Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danja
#224871
Haalo, mijn hondjes krijgen altijd energique en dat vinden ze erg smakkelijk. Nu is het probleem dat ze er te zwaar van worden. Ze mogen ieder 1 schijf per dag ik geef ieder een half. Nu geef ik ook nature diet oke het is geen versvlees, maar ook dit is erg smakelijk. Nu geef ik mijn hondjes met plezier weer eten en hun bakjes zijn goed gevuld. Ik had kleinere bakjes gekocht, dan zag je niet dat het zo weinig was van de energique. En hoorde ik niet steeds van oooooh wat weinig is net 1 hap. Nu is de bodem gevuld met Nature diet. En is het weer een maaltijd en leuk om te geven.
Jammer vindt ik dat er van de energique geen light is. Ze lopen genoeg per dag en spelen.

Groetjes Anneke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#224873
[quote="danja"]
Haalo, mijn hondjes krijgen altijd energique en dat vinden ze erg smakkelijk. Nu is het probleem dat ze er te zwaar van worden. Ze mogen ieder 1 schijf per dag ik geef ieder een half. Nu geef ik ook nature diet oke het is geen versvlees, maar ook dit is erg smakelijk. Nu geef ik mijn hondjes met plezier weer eten en hun bakjes zijn goed gevuld. Ik had kleinere bakjes gekocht, dan zag je niet dat het zo weinig was van de energique. En hoorde ik niet steeds van oooooh wat weinig is net 1 hap. Nu is de bodem gevuld met Nature diet. En is het weer een maaltijd en leuk om te geven.
Jammer vindt ik dat er van de energique geen light is. Ze lopen genoeg per dag en spelen.

Groetjes Anneke
[/quote]

Tis jammerder dat Naturdiet niks met versvlees of gezond te maken heeft ::)
Door Peet
#224874
Misschien wat groente of fruit erbij geven? Of Fytomix?
Tunja werd ook van Energique dik hoor, dus die krijgt nu CB of Bibi en dat gaat beter.
Door Lizzy
#224878
Nature-diet heeft inderdaad niks met gezond hondenvoer te maken en hoort dan ook niet thuis op Barfplaats.

Ik denk dat je er beter aan zou doen om een ander versvleesvoeding aan je hond te geven in plaats van blikvoer.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 16 dec 2004, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#224883
[quote="danja"]
Ze mogen ieder 1 schijf per dag ik geef ieder een half.
Nu is de bodem gevuld met Nature diet. En is het weer een maaltijd en leuk om te geven.
[/quote]

Probeer eens een ander merk versvlees.
Wij geven Duck, een hond van 6kg mag daar ongeveer 220gr per dag van hebben. Vaak is minder al genoeg, maar dan ligt er toch nog veel meer in hun bakje dan wat je nu geeft... (is het dus weer leuk om een maaltijd te geven ;) ) en het is veel gezonder dan Naturediet! :D ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#224921
mijn hondjes werden ook dik van Energique en dat terwijl hun maag rommelde van de honger. Gewoon een ander merk versvlees proberen. Of afwisselen.
Door Eef+Stippels
#225013
MIsschien AHV gaan geven. Ze zeggen toch wel eens dat je daar meer van moet voeren dan van een ander merk ;)

Ik heb trouwens mijn eerste zending AHV vandaag binnengekregen en ga het dus proberen. Morgen krijgen ze de eerste keer. Ze vonden het in ieder geval heerlijk ruiken, en dat terwijl het nog ingevroren was. Ik kon het amper in de diepvries krijgen, zo zaten ze er bovenop ;D
Door danja
#225081
De Carnibest is niet zo bevallen. Danja at het wel, maar Benji was aan het miesemausen. Ik wil inderdaad nog wel de AHV gaan proberen.
Door Helen
#225316
Ik snap niet zo goed waarom je Nature diet geeft.
Trouwens mijn hond heeft altijd honger en dat interesseert me geen moer. Als ze maar gezond eet en er schraal en gespierd uitziet. Ik zou nooit Nature diet geven omdat haar bakje dan gevuld is.....
Misschien moet je idd een ander merk proberen, zelf gaan samenstellen of je honden meer beweging geven zodat je ook meer kan gaan voeren als je daar zoveel waarde aanhecht.
Door danja
#225600
[quote="Helen"]
Ik snap niet zo goed waarom je Nature diet geeft.
Trouwens mijn hond heeft altijd honger en dat interesseert me geen moer. Als ze maar gezond eet en er schraal en gespierd uitziet. Ik zou nooit Nature diet geven omdat haar bakje dan gevuld is.....
Misschien moet je idd een ander merk proberen, zelf gaan samenstellen of je honden meer beweging geven zodat je ook meer kan gaan voeren als je daar zoveel waarde aanhecht.

