Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gozer
#2252752
Ik heb een vraagje, wij hebben op dit moment een hondje in huis die echt ontzettend veel boeren laat.
Niet alleen na het eten, maar echt dag en nacht. Ze schrokt niet en krijgt 1 x per dag eten, maar ze boert als een volwassen kerel.
Gisteren heb ik geprobeerd het te tellen, maar ben bij 38 x om 's middags half 2 opgehouden met tellen.......
Weet iemand waar dit van kan komen? Dit lijkt mij niet normaal??
Door charmed
#2252794
Een tijdje geleden begon mijn Prudence ook zo te boeren, zij was toen bleek later helemaal niet lekker. Dus ik denk wel dat er wat aan de hand is. Wat precies zou ik niet weten, maar ze zal zich niet lekker voelen op de maag met al dat boeren.
Door Lizzy
#2253624
En dit heeft ze altijd? Of nu ineens? Bij nu ineens zou ik toch even naar de DA gaan. Bij altijd zou ik willen weten wat je hond precies eet.
Door gozer
#2253901
Het is niet mijn hond maar een logee. Ze doet dit al heel lang en volgens hun dierenarts is het niets meer dan een teveel aan gas.
Ze eet KVV Energique nr 4 omdat ze te dunne ontlasting had. Ze krijgt 1 per dag te eten omdat dan de ontlasting beter blijft.

Ik vind het echt buitensporig veel boeren, ik ken best wel honden die zo af en toe een boertje laten maar dit vind ik echt niet normaal.
Lijkt me ook niet erg prettig voor haar zelf trouwens.
Door Lizzy
#2254563
Krijgt ze haar voer in een voerstandaard te eten?

Ik denk trouwens dat een homeopaat hier wel iets mee kan. Er zijn diverse middelen die daar erg goed op werken.
Door gozer
#2254827
Lizzy schreef: Krijgt ze haar voer in een voerstandaard te eten?

Ik denk trouwens dat een homeopaat hier wel iets mee kan. Er zijn diverse middelen die daar erg goed op werken.
Ja ze krijgt haar eten in een voerbakstandaard, ik zal eens gaan informeren bij een homeopaat. Thanks!
Door Lizzy
#2254834
gozer schreef: Ja ze krijgt haar eten in een voerbakstandaard, ik zal eens gaan informeren bij een homeopaat. Thanks!
En haar voerbak op de grond zetten. Standaard wegkieperen.
Door Lizzy
#2255578
gozer schreef: Mag ik vragen waarom?
Omdat standaards juist (in tegenstelling tot wat ons wordt geleerd) het probleem van luchtslikken vergroten. Honden, wolven en andere carnivoren eten van de grond, niet uit een standaard. Een standaard bevorderd zelfs de kans op maagtorsie. Trouwens, ik zou zelf de Energique ook vervangen door een BARF menu. Dikke kans dat het gemalen prakje ook niet echt bevorderlijk is voor dit boer-probleem.
Door gozer
#2255926
Lizzy schreef: Omdat standaards juist (in tegenstelling tot wat ons wordt geleerd) het probleem van luchtslikken vergroten. Honden, wolven en andere carnivoren eten van de grond, niet uit een standaard. Een standaard bevorderd zelfs de kans op maagtorsie. Trouwens, ik zou zelf de Energique ook vervangen door een BARF menu. Dikke kans dat het gemalen prakje ook niet echt bevorderlijk is voor dit boer-probleem.
Dank je wel voor je uitleg, vanmorgen heeft ze voor het eerst uit de bak van de grond gegeten, ik ben benieuwd of dat verschil gaat maken.
Het is niet mijn hond en ik wil der dus niet zomaar over zetten op ander eten, maar zal het wel bespreken met de eigenaren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door