Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#224962
Ik heb dus vandaag kalkoendij gekocht, sta ik dat net te bekijken en snij er wat stukjes vlees af, ritst die kleine een stuk mee, en voordat ik het af kon pakken slikte het mormeltje het in..... Kan dat kwaad? Het is niet blijven steken, echt weg dus.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224966
wat heeft hij meegeritst ??? vlees of bot , en als het bot was , hoe groot was het...heeft hij er op gekauwd....
ik denk evenwel dat het weinig kwaad kan, ik zou het even in de gaten houden met poepen af dat gewoon makkelijk blijft gaan.
Door Demi en Eyra
#224968
Nee was gelukkig alleen vlees, maar die kleine is zo anders dan die grote!!!! Die kijkt altijd even naar me, zo van mag ik???? Die kleine pakt, rent weg, en hap slik vlees weg. Maar ik hoef me dan denk ik geen zorgen te maken?? Ik schrok me echt dood.....
Door 202spots
#224969
Als je zelf had afgesneden,dan neem ik aan dat er geen bot bij was..? alleen vlees
Nee 't kan geen kwaad dat ie 't in 1 keer heeft doorgeslikt.

Hou er wel rekening mee dat kalkoen bot anders zijn dan kippenbotten!!
De poten zijn helemaal vreselijk hard,de andere botten van kalkoen zijn hard en scherp.
Ik geef alleen gemalen kalkoen aan mijn Spots.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224971
Nee natuurlijk niet ;D het is gewoon rauwvlees, is geen probleem hoor, kijk als hij een groot stuk bot inslikt kan het de boel blokkeren maar alleen vlees is geen probleem, dan zou hij met zijn gewone eten ook problemen moeten hebben.
Ik denk dat jij op salmonella doelt, honden hebben een veel zuurder maagzuur dan mensen (tenminste de rauw etende honden) deze dood het salmonella bacterie.
In kvv zit ook kip
Door Demi en Eyra
#224975
Dankjewel allemaal, ik ben blij dat het geen kwaad kan... En voortaan doe ik die kleine maar even in de bench als ik met dat soort dingen bezig ben. Ben nog steeds niet helemaal aan haar streken gewent. Zal het bot inderdaad wel zien te malen, hoe doe jij dat???
Door 202spots
#224986
Demi en Eyra schreef: Dankjewel allemaal, ik ben blij dat het geen kwaad kan... En voortaan doe ik die kleine maar even in de bench als ik met dat soort dingen bezig ben. Ben nog steeds niet helemaal aan haar streken gewent. Zal het bot inderdaad wel zien te malen, hoe doe jij dat???
Ik heb 'n elect.vleesmolen maar ik denk dat 'n hand vleesmolen - gehaktmolen de kalkoen ook wel aan kan.
Eventueel eerst met de hamer voorbewerken voordat je 't in de molen duwt.
Kalkoen is in mijn ogen echt TE hard,niet alleen de poten maar ook de nekwervels zijn vreselijk hard,en vooral de vleugels hebben vlijmscherpe botjes,dus ik geef alleen maar gemalen.
Hier zie je welke gereedschappen handig zijn om de vlees en botten te bewerken ;)
Afbeelding
Door Demi en Eyra
#225005
Zonet heeft de kleine weer alles uitgekotst... Weet niet of dat nou is omdat het zo groot was, of omdat ze gewoon nog niet helemaal opgeknapt is. Had wel pilletje tegen misselijkheid van DA gegeven, maar ga straks maar Okugest proberen, misschien dat dat beter werkt??
Door 202spots
#225015
Demi en Eyra schreef: Zonet heeft de kleine weer alles uitgekotst... Weet niet of dat nou is omdat het zo groot was, of omdat ze gewoon nog niet helemaal opgeknapt is. Had wel pilletje tegen misselijkheid van DA gegeven, maar ga straks maar Okugest proberen, misschien dat dat beter werkt??
Heb je het kleiner gesneden en weer opnieuw gegeven? ;D
Ik denk dat 't waarschijlijk 'n TE groot stuk is geweest en dat 't daarom verkeerd is gevallen.
Ik denk niet dat ze 't heeft uitgespuugd omdat ze er misselijk van is geworden en dat de pilletjes dan ook overbodig zijn geweest...
Door Demi en Eyra
#225027
Meestal maken ze aanstalten om het weer op te eten, maar die kleine draaide zich om, en ging snel op de bank liggen. Nu slaapt ze, dus nee, ik heb het maar opgeruimd en weggegooid..... Kijk straks wel even of ze weer wil eten, maar ik heb wel het idee dat ze nog niet helemaal in orde is.... Beetje hangerig
Door jolly64
#226208
Hier zie je welke gereedschappen handig zijn om de vlees en botten te bewerken


Nou spots dat ziet er gevaarlijk uit :o
Doet me denken aan een horror ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door