Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bosliefje
#2251892
Mijn zwangere hond (8 weken zwanger) heeft zich net vergrepen aan het netje pinda's voor de vogels. Hele netje leeggegeten, maar het netje zelf keurig laten liggen.
Ik lees op internet dat er vreselijke dingen kunnen gebeuren als een hond zelfs maar 1 pinda eet!
DA gebeld, kan geen kwaad zegt hij.
Wat te doen?
Door Bosliefje
#2251950
Dank je voor de geruststelling!  Verschrikkelijke allergie en vreselijke buiklopen zouden ze er van kunnen krijgen, lees ik op internet.
Ze heeft de hele zwangerschap al zo'n enorme honger, ze zoekt het gewoon overal en ik ben er niet altijd bedacht op. Bij een vorige zwangerschap heeft ze een rode kool opgegeten.
Door Martine-Tom
#2251951
Van zwangerschappen heb ik totaal geen verstand, weet wel dat ze dan wat andere behoeftes hebben, koolhydraten bijv.
Mss een idee om je menu eens door te laten lichten om te zien of er mss iets anders kan/moet?  :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2251956
Misschien even iets van pens te eten geven, zodat de pinda's worden ingepakt en niet voor een verstopping gaan zorgen. Aangezien pinda's niet verteerd worden.

Weet niet hoe groot/ zwaar jouw hond is, maar als Darky hier weer eens iets gevroten had wat niet mag, dan kreeg hij zeker een kilo pens.
2/3 meteen en na een paar uur nog 1/3.
Door Bosliefje
#2251963
Goed idee, de pens zal ik voor deze keer dan snel in de magnetron ontdooien.
Ik heb alles van te voren weer nagelezen hier over wat ik haar moet geven. Ze krijgt nu dagelijks koolhydraten in de vorm van pompoen en zoete aardappel.
Ze heeft gewoon een reuzehonger en ze krijgt niet waar ze recht op heeft in haar toestand, vindt ze. Bij haar eerste zwangerschap heb ik haar, omdat ze zo'n hoger had, gewoon overvoerd: teef te dik en puppen te zwaar, kortom een moeilijke bevalling. Ze krijgt nu wel wat meer eten, maar toch met mate.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2252044
Weet uit ervaring, dat die pinda's er in zijn geheel weer van achteren uitkomen! ;)
Had trouwens nog nooit gehoord dat pinda's schadelijk zouden zijn voor een hond.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2252055
martine-tom schreef: Oh ik heb ze nog nooit terug gevonden, maar Tom kauwt er ook heel fanatiek op :P
Ha, ha, hier gaat alles zo snel mogelijk naar binnen als je het te pakken kunt krijgen! :D
Door Limbabnees
#2252067
Sanyo schreef: Weet uit ervaring, dat die pinda's er in zijn geheel weer van achteren uitkomen! ;)
Had trouwens nog nooit gehoord dat pinda's schadelijk zouden zijn voor een hond.
Mijn Husky maalt ze fijn voordat ze ze inslikt.
Worden pinda's totaal niet verteerd?
Worden er geen voedingsstoffen uit gehaald?
Door Bosliefje
#2252226
Mijn teefje kauwt zo min mogelijk, dus ik neem aan dat ze alles in 1 slok naar binnen heeft gewerkt. Dus ze zullen er dan ook wel in zijn geheel weer uitkomen, ik zal morgen opletten.
Nadelige gevolgen van haar vraatzucht heb ik nog niet gemerkt.
Gebruikersavatar
Door kira
#2252334
Denk dat het wel goed komt. Ik heb hier een beertje liggen dat helaas meerdere netjes pinda's heeft opgegeten (wist ik veel dat ze ook in een boom kon klimmen), en die kwamen er deels geheel en deels als pindakaas daags erna er weer uit.
Door Bosliefje
#2253149
Even voor iedereen die dit ooit nog overkomt: ik heb geen enkel nadelig effect gezien. Na de pensmaaltijd om het 'in te pakken' had ze een hele tijd geen honger meer!
Bedankt voor het medenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door