Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2251832
Moeilijk moeilijk,  zal ik Bindi laten castreren of niet.

argumenten voor: 
* De laatste keer dat ze loops is geweest liep niet echt lekker,  ze heeft ruim 4 weken nodig gehad, en na 6 weken  een mucometrya,  dit is  behandeld met med. kans op herhaling is groot, en daar sta ik niet op te wachten. Bij herhaling moet de baarmoeder eruit, aldus DA
* loopsheden  zijn geen beperkingen meer  om mee te doen met vereningings activiteiten
* Bindi  hoeft geen puppen  meer te krijgen, dus de baarmoeder is niet meer functioneel nodig.

Maar mijn  grootste anti -argument is:
ze moet dan de 4de keer open worden gemaakt  :-\ :-\ :-\ :'(


Wat  zouden jullie doen?
#2251875
nova schreef: Moeilijk moeilijk,  zal ik Bindi laten castreren of niet.

argumenten voor: 
* De laatste keer dat ze loops is geweest liep niet echt lekker,  ze heeft ruim 4 weken nodig gehad, en na 6 weken  een mucometrya,  dit is  behandeld met med. kans op herhaling is groot, en daar sta ik niet op te wachten. Bij herhaling moet de baarmoeder eruit, aldus DA
* loopsheden  zijn geen beperkingen meer  om mee te doen met vereningings activiteiten
* Bindi  hoeft geen puppen  meer te krijgen, dus de baarmoeder is niet meer functioneel nodig.

Maar mijn  grootste anti -argument is:
ze moet dan de 4de keer open worden gemaakt  :-\ :-\ :-\ :'(


Wat  zouden jullie doen?
Wat is een mucometra? Zitten er cystes in de baarmoeder?
#2251881
Jump schreef: Is ze laatst niet aan haar darm geopereerd?Waarom hebben ze haar toen niet meteen gecastreerd?
lijkt me niet zo'n goed idee om een doodzieke hond met een vreemd voorwerp in de darm gelijk maar ff te castreren. Dat verlengt de operatietijd aanzienlijk en geeft veel meer napijn.
En ik weet niet hoe lang geleden ze loops is geweest, maar kort erop castreren geeft veel meer kans op bloedingen en schijnzwangerschap.
#2251885
http://www.dierenartsenherckenrode.be/vrij.cfm?Id=12
Zie : oorzaak punt 3
Edit;    er zijn geen cystes gezien op de echo, er zijn er meerdere gemaakt


Jump: ze is idd  laatst aan haar darm  geopereerd, ik heb het stereliseren  toen  niet ter sprake gebracht.
Bovendien was dat een spoedoperatie,  ik vraag me af of men dan tegelijkertijd wel steriliseert?
Laatst gewijzigd door nova op do 09 feb 2012, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2251952
JoyceW schreef: laparoscopisch steriliseren? En dan alleen de eierstokken? Een relatief lichte operatie met maar 2 kleine gaatjes in de buik.
Dit zou ik dus doen. Problemen opglost, zonder dat de hond een pittige operatie moet ondergaan. :)
#2251977
JoyceW schreef: laparoscopisch steriliseren? En dan alleen de eierstokken? Een relatief lichte operatie met maar 2 kleine gaatjes in de buik.
Dit is idd  een goed idee  :).
Ik krijg het gevoel dat ik nu ook al een besluit genomen heb  :biggrin2:
#2251987
JoyceW schreef: laparoscopisch steriliseren? En dan alleen de eierstokken? Een relatief lichte operatie met maar 2 kleine gaatjes in de buik.
Is dit ook een goede optie, als een baarmoeder niet helemaal gezond is, want dan zou die er ook uit moeten toch?
#2252058
Sanyo schreef: Bij laparoscopische sterilisatie bekijken ze inderdaad ook de baarmoeder, en als die eruit moet wordt het alsnog een "normale" operatie heb ik begrepen.
Op die manier...
Maar dan is de narcose meer neem ik aan, dat is vaak het probleem met een aantal keer achter elkaar onder het mes moeten...
Ik vraag mij af, welke manier je voor kies, de narcosehoeveelheid zal hetzelfde blijven denk ik..
Een gewone castratie duurt ook maar ongeveer een kwartiertje..
En ik vraag mij af of een laparoscopische castratie zo zaligmakend is wat vaak wordt beweerd..buik bol van het gas wat er ingespoten wordt om werkruimte te verkrijgen, wat doet dit met de andere organen enz...
Dat de wondjes kleiner zijn dat is wel een voordeel.
#2252061
Ik vind de laparoscopische operatie echt een uitkomst! Het is een fantastische techniek en de baarmoeder kan meestal gewoon blijven zitten. Ik zweer je, ik viel compleet van mijn stoel over de snelheid waarmee Linga van de castratie genas, dat in tegenstelling tot Whoofer en Pinkel. En dat is eerlijk gezegd de ervaring die ik altijd om mij heen zie en hoor (behalve van dierenartsen die de laparoscopische operatie techniek niet machtig zijn, die vinden laparoscopische castratie ineens 3 keer niks, maar in mijn ogen is dat eerder eigen belang dan wat anders....).

Dus in jouw plaats? Ging ik voor een lap-cast.
#2252072
Lizzy schreef: Ik vind de laparoscopische operatie echt een uitkomst! Het is een fantastische techniek en de baarmoeder kan meestal gewoon blijven zitten. Ik zweer je, ik viel compleet van mijn stoel over de snelheid waarmee Linga van de castratie genas, dat in tegenstelling tot Whoofer en Pinkel. En dat is eerlijk gezegd de ervaring die ik altijd om mij heen zie en hoor (behalve van dierenartsen die de laparoscopische operatie techniek niet machtig zijn, die vinden laparoscopische castratie ineens 3 keer niks, maar in mijn ogen is dat eerder eigen belang dan wat anders....).

Dus in jouw plaats? Ging ik voor een lap-cast.
Mijn DA  beheerst die techniek idd niet, maar  ik  durf  wel mijn voors en tegens kenbaar te maken en ook  argumenten aan te dragen .
Ik heb een mail gestuurd naar een kliniek hier in de buurt  waar dat wel mogelijk is,  en gevraagd voor info.
Als ik met pupperd  voor de rabies prik ga (helaas kom ik hier niet om heen) dan kaart ik het steriliseren  aan. Maar mijn enigste  edoch grote  contra-argument  is  weg genomen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door