Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2251364
Hallo.
Mijn kleine katje is nu 4 maand oud, ze krijgt nu hoofdzakelijk TinLo (compleet doos dus lekker afwisselend)
Nou weet ik dat tinlo bij honden harde ontlasting geeft, geldt dat voor katten ook??? Af en toe als ze op de bak
gaat dan hoor ik de drolletjes eruit "schieten"
Ze krijgt nu ook Darf erbij en ze vind een kuikentje heerlijk..... kippennekjes krijgt ze zelfs kapotgeslagen bijna niet weg, dus die krijgt ze niet zo vaak.


Afbeelding
#2251381
2 van mijn katten hadden daar ook last van ja, de andere 2 weer niet. Maar nu poepten de eerste 2 toch al snel moeilijk dus gaf ik hen er wat spiervlees bij op de dagen dat ze tinlo kregen en dan hadden ze geen problemen met poepen. (de andere 2 makkelijke poeperts kregen puur tinlo en hadden nergens moeite mee)
Wissel het vooral af met andere merken kvv om problemen te voorkomen; alhoewel versdrolletjes altijd harder zijn dan brok/blikdrollen.

Leuke foto zeg van een dapper kuikenmonster!
#2251386
Ik heb het ook vaker gehoord dat katten op tinlo (te) harde drollen hadden. Je kunt dit oplossen door een beetje spiervlees extra bij te voeren.

Geef het niet op met de kippennekken (dat is vleesbot, dus niet teveel bij de tinlo bijvoeren). De kans is groot dat ze nu aan het wisselen is, ze heeft er immers de leeftijd voor. na het wisselen gaat het knagen weer makkelijker.
#2251517
Had ook al het idee dat het door het melkgebitje kwam dat ze het niet heel makkelijk weg krijgt ze krijgt ook maar heel af en toe een nekje en vaak om de 2 a 3 dagen een kuikentje.
Ze moet behoorlijk moeite doen om de drolletjes weg te krijgen. Spiervlees krijgt ze altijd een stukje van wat de honden eten, ze eet zelf pens!! maar ze lust niet al het spiervlees van de honden, meestal speelt ze er mee om het vervolgens te laten liggen.
1 nekje doet ze bijna een half uur over!!! ze vind ze wel heel lekker...
#2251535
Een half uur voor een nekje...dan heeft ze idd last van dr melkgebitje.
Mijn pekke heeft ook een tijdje graag pens gegeten dus zo raar is dat niet, meer katten die opgroeien met honden vinden dat lekker.  Qua spiervlees zullen de meeste katten kipfilet, rundvlees en paardenvlees wel lekker vinden.
#2251546
Paardenvlees vind ze dus niet lekker, daar speelt ze mee.
Rund en kip eet ze idd wel. maar kipvlees heb ik voor de honden niet dus die krijgt ze van tinlo, das ook het enige smaakje dat de oude kat ook eet.
verder krijg ik de oude kat niet over op vlees, blikvoer wil ie ook al niet graag eten helaas...
Hoeveel zou de kleine nu mogen hebben??? ik zet elke keer wat voor en dat eet ze meestal ook heel braaf op. ze weegt nu zo'n 2500gram.
#2251622
Ach, hihi, ik sta nergens meer van te kijken... mijn katten gebruiken nauwelijks de kattebak dus hun drollen kan ik niet bewonderen, maar ik ben elke keer weer benieuwd wat mijn hond nou weer voor moois neerlegt  :D

Maar deze foto vind ik toch leuker, hihi, wat een ontzettend leuk katje :smitten:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door