Ten eerste is dit niet zo bewerkt als een gewone brok en ze vinden het lekker, maar ik geef het ook niet als dagelijkse maaltijd. Hier in de buurt is weinig te krijgen qua versvlees en om zelf samen te stellen zie ik niet zitten.
Ik heb vanmiddag AHV gehaalt en ze vonden het lekker, wel even wennen en Bneji spuugte de hardere stukjes naast zijn bak, maar het ziet er smakkelijk uit. Ik heb ook pakjes meegenomen van Runner, heb er nooit van gehoort, maar we proberen het. Mijn hondjes krijgen genoeg beweging, het is ook niet dat ze te dik zijn, alleen hebben ze wat vet bij hun kraag en staart en dat wil ik wat minder bij ze zien. Sommige honden voel je de ribben zitten en zien er goed uit, maar ik hou wat van het stevige ik wil geen botjes voelen.

Groetjes Anneke
[/quote]
Door Helen
#225779
[quote="danja"]

[/quote]

Als je geen botjes voelt is je hond simpelweg (ietsje) te dik. Of je van stevig houdt of niet doet er in mijn ogen niet toe. Honden hebben last van overtollig vet. Dat is belastend voor het lichaam. Als baasjes zijn wij er in mijn ogen verantwoordelijk voor om onze honden zo gezond mogelijk te houden en niet zoals wij het graag zien. Want het wil niet zeggen dat dat het gezondste is. Heel gezellig en leuk om te zien zo'n mollig hondje, maar o zo ongezond.
Door tieneke
#225781
Brok is en blijft brok ;)
En in mijn ogen pure rotzooi,maar dat is mijn mening.
Waarom probeer je geen ander versvlees als je honden er te dik van worden?
Hier geld de gouden regel:tussendoor niets extra,s.
Tinus heeft ook altijd trek,vooral de laatste weken kan hij echt zeuren ::) ::)
Ik heb hier dan ook geen last dat ze iets niet lekker vinden.
Door punkie
#255857
zag al die reacties over energique.
voer dit al jaren en heb er nog nooit 1 te dik gehad.
ze wegen ± 10 kg en afhankelijk van de prestatie die ze moeten leveren krijgen ze 2 per dag als onderhoud tot 4 per dag als ze mee gaan werken. reu of teef is ook verschillend vindt altijd dat de reuen het sneller verbranden dan de teven. ;D maar ik geef er dan ook hellemaal niets bij . geen koekjes en of andere snacks.
belonen kan ook met je stem of lekker even spellen.
1 voordeel ze zijn nooit gefixeerd eten.
de combinatie van energique met nature diet vindt opzich al vreemd de samenstelling ligt te ver uitelkaar.
denk als ze alleen energique geeft dat het voor de hond makkelijker verteren is en minder snel te dik wordt.
dik worden ligt vaak niet aan het voer dat ze geven maar aan de voer gewoonte van de baas.
baas een koekje hond ook een koekje. die bij voegingen worden vaak vergeten, en krijgt het hoofdvoer de schuld. ;D

gr punkie
Door Nelly
#257073
Als je geen ribben voelt bij je hond dan is hij/zij te dik. Punt. En dat heeft in mijn ogen niks met gezellig of zo te maken, maar is gewoon ongezond. Sorry als dit wat cru overkomt, maar zo liggen de feiten nu eenmaal; een hond moet schraal zijn om gezond te blijven en oud te worden. 's Winters mag er wat meer vlees op zitten, maar 's zomers mogen ze best mager zijn, hebben ze ook niet zo'n last van de warmte. En dat blikvoer zou ik maar weer gauw vervangen door vers. Als je denkt dat je hond te weinig krijgt, of als hij blijft zeuren van de honger kun je het vlees aanvullen met fytomix of vuile pens; dat zet niet aan en is nog gezond ook. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door