quote]

Sorry, maar onverstandig. Waarom brokken als je nog minstens 5 andere merken versvlees had kunnen proberen? Of over had kunnen stappen op het zelf samenstellen van voer?

Goed, je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind het onverstandig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door