Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2252004
Daan was heel de ochtend al wat onrustig en eind van de ochtend begreep ik waarom, want meneer gooide heel zijn maaltijd (van gister?) eruit en at het niet op -> bij mij een teken dat hij niet lekker is want als het spugen door te snel eten is eet meneer het gewoon op.

In de spuug zag ik een aantal miniscule kogeltjes liggen en toen bedacht ik me dat dat vorige keer ook was toen hij zijn eten eruit gooide en het niet meer wilde opeten.

Normaliter heeft Daan absoluut geen problemen met karkassen, maar hij heeft er nu 2x van gespuugd als er kogeltjes in zaten.
Toeval, of kan dit een reactie zijn op kogeltjes in het karkas ?
#2252176
Ik heb geen idee. Op zich spugen ze meestal niet van kogeltjes. Kogeltjes verlaten volgen mij vaak via de achterkant het lichaam. Ik zou ook niet zo goed weten wat de kogeltjes voor irritatie op zouden kunnen wekken..? Heeft het niet eerder met het wild te maken, het spugen?
#2252182
Lizzy schreef: Ik heb geen idee. Op zich spugen ze meestal niet van kogeltjes. Kogeltjes verlaten volgen mij vaak via de achterkant het lichaam. Ik zou ook niet zo goed weten wat de kogeltjes voor irritatie op zouden kunnen wekken..? Heeft het niet eerder met het wild te maken, het spugen?
Misschien van dat specifieke stuk want het is nu een keer gebeurd bij fazant en nu dus bij Grause.... En zeker fazant krijgt hij hier 1x in de week en heeft er nooit last van
Ik kan het ook niet helemaal plaatsen, en misschien is het wel gewoon toeval ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door